וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 43: רוג'ריו סני פורש מכדורגל. בגיל 36: פורלאן הפך לאגדת פניארול

אחרי 1,256 הופעות ו-131 שערים, השוער האגדי של סאו פאולו, שהבקיע יותר מכל שוער אחר בתולדות הענף, פורש. דייגו פורלאן חזר לאורוגוואי, וזכה באליפות עם פניארול קבוצת נעוריו

AP

רוג'ריו סני, אחת הדמויות הצבעוניות והאהובות ביותר בכדורגל הברזילאי, פרש הלילה (ראשון) באופן רשמי מכדורגל. השוער בן ה-42 שמוכר בזאת השערים הרבים שהוא נוהג להבקיע בבעיטות חופשיות ובפנדלים שם סוף לקריירה שנמשכה 23 שנה, במסגרתה רשם 1,256 הופעות ולא פחות מ-131 שערים. זה קרה במשחק האחרון של העונה בברזיל, כשלא נכלל בסגל סאו פאולו שניצחה 0:1 את גויאש.

סני עלה לקבוצה הבוגרת של סאו פאולו ב-1992, ושיחק במדיה את כל הקריירה שלו. בעונת 2005 כבש לא פחות מ-21 שערים (!), ו-2006 מצא את הרשת 16 פעמים. בארון הגביעים שלו ניתן למצוא שני גביעי ליברטאדורס (1993, 2005), ושלל תארים אישיים בברזיל. ב-1997 זומן לסגל הנבחרת, ועד 2006 רשם 16 הופעות רשמיות במדי הסלסאו. לפני קצת יותר משנה שבר את שיא הניצחונות לשחקן בודד עם 590 - אחד יותר מריאן גיגס.

מיותר לציין שסני כבש הרבה יותר שוערים מכל שוער אחר בתולדות הענף. לשם השוואה, חוסה לואיס צ'ילברט שבמקום השני כבש 62 שערים, ודימיטאר איבנקוב הבולגרי כבש 42.

השוער הברזילאי רוג'ריו סני. AP
לא יישכח כל כך מהר. סני/AP

בגיל 36 דייגו פורלאן הפך רשמית ל"אגדת פניארול", אחרי שחזר לקבוצה אחרי 24 שנה והוליך אותה לאליפות האפרטורה באורוגוואי. ביולי הוא חתם לעונה וחצי בקבוצת נעוריו, אחרי שעזב את אוסקה היפנית, ועל אף שהוא כבר מעבר לשיאו, כבש ארבעה שערים ועזר לקבוצתו להבטיח את התואר עם ניצחון 0:1 על חובנטוד. כזכור, גם בתקופתו הנהדרת באתלטיקו מדריד לא נישק את החולצה של הקבוצה, וטען ש"אני מנשק רק את הסמל של אורוגוואי ופניארול". אתמול הוא אמר ש"הגשמתי חלום, אני שמח. באתי כמו עוד שחקן, וגאה שהשגתי את זה עם הקבוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנשק את הסמל. פורלאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully