וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרמיירליג מציגה: העונה הכי משוגעת ובלתי צפויה בתולדותיה

לצ'לסי יש את המאזן הכי גרוע לאלופה מכהנת, לקבוצות החוץ יש אחוזי הצלחה גבוהים מתמיד והפערים בצמרת הכי קטנים שהיו זה שנים. המספרים מאחורי העונה הכל כך מפתיעה בליגה האנגלית

one

בווידאו: ניוקאסל מפתיעה את ליברפול

15 מחזורים מפתיחת העונה בפרמיירליג, ונראה שהקלישאה לפיה כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה מעולם לא נראתה מדויקת יותר. לסטר מוליכה את הטבלה, צ'לסי נמצאת קרוב מאוד לקו האדום, וההפתעות נערמות. ב-BBC בדקו סטטיסטית את הנתונים העונה, והגיעו למסקנה מעניינת: כנראה שזו העונה הכי לא צפויה בתולדות הפרמיירליג.

הנה כמה מהנתונים שמוכיחים זאת: צ'לסי היא האלופה המכהנת עם המאזן הגרוע בתולדות הפרמיירליג אחרי 15 מחזורים, עם 15 נקודות בלבד. לשם השוואה, רק בלקבורן בעונת 1995/96 הייתה קרובה למאזן כה עגום, עם 18 נקודות אחרי 15 משחקים. מה עוד? שש נקודות בלבד מפרידות בין הראשונה בטבלה, לסטר, לבין טוטנהאם החמישית. הפעם האחרונה שבה ההפרשים היו כה קטנים אחרי 15 מחזורים הייתה לפני עשר שנים. מנצ'סטר סיטי וצ'לסי, שסיימו בשני המקומות הראשונים בעונה שעברה, הפסידו ב-12 משחקים (צ'לסי עם 8, סיטי עם 4) - הכי הרבה בעשור האחרון לשתי הקבוצות שהוליכו את הטבלה בעונה שלפני כן.

מאמן צ'לסי, ז'וזה מוריניו. GettyImages
הכי גרוע שיש. מוריניו/GettyImages

גם הקבוצות הביתיות מאבדות נקודות בקצב כמעט חסר תקדים. מתוך 150 משחקים בבית שנערכו העונה קבוצות החוץ ניצחו ב-51, שמהווים 34 אחוז. לשם השוואה, ב-9,130 המשחקים שנערכו לפני כן בפרמיירליג קבוצות החוץ ניצחו ב-27 אחוז מהמשחקים.

גם בתחתית ישנן תופעות לא מוכרות. שלוש העולות החדשות - בורנמות', ווטפורד ונוריץ' - מדורגות מעל הקו האדום. זה אמנם תרחיש שכיח יחסית בפרמיירליג שקרה פעמיים בחמש העונות האחרונות, אבל בסך הכל, זה קרה שלוש פעמים בעשור האחרון. בנוסף, על פי תקדימי העבר נראה שלסטר יש סיכוי לא רע לזכות באליפות. ב-50 אחוז מהמקרים הקבוצה שהוליכה את הטבלה בתחילת דצמבר זכתה באליפות בסופו של דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully