וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אלופת ה-NFL ערכה דקת דומייה לזכר נרצח בפיגוע: "רומם את הציבור היהודי בארה"ב"

ניו אינגלנד ערכה דקת דומייה לזכר עזרא שוורץ, אוהד הקבוצה שנרצח בפיגוע בגוש עציון, 80 אלף צופים בפוקסבורו הביעו כבוד. הרב ליפמן: "סוף סוף בארה"ב מרגישים את השפעת הפיגועים בישראל"

עריכה: ניר חן

אלופת ה-NFL ניו אינגלנד פטריוטס ערכה הלילה (בין שני לשלישי) באצטדיונה בפוקסבורו טקס קצר לזכרו של עזרא שוורץ, תלמיד ישיבה שנרצח ביום חמישי בפיגוע ירי ודריסה בגוש עציון. 80 אלף צופים באצטדיון הפוקסבורו הביעו כבוד למנוח לפני משחק המאנדיי נייט מול בפאלו (13:20) ועמדו דקת דומייה. הכרוז פתח ואמר ש"בחודש שבו ה-NFL מצדיע לצבא ארה"ב, אנחנו גם עוצרים כדי לזכור את אלה שאיבדו את חייהם בהתקפות טרור אכזריות הרחק מאדמתנו. המציאות הזאת הכתה בנו בשבוע שעבר, כשאוהד מסור של הקבוצה עזרא שוורץ נורה 55 אלף מייל הרחק מהבית, בעודו לומד בחו"ל".

ניו אינגלנד פטריוטס בדקת דומייה לנרצח עזרא שוורץ. AP
ניו אינגלנד פטריוטס בדקת דומייה לנרצח עזרא שוורץ/AP

שוורץ בן ה-18 הגיע לישראל כחלק מפרויקט בו צעירים יהודים מרחבי העולם מתנדבים בארץ למשך כמה חודשים, כאשר במקביל, הם לומדים בישיבה. הוא סיים לחלק אוכל לחיילים ששמרו באזור צומת אלון שבות, כאשר נרצח על ידי מחבל. ארונו של שוורץ הוטס בחזרה למסצ'וסטס, לקבורה במדינה בה נולד ובה למד בבית הספר האורתודוכסי בבוסטון.

רוברט קראפט, הבעלים של ניו אינגלנד פטריוטס, אלופת ה-NFL, הודיע לפני המשחק כי יקיים את הטקס לזכר שוורץ. לקראפט היהודי קשר עמוק למדינת ישראל ורק בקיץ האחרון הוא ביקר בארץ והביא עמו כ-20 מחברי היכל התהילה של ליגת הפוטבול.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ניו אינגלנד פטריוטס בדקת דומייה לנרצח עזרא שוורץ. AP
ניו אינגלנד פטריוטס בדקת דומייה לנרצח עזרא שוורץ/AP

הרב דב ליפמן, לשעבר חבר כנסת מטעם סיעת "יש עתיד", אמר על המחווה: "בכל פעם שאני רואה את זה זה מרגש אותי. חייבים להבין את המעמד. זה המשחק המרכזי של ליגת הפוטבול, מאנדי נייט פוטבול, לעיני מאות מיליוני צופים בטלוויזיה. זה פשוט מרגש, זה משהו שמרומם את הציבור היהודי בארה"ב.

"הקשר של עזרא לקבוצה היה נדיר. אני שלחתי לבעלים רוברט קראפט מכתב רשמי, ואמרתי לו שזה יעשה הד אמיתי לציבור הישראלי והיהודי. כשהבשורה רצה ברשת, אנשים הרגישו שסוף סוף אנשים מרגישים את המשמעות של הפיגועים בישראל.

"למה לא הוזכרה מדינת ישראל בדברים של הכרוז? אני מניח שישבו שעות על הנוסח. זה החלטה עסקית, אולי קצת פחד מהטרור, אבל כולם ידעו שמדובר בישראל. הדבר העיקרי שאני רציתי זה לתת כבוד לעזרא ולמשפחה, אבל זה פשוט נותן הד לכל מה שקורה פה, אולי אפילו מפעיל לחץ על הממשל שם. כולם סיפרו שהיה אדם מתוק, שכולם אהבו. הוא אדם שנתן השראה ליהדות, לישראל, ופשוט להיות אדם נחמד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully