וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי מארי: "אני מתרגש מאוד, רוצה לחזור הביתה עם הגביע היפה הזה"

המדורג שני בעולם מוכן לגמר גביע דייויס ולמפגש מול בלגיה, שם יעלה רובן במלמנס למשחק מולו במקום סטיב דארסי המתאושש מפציעה. קייל אדמונד הצעיר יהיה המחבט מספר 2 של בריטניה (ו', 14:30, ספ' 5 ו-HD)

בלגיה תארח את בריטניה בגמר גביע דייויס, שייפתח מחר (שישי, 14:30, שידור ישיר בספורט 5 ו-HD) ויימשך בשבת ובראשון. הפעם האחרונה בה נבחרת בלגיה הייתה בגמר גביע דייויס הייתה ב-1904 והיא מעולם לא זכתה במפעל, בעוד הפעם האחרונה בה בריטניה הגיעה לגמר הייתה ב-1978 והפעם האחרונה בה זכתה הייתה ב-1936, במה שהיה התואר התשיעי שלה בסך הכול. בריטניה מובילה את הראש בראש בין שתי הנבחרות עם 4:7, אבל בלגיה ניצחה 1:4 במפגש האחרון בין השתיים ב-2012 בגלזגו. המפגש ייערך על חימר בפלאנדרס אקספו בגנט, בלגיה.

נבחרת בריטניה עם גביע דייויס, קייל אדמונד, אנדי מארי, לאון סמית', ג'יימס וורד, ג'יימי מארי. AP
נבחרת בריטניה רוצה לזכות בגביע לראשונה מאז 1936. אדמונד, מארי, סמית', וורד וג'יימי מארי/AP

את הנבחרת המקומית, שחולמת על זכייה ראשונה במפעל, יוביל דויד גופן (16) כשרובן במלמנס (108) יהיה המחבט מספר שתיים. סטיב דארסי (84), שסבל מפציעה לאחרונה, לא ישחק במשחק היחידים הראשון, אבל אמור לשחק בזוגות ועשוי לשחק במשחק הגורלי - אם יהיה כזה. בבריטניה, כמובן שהמחבט מספר אחת הוא אנדי מארי, המדורג שני בעולם. הקפטן לאון סמית' בחר בקייל אדמונד הצעיר בן ה-20 (100 בעולם) כמחבט מספר שתיים. הפעם, בניגוד למפגשים הקודמים, האחים מארי - אנדי וג'יימי - רשומים מלכתחילה למשחק הזוגות. קייל אדמונד יהיה הטניסאי הראשון שעורך את הבכורה שלו בגביע דייויס בגמר מאז 2003. הקודם שעשה את זה, לפני 12 שנה, היה פליסיאנו לופס הספרדי.

"זה מרגש מאוד, זה יהיה המשחק הראשון שלי בגביע דייויס עבור המדינה שלי", אמר קייל אדמונד, "אשחק מול הקהל הגדול ביותר ששיחקתי מולו אי פעם, בלי שום ספק, וכנראה גם באירוע הגדול ביותר. זו חוויה חדשה בשבילי, זה משהו שאצטרך ללמוד במהלך המשחק. אבל זו בעיה טובה וזה מרגש". אדמונד מגיע בכושר טוב על חימר וזכה לאחרונה בצ'לנג'ר חימר בבואנוס איירס, אך הפעם זה יהיה אתגר משמעותי בהרבה עבורו כשהוא ישחק מול דויד גופן המצוין, שמחזיק במאזן 2:11 במשחקי יחידים בדייויס.

אחרי שאדמונד יפתח את המפגש מול גופן, יעלו על החימר אנדי מארי ורובן במלמנס. המדורג מספר שתיים בעולם עשוי להפוך לטניסאי השלישי אי פעם שמסיים את השנה בדייויס עם מאזן של שמונה ניצחונות וללא הפסדים. קדמו לו מאטס וילאנדר השבדי ב-1983 וג'ון מקנרו מארצות הברית ב-1982. "אנחנו לא כל כך מופתעים", התייחס מארי לעובדה שבמלמנס ישחק במקום דארסי המנוסה והאיכותי, "זה פחות או יותר מה שחשבנו שהולך לקרות, אז חשוב שהתכוננו לזה. אני לא מכיר אותו יותר מדי טוב, אבל צפיתי בכמה מהמשחקים שלו השנה. ראיתי אותו משחק באליפות ארצות הברית, ראיתי קצת מהמשחק שלו מול סטן ואוורינקה וכמה קטעים שלו משחק בגביע דייויס בעבר. אני מכיר את המשחק שלו".

סטיב דארסי טניסאי נבחרת הדייויס של בלגיה. AP
דארסי לא ישחק ביחידים ביום המשחקים הראשון/AP

הקפטן הבלגי יוהאן ואן הרק התייחס להחלטה הזו ואמר: "סוף השבוע הזה הולך להיות ארוך. אני חושב שאחרי כל הניתוחים שעשינו, הגענו למסקנה שההחלטה הכי טובה היא לשתף את רובן מחר, ונראה אחר כך מי ישחק בשבת ובראשון".

אנדי מארי אמר לקראת ההתמודדות: "אני מרגיש טוב ומחכה להתחיל. כמובן שיש עצבים ולחץ, אבל הם דבר טוב לפני אירוע מהסוג הזה. הם גורמים לי להרגיש טוב יותר כי אני יודע שאני מתכונן למשהו חשוב. אני חושב שזה מה שגורם לי לתפקד בצורה הטובה ביותר. אני מאמין בקבוצה ומאמין שנוכל לשחק טוב. זה שונה מאשר לשחק בסבב, אתה משחק בשביל המדינה שלך ולא בתחרות נוקאאוט. אם אתה מפסיד במשחק, אתה עדיין יכול לחזור להתמודדות כולה. אתה יכול לצאת ולשחק מעט יותר חופשי מאשר בתחילת גרנד סלאם, אבל כל משחק הוא כל כך חשוב כשאתה משחק בשביל המדינה, אז יש הרבה לחץ. אני חושב שמה שבאמת מיוחד זה להתחרות עבור המדינה שלך. הרגשות חזקים מאוד, הרמה גבוהה מאוד כי לשחקנים אכפת מאוד ורוצים לנצח עבור המדינה שלהם. אני מקווה שנוכל לשים את הידיים שלנו על הגביע, זו הפעם הראשונה שאני רואה אותו בחיים ומקווה שנוכל לנסוע איתו בחזרה הביתה".

דויד גופן הוסיף: "אנחנו בגמר, ניצלנו את ההזדמנות שלנו כדי להגיע לגמר וננסה לנצח בו. יכול להיות הרבה לחץ, אני מקווה שהקהל יהיה מאחורינו, אני מרגיש מלא בביטחון עצמי, אני משחק טוב בשבועיים האחרונים ואני מקווה להשתמש באנרגיה של הקהל כדי לשחק טוב. הלחץ יהיה על שני הצדדים, אבל אני מוכן לשחק בגמר. בשביל כל שחקן, זה תמיד חלום לזכות בגביע דייויס, ובשבילנו לזכות בתואר זה יכול להיות הישג ענק. לזכות בגביע עם הקהל המקומי שלך, זה יכול להיות כמו חלום שמתגשם".

אנדי מארי טניסאי נבחרת הדייויס של בריטניה (ימין) עם דויד גופן. AP
מארי וגופן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully