וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה גדולה: גארי נוויל מונה למאמן ולנסיה עד סוף העונה

האנגלי בן ה-40, אחד מהסמלים של מנצ'סטר יונייטד הגדולה, יחליף את נונו שעזב אחרי ההפסד ביום א'. נוויל מעולם לא עבד כמאמן ראשי, אבל נחשב לפרשן מוערך. אחיו פיל ישמש כעוזרו

one

ולנסיה הדהימה היום (רביעי) כשמינתה את גארי נוויל למאמנה החדש. בהודעה של המועדון הספרדי נכתב ש"ולנסיה הגיעה לסיכום עם המאמן האנגלי גארי נוויל, שידריך את הקבוצה עד ה-30 ביוני, 2016". מגן העבר ששיחק כל חייו במנצ'סטר יונייטד, יחבור לאחיו פיל ששימש כעוזר מאמן בקבוצה הספרדית החל מהקיץ האחרון. נוויל יחליף בתפקיד את נונו הפורטוגלי, שעזב אחרי ההפסד 1:0 לסביליה ביום ראשון.

נוויל בן ה-40 יתחיל את עבודתו ביום ראשון וזה יהיה הג'וב הראשון שלו כמאמן ראשי. מאז שפרש ב-2011, הוא שימש בעיקר כפרשן מאוד מוערך ובמקביל גם מונה לאחד מעוזריו של רוי הודג'סון בנבחרת אנגליה. הוא אמר היום: "אני נרגש ונלהב אחרי שקיבלתי את ההזדמנות הזו".

מי שמחפש את ההיגיון מאחורי המינוי המפתיע לא יצטרך להרים יותר מדי אבנים כדי לגלות אותו. הבעלים של ולנסיה הוא איש העסקים הסינגפורי פיטר לים, שמאוד מעורב בכדורגל האנגלי, אף ניסה לרכוש בעבר את ליברפול ומנהל מערכת יחסים טובה עם האחים נוויל. בספטמבר 2014 הוא רכש 50 אחוז מהמניות בקבוצת סלפורד סיטי. ב-50 האחוזים מחזיקים לא אחרים מאשר ריאן גיגס, פול סקולס, ניקי באט, פיל נוויל וגארי נוויל.

נוויל שיחק במנצ'סטר יונייטד בשנים 1992-2011 והיה אחד מהסמלים של הקבוצה הגדולה של סר אלכס פרגוסון. הוא זכה באליפות אנגליה שמונה פעמים, בגביע האנגלי שלוש פעמים, בליגת האלופות פעמיים ובגביע הליגה האנגלי פעמיים. בנוסף, ייצג את בחרת אנגליה 85 פעמים, מה שהופך אותו למגן הימני שלבש את מדי נבחרת שלושת האריות הכי הרבה פעמים בהיסטוריה.

עוזר מאמן נבחרת אנגליה, גארי נוויל. GettyImages
מי ציפה לזה? נוויל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully