וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: המבורג לא תגיש הצעה על אירוח אולימפיאדת 2024

משאל העם שהתקיים בעיר בנוגע לאירוח סיפק תוצאות חותכות כשרוב הקולות הצביעו על סירוב. המועמדות הנותרות: פריס, לוס אנג'לס, בודפשט ורומא

ניקולאס היל יו"ר ההצעה לאירוח אולימפיאדת המבורג 2024. GettyImages
נחל אכזבה גדולה. יו"ר ההצעה לאירוח, ניקולאס היל/GettyImages

אולימפיאדת 2024 לא תתקיים בהמבורג, וזה סופי. לראשונה בהיסטוריה, התקיים משאל עם לגבי אירוח המשחקים האולימפיים בקיץ בעיר כלשהי. כמעט 200 אלף אנשים הצביעו בשני מוקדים, אחד בעיר המבורג ואחד בעיר קיל, והחליטו ברוב קולות שהם לא רוצים אולימפיאדה בעיר המבורג.

הסנאט של המבורג טען בזמנו שהאירוח צפוי לעלות לעיר כ-11 מיליארד יורו, כשההכנסות הצפויות היו צריכות לנוע סביב הארבעה מיליארד יורו. ראש עיריית המבורג, אולף שולץ, תהה מהיכן אמור להגיע המימון ואמר שהתקציב שלו הוא רחוק מאוד ממה שדרוש. גם המוחקק הראשי, וולטר שורל קרא לעצור את בזבוז הכסף שעתיד היה לקרות.

במהלך כל היום תושבים עשו את דרכם לקלפי, וכשהדעות היו חלוקות לגבי מה הם רוצים, ההצבעה הגיעה לסיומה עם החלטה ברורה - לא רוצים לארח את המשחקים האולמפים. הסירוב הזה מתווסף לסירוב של תושבי מינכן, שבעצמם השתתפו במשאל עם לגבי אולמפיאדת החורף של 2022. אגב סירוב, גם בוסטון הייתה אמורה להיות בין המועמדות הסופיות לאירוח, אך גם תושביה התנגדו בתוקף והעיר אפילו לא הגיעה לרשימה הסופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully