וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מעצרים בפרשת השחיתות בפיפ"א, המונדיאל יורחב ל-40 נבחרות?

על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", משטרת שווייץ פשטה על בית מלון בציריך ועצרה 12 בעלי תפקידים, נגדם קיימים חשדות שונים. פיפ"א תשקול להגדיל את כמות המשתתפות במונדיאל החל מ-2026

רויטרס

האם המונדיאל עומד להתרחב ולכלול 40 נבחרות במקום 32? פיפ"א, שנמצאת כעת בכאוס גדול בעקבות פרשת השחיתות של ראשיה, שוקלת שינוי שייכנס לתקוף רק ממונדיאל 2026 שבמסגרתו תוגדל כמות המשתתפות בו. התכנית הזו תישקל היום במהלך כנס של ראשי הארגון בציריך.

ונחזור לפרשת השחיתות. גל מעצרים נוסף של בעלי תפקידים בפיפ"א אתמול (רביעי) בשווייץ. ב"ניו יורק טיימס" דיווחו ש-12 אנשם נעצרו כחלק מחקירת השחיתות המתמשכת שמנוהלת על ידי ה-FBI, ושהצפי הוא שארה"ב תדרוש בהמשך את הסגרתם, כפי שכבר עשתה מוקדם יותר עם בעלי תפקידים אחרים שנעצרו.

על פי הדיווחים, שניים מהעצורים הם נשיא ההתאחדות לכדורגל של צפון ומרכז אמריקה והקריביים, אלפרדו האוויט מהונדורס, ונשיא ההתאחדות לכדורגל של דרום אמריקה, חואן אנחל נאפוט הפרגוואי. שניהם למעשה משמשים כנשיאים זמניים אחרי שהוקדמים נעצרו בעצמם בחודשים האחרונים.

עד ראייה סיפר לעיתונאים ששערי בית המלון "בור או לאק" נסגרו בשעת המעצרים שנעה סביב 18:00 שעון שווייץ. למקום הגיעו שתי קבוצות של שוטרים והם עזבו עם העצורים אחרי כשעה וחצי. ההערכות הן שה-FBI ייכנס היום מסיבת עיתואים ובה ייעדכן על ההתפחויות החדשות. בספטמבר האחרון התובעת הכללית של ארה"ב, לורטה לינץ', הצהירה שצפויים מעצרים נוספים.

בית המלון בור או לאק, ציריך, חקירת שחיתות פיפ"א. רויטרס
בית המלון נסגר לזמן בו התבצעו המעצרים/רויטרס

פרשת השחיתות רחבת ההיקף שנחקרת, נחשפה במאי האחרון. ארה"ב מנהלת חקירה מאומצת בנוגע לחשדות רבים של הטיית מכרזים, קבלת שוחד, הלבנת הון, סחיטה, מרמה במתן זכויות שידור והונאה במשך למעלה מעשור. עד כה הוגשו כתבי אישום נגד 18 אנשים, ביניהם תשעה עובדים של פיפ"א וכן אנשי עסקים נוספים. מרבית הנאשמים, שחלקם כבר הוסגרו לרשויות האמריקניות, הם אנשים מיבשות אמריקה השונות והקריביים.

הרשויות האמריקאיות זוכות לשיתוף פעולה מלא ונרחב של הרשויות בשווייץ, שם ממוקמים משרדי פיפ"א. לקראת סוף ספטמבר, הודיע משרד התובע הכללי בשווייץ שנפתחה חקירה גם נגד נשיא פיפ"א מזה 17 שנים, ספ בלאטר.

  • עוד באותו נושא:
  • פיפ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully