וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי נגד קטאר ופיפ"א: "לא פועלות למען שיפור תנאי העובדים"

ארגון זכויות האדם הגדול, דורש להגיש כתב אישום כנגד המדינה שתארח את מונדיאל 2022, שלטענתו לא עושה כמעט דבר על מנת לשפר את יחס העובדים העמלים על הטורניר: "בושה לגופים המעורבים"

המונדיאל בקטאר, שעתיד להתקיים ב-2022, ממשיך לספק כותרות. במקביל לעניין המקצועי שטרם סודר, כשהשאלה באילו חודשים הוא ייערך נשארה פתוחה, גם עניין היחס לעובדים לא יורד מסדר היום, כשהפעם, ארגון זכויות האדם 'אמנסטי אינטרנשיונל' תוקף בחריפות את קטאר ואת פיפ"א, על כך שלא עושות מספיק על מנת לשפר את יחס העמלים את הכנת הטורניר. היום (שלישי) נחשפו הדברים הקשים שהארגון אמר.

יש בקטאר כשני מיליון עובדים זרים, כשרובם פועלים על מנת לזרז את הכנת המונדיאל המתוכנן להתקיים במדינה. המספר, על פי הערכות, עשוי אף לגדול בשנים הקרובות. באוקטובר האחרון, קטאר אמנם שינתה את החוק ואיפשרה לעובדים לעזוב את המדינה, אך רק באישור המעסיק שלהם.

אצטדיון בקטאר. AP
אחד האצטדיונים בקטאר/AP

הארגון דורש להגיש כתב אישום כנגד המדינה המארחת וטוען שחוסר הטיפול ואי שינוי תנאי העובדים מבייש אותה ואת פיפ"א: "למרות אזהרות חוזרות ונשנות, ועל אף פרסום התנאים המחפירים של העובדים, קטאר לא עשתה כמעט כלום על מנת לסיים את הניצול שלהם".
מוסטאפה קאדרי, האחראי על זכויות העובדים במדינות המפרץ השונות, טען שמעט מדי נעשה על מנת לעצור את ההתעללות.

"הרפורמות שהוצעו כשלו בהתמודדות עם הבעיות, אשר משאירות עובדים התלויים בחסדי מעסיקיהם. אין להם את החופש לעזוב את המדינה או אפילו לשנות עבודה. אם לא ינקטו צעדים בקרוב מאוד, כל אוהד שיגיע לצפות במשחקים יצטרך לשאול את עצמו האם הם לא נהנים על חשבון דם ודמעות של אנשים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully