וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמת הכוננות בבריסל הועלתה לגבוהה ביותר, משחקי הכדורגל בוטלו

רמת הכוננות בבירה הבלגית הועלתה לרמה 4 בשל "איום רציני ומיידי", ככל הנראה בשל מצוד אחרי אחד מהמחבלים שאחראי לפיגועים בפריז. מחוץ לבריסל, המשחקים יתקיימו כרגיל

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בווידאו: כוחות קומנדו בלגים פושטים על בתי חשודים במעורבות במתקפת הטרור בפריז

משחקי הכדורגל שהיו מתוכננים להיערך בסוף השבוע בבריסל בוטלו היום (שבת), לאחר שרמת הכוננות בעיר הבירה הועלתה לגבוהה ביותר בשל "איום רציני ומיידי" מפני מתקפת טרור. כזכור, בשבוע שעבר בוטלו שני משחקים ידידות בינלאומיים - בין היתר זה שאמור היה להפגיש את ספרד עם בלגיה - בשל חשש לפיגוע.

אמש עוד הספיק המחזור להיפתח עם 0:5 קליל של גנט על וסטרלו, והיום נפוצו שמועות שמא כל משחקי המחזור יבוטלו, אולם בהתאחדות הבלגית החליטו בסופו של דבר לבטל אך ורק את המשחקים שאמורים היו להתקיים בבריסל, ולקיים את שאר המחזור כרגיל.

הרשויות בבלגיה הודיעו במהלך הלילה כי בתום הערכה מחודשת שנעשתה בעקבות אירועי הטרור בפריז בשבוע שעבר, הועלתה רמת הכוננות בבריסל לרמה ארבע, הגבוהה ביותר -לראשונה מאז במאי 2014, עקב הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל. בשאר חלקי המדינה עלתה רמת הכוננות לשלוש עוד בשבוע שעבר בעקבות אירועי הדמים בצרפת, שבהם נרצחו 130 בני אדם. הרשויות הבלגיות סירבו לפרט את הסיבה להעלאת רמת הכוננות, אולם ההערכות הן כי הסיבה לכך היא המצוד שנערך אחר אחיו של אחד המחבלים המתאבדים, שהתגורר גם הוא בבריסל ועדיין במנוסה.

במדינה קראו לציבור להימנע מלהגיע למקומות הומי אדם, בהם "מרכזי קניות, קונצרטים ותחנות תחבורה ציבורית". בנוסף, הרכבת התחתית בבריסל הושבתה עד להודעה חדשה בהוראת המשטרה.

בלגיה ובירתה הפכו למוקד חקירת הפיגועים בפריז לאחר שנודע כי שניים מהמחבלים המתאבדים, פעילי "המדינה האיסלאמית" (דאעש), הם אזרחי המדינה והתגוררו בבירה. השבוע ערכה המדינה מבצע מעצרים נרחב על רקע זה, ושלושה מתוך העצורים עתידים להיות מואשמים במעורבות בטרור.

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז'. GettyImages
קלאב ברוז' תשחק כרגיל. רפאלוב/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully