וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש מתקרב: פיפ"א המליצה להעניש את ספ בלאטר ומישל פלאטיני

ועדת האתיקה השלימה את החקירה הממושכת שלה כנגד שניים מהאנשים החזקים בכדורגל, שהושעו ל-90 יום וכעת עלולים לקבל עונשי הרחקה של מספר שנים. ערעורם של נשיא פיפ"א וסגנו כבר נדחה

נשיא פיפ"א ספ בלאטר עם נשיא אופ"א מישל פלאטיני. GettyImages
זו רק ההתחלה. בלאטר ופלאטיני/GettyImages

ועדת האתיקה של פיפ"א המליצה היום (שבת) להעניש את הנשיא היוצא ספ בלאטר וסגנו, מישל פלאטיני, לאחר חקירה ממושכת שקיימה כנגד השניים. הצמד הושעה ל-90 יום באוקטובר האחרון, ולאחר שגם ערעורם לא התקבל, הם עלולים לקבל כעת עונשי הרחקה של מספר שנים מגופי הכדורגל העולמיים.

"הגוף החוקר ו-ועדת האתיקה שלנו הגישו את הדוחות האחרונים, בהם נדרש להעניש את בלאטר ופלאיני", נכתב בהודעה שהוציאה פיפ"א לעיתונות. "עד שלא יימצאו אשמים, לא יתפרסמו מסקנות הדוחות".

ההשעייה על ידי ועדת האתיקה על פיפ"א הוטלה בעקבות תשלומים של 1.3 יורו על ידי פלאטיני ב-20111 עבור עבודה שנמשכה למעלה מתשע שנים. הצרפתי קיווה לרשת את בלאטר כנשיא פיפ"א החדש, אך כעת זה כבר לא יקרה. כזכור, פיפ"א קיימה בחירות ב-26 בפברואר. בלאטר נבחר למרות שפרשת השחיתות נחשפה, ומספר ימים לאחר מכן הודיע הנשיא על התפטרותו. בלאטר מואשם בין היתר בכך שחתם על חוזים שלא היו לטובת פיפ"א והעביר לפלאטיני תשלומים שהם בבחינת הפרת אמון.

צמד האישים הבכירים הגיש ערעור על העונש השבוע, ואחרי שנתקלו בדחייה הם צפויים להגיש ערעור נוסף ל"CAS". אם פלאטיני יצליח לזכות בערעורו ועדת הבחירות לכאורה תוכל לעבור שוב על התיק, אך קשה להאמין שלצרפתי יהיה סיכוי של ממש לשוב ולשמש בתפקיד כל כך משמעותי בכדורגל העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully