וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכדורגל הישראלי לא קשור בכלל לכדורגל": צפו בראיון עם יוסי שריד

בקיץ 2014 הגיע השר המנוח ואוהד הפועל תל אביב לאולפן וואלה NEWS ונשמע מיואש מהענף: "הכדורגלן הישראלי מקבל הרבה כסף, מקובל, מחוזר, אז הוא עוד צריך לשחק כדורגל? למה להתאמץ?"

ניב אהרונסון

בווידאו: יוסי שריד בתכנית "גולאסו", מקיץ 2014

השר לשעבר יוסי שריד הלך אמש (שישי) לעולמו בגיל 75, לאחר שלקה בלבו בביתו שבתל אביב. שריד היה פוליטיקאי, פובליציסט, עיתונאי וחבר כנסת בתשע כנסות מטעם מפלגות העבודה, רצ ומרצ. שריד כיהן כשר לאיכות הסביבה בממשלתו השנייה של רבין, משנת 1992 עד 1995, וכשר החינוך בממשלתו של אהוד ברק, מ-1999 עד 2000. במסגרת פעילותו הפוליטית עסק רבות בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני ובמאבק נגד כפייה דתית, והיה ממנהיגיו של מחנה השמאל בישראל. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

אחד מתחומי העניין הגדולים ביותר של שריד היה כדורגל, ורק לאחרונה תרם לאסופת הסיפורים הקצרים "מה עשה הנוער", שקיבצה מספר סיפורים על כדורגל ישראלי לכדי ספר.

השר לשעבר היה מוכר כאוהד הפועל תל אביב, ואף הצטרף לעמותת האוהדים החדשה ב-2012. אולם ב-2009 כתב טור לאתר ערוץ הספורט, בו הודה כי אהדתו היא כבר לא מה שהיתה פעם: "אני בכלל לא בטוח שיש לי הזכות להימנות עם אוהדי הפועל תל אביב – מושבעים ומובהקים שכמוהם; בוודאי אין לי זכות לדבר בשמם. אני מנסה לברר לעצמי את טיב יחסי עם הקבוצה בשנים האחרונות, ובעל כורחי אני מגיע למסקנה שחוטי נוסטלגיה – בעיקר הם – קושרים אותי אליה; ואני שונא להיות נוסטלגי. כבר שנים שאיני פוקד את מגרשי הכדורגל כפי שנהגתי לעשות בשנות הששים, השבעים ואפילו השמונים. הכדורגל הישראלי פשוט משעמם אותי, ולא באמת איכפת לי מי מנצח ומי מפסיד; העיקר שבית"ר ירושלים תפסיד בגלל חלק ניכר מאוהדיה".

בכתבה ב"כל העיר" ב-2013, ערב המשחק מול בית"ר ירושלים, הרחיב שריד על הבעיות שיש לו עם היריבה המושבעת: "בית"ר לא השתנתה, ואם כבר היא השתנתה זה רק לרעה. בית"ר נשארה קבוצה לאומנית קיצונית, שונאת זרים וערבים, ולכן אני גם לא סובל אותה. הדור הצעיר יודע להיות גזען לא פחות מהדור הוותיק. בית"ר הפכה את עצמה למרכז של לאומנות קשה, ומרכז כזה מושך אליו אספסוף. זה רק הולך ומתחזק עם השנים ולא עומד להשתנות בעתיד הנראה לעין. צריך להיאבק בקבוצה הזו, זו קבוצה מכוערת שיש לה קהל מכוער וצריך לעשות כל שרק ניתן כדי שהקבוצה הזו תישאר בבדידותה, למרות שאני ממש לא בטוח שכיום היא בודדה".

"אב פוליטי ומצפן אידיאולוגי": חברי הכנסת נפרדים מיוסי שריד

עם לשון חדה ולב חם, יוסי היה ההצגה הכי טובה בכנסת : דב גיל-הר נפרד

הפוליטיקאי שכתב כמו משורר: אוסף מטוריו של יוסי שריד

אוהדי הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
בשנים האחרונות שריד בקושי צפה בכדורגל הישראלי, גם בהפועל תל אביב/יוסי ציפקיס

בקיץ שעבר התארח השר לשעבר בתכנית "גולאסו" של וואלה! NEWS, שעסקה במונדיאל בברזיל. שריד התייחס אז למערכת היחסים הנוכחית שלו עם הכדורגל הישראלי, כשסיפר: "הכדורגל הישראלי לא קשור בכלל לכדורגל. נגזר עלינו מפעם לפעם לשחק עם קבוצות מחו"ל, ואז מסתבר שבכלל אין שום דמיון בין הכדורגל שלנו לכדורגל של אחרים. כבר שנים אני לא רואה כדורגל ישראלי, כי הוא פשוט משעמם אותי. גם שחקנים שיוצאים לשחק בחו"ל ומתמודדים בזירה האמיתית, הם לא באמת שחקנים מובילים, שחקנים מתמידים, שחקנים שקנו להם שם, ועד מהרה הם חוזרים לארץ. אני שונא את המילה מנטליות, אבל הבעיה היא במנטליות. מה חסר לכדורגלן הישראלי? הוא סלב? הוא סלב. הוא מרוויח הרבה כסף, הוא מקובל, מחוזר, אז הוא עוד צריך לשחק כדורגל? למה להתאמץ?"

כשנשאל האם ישראל צריכה שר ספורט במשרה מלאה, השיב: "אם שר הספורט של ישראל צריך להיות דוגמת שרת הספורט הנוכחית (לימור לבנת) אז לא. אם יהיה שר ספורט על פי מודל אחר, אולי כן".

יוסי שריד באולפן גולאסו. גיא טלר, ספק 500
"אני שונא את המילה מנטליות, אבל הבעיה היא במנטליות". יוסי שריד/ספק 500, גיא טלר
  • עוד באותו נושא:
  • יוסי שריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully