וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלושה לא יוצא אפילו כוכב אחד: על הרומנים של הפועל תל אביב

23.11.2015 / 14:00

בומבה התמתן, אבל עדיין מראה שהוא לא ממש רוצה להיות פה. אנטל מסוכן, אבל מתעמת עם שחקנים והצוות ונעלם יותר מדי. פינטילי מכוון, אבל לא מנהיג. שלושת הרומנים שהגיעו הקיץ להפועל תל אביב היו אמורים להוביל את חבורת הצעירים. אולי גיא לוי יצליח להוציא זאת מהם

one

לזה אף אחד בהפועל תל אביב לא ציפה. אחרי שהצליחו לשים את היד על היהלום הרומני, קלאודיו בומבה, לא היה אחד בהפועל תל אביב שלא שמח. הבעלים, אמיר כבירי, אמר עליו בקיץ שהוא יהיה הדבר הכי חם בקבוצה העונה ונראה היה כי הרכש הטרי, שנחשב לאחד הכישרונות הכי גדולים ברומניה, יסחוב את הפועל תל אביב החדשה למעלה.

אלא שאז הקשר הצעיר הגיע לישראל. אם ברומניה אמר הקשר לתקשורת כי "המעבר להפועל נכפה עליי", גם בשטח הוא התנהג כאחד שלא ממש רוצה להיות פה. כשהקבוצה קרטעה בתחילת העונה, במועדון האדום היו אובדי עצות לגביו. זה התחיל בחוסר משמעת טקטית, עבר להתנגחויות של ממש עם איאד אבו עביד ובן רייכרט והסתיים עם חוסר רצון מצד בומבה להשתלב חברתית. בשלב מסוים בהפועל תל אביב אפילו חשבו לוותר על השחקן הכבוי.

דווקא אז, כשהכול נראה חסר תקווה עם הרומני הצעיר, הגיע הקפטן, מיחאי פינטילי, ו"סידר לו את הראש", כפי שסבור אחד השחקנים. אומנם בהפועל תל אביב לא ממש יודעים מה נאמר בין השניים ברומנית, אבל יותר מכמה העידו כי הקפטן הוא זה שגרם לבומבה להתיישר מעט ולהבין כי עתידו תלוי גם בהצלחה של הקבוצה. "זה ממש לא שגרתי מה שהיה פה", טוען שחקן בקבוצה. "הם בקלות היו יכולים להיות מאוכזבים ביחד מהרמה של הקבוצה ולהסתגר עם עצמם. אבל פינטילי הוכיח שהוא רוצה להנהיג את הקבוצה ולקח חסות עליו. זה הפתיע לא מעט אנשים פה".

בקיץ האחרון, למרות אין ספור החתמות, נראה היה כי הרכש הכי מעניין שהגיע העונה לוולפסון, הם שלושת הרומנים: מיחאי פינטלי (31), ליביו אנטל (26) וקלאודיו בומבה (21). שלושת השחקנים האלה היו מבחינת הנהלת הפועל תל אביב אמורים להיות שוברי השוויון ולסחוב את החבורה הצעירה באדום לצמרת טבלת ליגת העל. אלא שרצונות לחוד ומציאות לחוד. מאז תחילת העונה הפועל מגמגמת וכך גם אותה חבורה רומנית. האם אצל גיא לוי אותו ערך מוסף יבוא לידי ביטוי?

קלאודיו בומבה שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
סוף סוף מחוברים. קלאודיו בומבה/ברני ארדוב

אם יצא לכם להסתובב במתחם חודורוב ולשמוע את שחקני הפועל תל אביב צוחקים בקול, זה כנראה בגלל שלושת הרומנים. מתברר כי אלה עשו להם לאחרונה מנהג קבוע - בכל פעם שאחד מהם עושה טעות באימון, השניים האחרים מתחילים להמטיר עליו קללות ברומנית. את שאר השחקנים זה מצחיק מאוד.

עם זאת, האווירה הטובה שיש באימוני הפועל תל אביב, לאו דווקא מעידה על קליטה מהירה של אנטל, פינטילי ובומבה. "קודם כל, זו קבוצה שכולם בה שחקנים חדשים ואף אחד לא הכיר אף אחד", אומר אחד מהסגל. "ככה שלקח לנו זמן, ללא קשר אליהם, להתחבר. כל אחד מהרומנים הוא טיפוס אחר לגמרי ורק לאחרונה הם התחילו ממש להיפתח ולהיות חלק דומיננטי בקבוצה".

אם יש הצלחה אחת שאפשר לרשום בהפועל תל אביב העונה, היא חדר ההלבשה הרגוע. לא תשמעו שם העונה על מכות או ריבים בין השחקנים. עם זאת, מדובר בקבוצה חדשה שעדיין אין בה היררכיה ברורה. בקיץ היה ברור שהפועל תל אביב צריכה מנהיג על המגרש ומחוץ לו. כולם באדום הבינו כי את שלל הצעירים החדשים, צריך להנהיג מישהו עם ניסיון. ההתלבטות הייתה אם להביא רכש ישראלי למרכז המגרש כמו מהראן ראדי או להמר ולהחתים זר על המשבצת הזו. אחרי התלבטויות רבות הוחלט להחתים את פינטילי ולתת את סרט הקפטן. מבחינת הפועל, הוא זה שקיבל את המושכות להנהיג את החבורה הצעירה.

קשה למצוא מישהו באדום שיגיד דברים רעים על הקפטן החדש. הוא מכוון באימונים, מסביר לשחקנים סביבו איך לעמוד ואיך לסגור גם באימונים וגם במשחקים. אפילו לפני כל משחק יש לקשר הוותיק ריטואל קבוע. הוא עובר בין כל השחקנים, מעודד ומטריף אותם. בסך הכול, מספרים בקבוצה, הוא לקח על עצמו את התפקיד של המבוגר האחראי, במיוחד בכל הנוגע לבומבה. עם זאת, בהפועל יש שיגידו שאת תפקיד הקפטן אסור לתת לזר בעונה הראשונה שלו בארץ. "שלושתם בחורים טובים", טוען אחד השחקנים. "אבל אי אפשר להגיד שפינטילי הוא המנהיג. קודם כל, לא כולם יודעים אנגלית ככה שהתקשורת לפעמים היא לא הכי טובה. מעבר לזה, בקשות ודברים צריכים להעביר לצוות המקצועי נעשים על ידי כמה שחקנים כי גם לא תמיד מרגישים בנוח לדבר עם שחקן זר וגם יש מגבלת של שפה. בסך הכל הוא דמות מאוד חיובית ותמיד רוצה לתרום ולעזור, אבל יש דברים שהוא כרגע פשוט לא יכול לעשות".

עוד באותו נושא

חרץ את ידין: מדוע במכבי חיפה מתכוונים לשחרר את אביחי ידין?

לכתבה המלאה
ליביו אנטל שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הליצן של החבורה הרומנית. ליביו אנטל/ברני ארדוב

לעומת הקפטן השקול, אנטל נחשב לליצן של החבורה הרומנית. "הוא סוג של ערס ישראלי כזה", צוחק אחד מחבריו. החלוץ הרומני הוא דווקא זה שהגיע הכי מאוחר ונראה כי נקלט הכי מהר. על הבילויים שלו בתל אביב, שהחלו בתקופת בית"ר, כולם יודעים ומספרים עליו כי הוא מאוהב במדינה שלנו ולכן רצה לחזור לכאן כמה שיותר מהר. לא תשמעו עליו סיפורים הזויים, אלא על שחקן רציני על המגרש ואמוציונלי מאוד. הדבר הכי קרוב לבלגן שכיבול עשה, הוא שהתעמת מספר פעמים על הדשא עם חבריו לקבוצה כשלא קיבל כדורים במצבים קורצים. "הוא כזה", מספר אחד מחבריו לקבוצה. "יש לו פתיל קצר על המגרש, אבל זה אף פעם לא הגיע ליותר מכמה צעקות".

אם כבר, הדמות הכי שנויה במחלוקת מבין השלושה הוא הקשר הצעיר בומבה. הילד שסומן כאחד הכישרונות הגדולים של הכדורגל הרומני, מצא את עצמו איכשהו בליגה הישראלית החלשה. ברומניה עד היום טוענים כי מועדונים גדולים עקבו אחריו ורצו להחתים אותו. עוד מספרים שם כי הוא הרגיש שהליגה כאן ממש לא ברמה שלו וטרח לציין לכל מי שרצה לשמוע כי היה מעדיף להישאר קרוב לאימא מאשר לעבור לליגה חלשה יותר. את הדברים ראו מיד בהפועל. בקבוצה הגדירו אותו בהתחלה כאפתי, כזה שלא ממש אכפת לו מהקבוצה. הדברים גם חלחלו לדשא, שם קיימות טענות בלי פוסקות מצד שחקנים שהוא "מצפצף" על הוראות הטקטיות ועושה הכל כדי לא להתחבר.

"הסיפור שלו מזכיר קצת ראיקוביץ' ממכבי", טוען אחד מהאדומים. "הוא ילד עם המון עם כישרון שהגיע לפה לבד. בלי משפחה, בלי חברה או אישה והיו לו לא מעט קשיים להתאקלם. לכולם היה ברור בהתחלה כי עושה סוג של טובה שהוא פה, לא ממש מתאמץ ולא ממש רוצה להתחבר. בזמן האחרון הדברים השתנו. אחרי הניצחון על הפועל חיפה הוא כבר יצא אתנו ונראה כי לאט לאט הוא מתחיל להתרגל. יחד עם פינטילי, הם התקרבו מאוד לאבו עביד, לרייכרט ולאלטמן. גם באימונים וגם בחדר ההלבשה פתאום שומעים אותו הרבה יותר. עכשיו רק צריך לדאוג גם שהכישרון שלו ייצא החוצה".

שחקן הפועל תל אביב, מיחאי פינטילי, נאבק בשחקן בית"ר ירושלים, עומר אצילי. ברני ארדוב
היחיד שגורף מחמאות מהצוות המקצועי. מיחאי פינטילי/ברני ארדוב

עד כאן שוני. כי מבחינה מקצועית הסיפור של שלושת הרומנים די דומה. למרות שבקבוצה נותנים להם גב – שלושתם מאכזבים. הדעות על פינטלי, למשל, גם ברומניה וגם בישראל, חלוקות. מצד אחד הוא אחד השחקנים הכי משמעותיים בליגה עד לפני מספר שנים, אולם המעבר שלו לאסיה ולכסף הגדול גרם ללא מעט גורמים שם להגיד שהוא כבר מעבר לשיאו. הפועל תל אביב הוא אולי היחיד מבין השלושה שדווקא גורף מחמאות מסוימות, לפחות מהצוות המקצועי. במאבקי הכוח, חילוצים ומסירות מדויקות הוא מוביל את הקבוצה, אבל עדיין יש לא מעט ביקורת עליו במועדון. "רואים שיש לו המון ניסיון", אומר שחקן בקבוצה. "הוא תמיד מסביר ומכוון ויודע איפה להתמקם. מצד שני הוא לא מספיק דומיננטי. הוא כן המנהיג במרכז השדה, אבל אין לו נוכחות שצריכה להיות לאחד כזה. הוא גם לא משחק לעומק וזה מקשה על המשחק ההתקפי. הוא חייב להשפיע יותר על המשחק".

לגביי אנטל ובומבה הדעות חלוקות בהפועל תל אביב. אפשר להגיד שאחרי כל מהלך או משחק טוב של הקשר הצעיר, בהפועל תל אביב לא שוכחים לציין זאת. אם יש משהו שהאדומים רוצים להצליח אתו, הוא היהלום הרומני, אולם בפועל טוענים לא מעט אנשים בקבוצה שהוא חייב יד מכוונת. "את הכישרון כולם רואים", מסביר חברו לקבוצה. "אבל יש לא מעט שחקנים בעולם עם טכניקה ומהירות שלא יודעים מתי לשחרר את הכדור. יש תחושה שהוא רוצה לקחת על עצמו יותר מידי ודווקא אז מסתבך בפעולות פשוטות. גיא לוי יכול להוציא ממנו הרבה יותר. הדברים גם בתלויים בו, אם יהיה ממושמע ויבין את ההוראות ויבצע אותן. כרגע הבעיה היא מנטאלית. היה הרבה לחץ בקבוצה ושחקנים צעירים, בטח כשהם זרים, לא מגיבים ללחץ הזה טוב".

גם את התוצרת של אנטל עדיין לא ממש יודעים איך לבלוע. בקיץ עשו בהפועל תל אביב הכול כדי להביא את החלוץ. עוד מהעונה שעברה אנטל נכנס לפנקס והם החליטו ללכת עליו בכל הכוח וגם להמתין לו מספר שבועות עד שהם והוא יסתדרו עם הקבוצה הטורקית שהחזיקה בכרטיסו. בפועל, לצד משחקים די טובים שלו, הוא ובאדיר לא ממש שדרו על אותו גל. כך לפחות מספרים בקבוצה. המאמן הזמני לא תמיד אהב את המשמעת שלו על המגרש וגם נתן לו קרדיט קטן יותר מחבריו הרומנים.

בנוסף, בהפועל תל אביב יש כאלה הטוענים שאינטליגנצית המשחק שלו לא ברמה הכי גבוהה וגם הוא, כמו בומבה, צריך מורה טוב. "הוא דינמי, מהיר ויש לו טכניקה טובה", טוען אחד מחבריו לשחקניו. "רואים בכל משחק כמה הוא מסוכן לשער. אבל הוא עדיין לא מצא את המקום שלו על המגרש והרבה פעמים נוטה לכדרורים מיותרים שגורמים לאיבודי כדור. הוא גם נעלם בתוך המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully