וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיר יותר מאבי נמני: עד כמה גדול ההישג של ערן זהבי?

ערן זהבי רשם עוד ציון דרך משמעותי במדי מכבי תל אביב, כזה שמחזק עוד יותר את התומכים בטענה שהוא גדול יותר ממספר 8 המיתולוגי. מה דרוש לו כדי לעבור את נמני בטבלת הכובשים הכללית, וכמה שחקנים הגיעו למאה שערים בשלושת העשורים האחרונים?

עריכה: טל רזניק

מאז החל לעשות בליגת העל כבשלו, נמצא פועלו של ערן זהבי במכבי תל אביב תחת צל ההשוואה הבלתי נמנעת לאבי נמני, מלך שערי המועדון בכל הזמנים והאיש שבמשך אינספור שנים היה הסמל הבלתי מעורער שלו. משחקי מילים בנוסח "ערן זה אבי" הפכו נפוצים (מדי), ויש אפיקורסים שמעזים לטעון כי 7 גדול מ-8.

את ההשוואות ההיסטוריות בין השניים ניתן יהיה להשלים רק לאחר שזהבי יפרוש ממשחק פעיל, וכדי לדגדג את נמני בטבלת מלך השערים של כל הזמנים, הכללית ובמכבי תל אביב בפרט, הוא יצטרך לקרוע עוד הרבה רשתות; הרבה מאוד: במדי הצהובים הבקיע נמני 176 שערים, לעומת 73 של זהבי; ובסך הכל יש לקפטן לשעבר 193 שערים, מקום שלישי בטבלת כובשי כל הזמנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתון אחד, עם זאת, עומד לזכותו של הקפטן הנוכחי: למספר הקסם 100 הוא הגיע ב-188 משחקים בלבד, בעוד שלנמני זה לקח 241 משחקים. זהבי מדורג שמיני בכל הזמנים (כן, 8) בקצב ההגעה למאה, והוא הקשר (בהגדרה) עם הקצב הזריז ביותר. כל המדורגים מעליו, ומתחתיו – עד לנמני – שיחקו לאורך רוב הקריירה כחלוצים.

בקרב 15 הגדולים ברשימה הזאת, רק זהבי, נמני, מוטי קקון ואלון מזרחי שיחקו בשנות ה-90 והלאה; היתר כיכבו בשנים שעוד שיחקו פה בשחור לבן, אם בכלל היו מצלמות שיתעדו את פועלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל מה שאתה יכול לעשות, אני יכול לעשות טוב יותר. זהבי ונמני/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully