וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כספי: "לעולם לא אהיה קאזינס או הארדן, מבין את מקומי במגרש"

"למדתי הרבה על עצמי", "אתן הכל למען החברים", "לקח לי זמן להבין איפה אני". הפורוורד זכה לכתבה מקיפה ב-CSN. הפרשנים מהללים: "המהפך שעבר הסתיים", וגם קאזינס מחמיא: "אלך איתו למלחמה"

AP

עומרי כספי פתח את עונתו השביעית ב-NBA בצורה מצוינת. הפורוורד המגוון מצא את מקומו בליגה, התחבר לקבוצתו סקרמנטו קינגס ונראה שהוא סוף סוף מצא את הבית אותו חיפש.

ג'יימס האם, אחד העיתונאים הקרובים ביותר לקינגס, פירסם היום (חמישי) כתבה גדולה על כספי, שכוללת כמה ציטוטים ופרטים מעניינים מאוד על הפורוורד הישראלי, כולל ניתוחים של פרשנים, מקורבים וחברים לקבוצה.

כספי דיבר על השנה הראשונה שלו בליגה: "כשהגעתי לפה, לא ידעתי למה לצפות. לא ידעתי אם אני מסוגל לשחק פה. אתה רואה את השמות הגדולים האלו בטלוויזיה ולוקח זמן להבין שאתה משחק מולם".

השדרן של ערוץ הבית של סקרמנטו, גרנט נאפייר, דיבר על ההיסטריה הכללית סביב השחקן הישראלי הראשון ב-NBA: "זו הייתה סיטואציה לא פשוטה עבורו. גם להסתגל ל-NBA, גם להתעסק עם התקשורת והעניין מסביב וגם עם האוהדים הישראלים. בכל מגרש אליו הגענו היו דגלים ישראלים והוא היה צריך לייצג בכבוד את המדינה שלו. זה לא פשוט ובעיקר מלחיץ. לפעמים הוא היה צריך לבלות שעה עם אוהדים אחרי המשחק, הייתה דרישה גדולה עבורו".

עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס עם רייג'ון רונדו. AP
"אתן הכל לחברים". כספי עם רונדו/AP

כספי התייחס לנושא ואמר: "זה היה קשה, אבל זו גם חוויה. היה לי את הכבוד להיות הישראלי הראשון שמשחק בליגה הזו. לפעמים קשה להגיד לא לאנשים. הם הגיעו מרחוק, הם מתרגשים, הם רוצים לתמוך ובסה"כ זו חוויה נעימה. עכשיו אני יותר בוגר ואני יודע שיש אחריות גם מחוץ למגרש".

הפרשן ג'רי ריינולדס אמר: "אנשים לא מבינים מה הוא עבר. אני הייתי לידו בחלק מהמקרים והייתי המום. אני חושב שהוא צבר ניסיון של שלוש שנים רק בשנת הרוקי שלו".

האם טוען שהטרייד ששלח את כספי היה אחד הטעויות הגדולות של הקינגס: "היו הרבה שיקולים של תקרת שכר וג'ף פיטרי עשה טעות שרודפת את הקינגס עד היום. הוא שלח שחקן טוב כמו כספי, ביחד עם בחירת דראפט גבוהה בסיבוב הראשון תמורת ג'יי ג'יי היקסון. זו הייתה מכה קשה עליה כולם מתחרטים עד היום".

כספי התייחס לטרייד ההוא: "עברתי הרבה עליות וירידות בתקופה ההיא, חשבתי שהעולם שלי מתמוטט. זה היה לא פשוט. עם זאת, הרגשתי שהשנתיים בקליבלנד היו נקודת מפנה בקריירה שלי. הרגשתי שלא מעריכים אותי ולאחר מכן הייתי צריך להחזיר את הביטחון והכבוד שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס מול קייל קורבר שחקן אטלנטה הוקס. AP
המהפך הושלם בסקרמנטו. כספי/AP

האם אמר: "הקריירה שלו הייתה בצומת דרכים. הוא כבר לא היה רוקי, לא היו יותר הנחות והעתיד שלו ב-NBA היה בסימן שאלה. הוא החליט לחתום ביוסטון אחרי שנגמר לו החוזה והוא נתן עונה לא רעה ברוקטס. הקבוצה ניצחה למרות שהוא עדיין עשה דברים שהוא לא אמור לעשות".

"רק עכשיו המהפך שהוא עבר מסתיים. הוא לא לוקח זריקות מטווחים בינוניים והוא לא מזייף בהגנה. המספרים שלו הראו שהוא הבין מה זה להיות רול פלייר. אולי הוא לא הפך לשחקן של שלשות והגנה בלבד, אבל הוא הבין את מקומו".

כספי אמר: "הרבה דברים נכנסו לי לראש ביוסטון. לקחתי קצת זמן אחרי שעזבתי את הקבוצה. צפיתי בקלטות של עצמי והבנתי שהמשחק שלי השתנה. בכל קבוצה יש שחקן או שניים שיכולים לקחת מה שנקרא זריקה רעה. כל השאר חייבים לעבוד לפי המערכת וכולם צריכים לקבל את מקומם במערכת. אני לא הולך להיות דמרקוס קאזינס או ג'יימס הארדן. אני רוצה לשחק לידם, לעזור להם ולהגיע למצב בו אנחנו נאבקים על התואר".

ריינולדס המשיך והחמיא לכספי: "לא כל שחקן שמצטיין בתיכון ובקולג' מבין את ה-NBA. עומרי כן, תהיה לו קריירה של 10 או 12 שנים בליגה. יש לו הרבה אנרגיה והוא יודע לתעל את זה טוב יותר".

מאמן סקרמנטו קינגס ג'ורג' קארל. AP
כספי פורח תחתיו. קארל/AP

האם הוסיף: "כספי לא היה רק השחקן הטוב ביותר בקולג', הוא היה השחקן הטוב ביותר במדינתו. לקבל את תפקידו ולהבין את מקומו זה דבר חשוב מאוד במיוחד עבורו".

"בעונה שעברה, כשחזר לסקרמנטו, הוא עשה דברים שהוא לא עשה ביוסטון, שלאו דווקא הועילו למערכת. כשג'ורג' קארל הגיע, הוא שב לפרוח וסיים את העונה שעברה בצורה מצויינת".

נאפייר הוסיף: "הוא שחקן אול אראונד טוב יותר. הוא השתפר בהרבה אלמנטים, יש לו הבנה טובה של המשחק ואתה יודע בדיוק מה תקבל ממנו, גם כשהוא עולה מהספסל. הוא שינה את הגישה כי הוא גם היה קשה מדי עם עצמו, הוא היה פרפקציוניסט. עכשיו הוא תיעל את זה יפה, הוא רגוע יותר".

האם ציין: "הוא עבר משחקן צעיר שמחפש את מקומו למנהיג וקול של היגיון שיעשה הכל כדי לנצח".

דמרקוס קאזינס סקרמנטו קינגס. רויטרס
חבר יקר. קאזינס/רויטרס

חברו לקבוצה, דימרקוס קאזינס, דיבר על חברו: "הוא היה נער פרוע כשהוא הגיע לפה. רק לראות אותו גדל כמקצוען וכאדם היה מדהים. הוא אחד מהחברים הכי טובים שלי. אני יודע שאני יכול לצעוד למלחמה עם עומרי".

על הביקור בישראל בקיץ אמר קאזינס: "זה פתח את העיניים שלי, זה היה יפה ואני שמח שחוויתי את זה. הוא אייקון להרבה אנשים בישראל. הדרך בה הוא מתנהל היא מקצוענית - כך אני הייתי רוצה להתנהל וככה כולם צריכים להתנהל".

האם טוען כי העובדה ששני השחקנים נמצאים אצל אותו סוכן עזרה לקאזינס להשיג לכספי עסקה טובה אצל הקינגס בפתיחת העונה הנוכחית. "אני מאוד מכבד אותו", אמר קאזינס, "הוא משאיר הכל על הרצפה".

כספי סיכם: "היו הרבה עליות וירידות, למדתי הרבה על עצמי, על המשפחה שלי ועל הקרובים אלי. אני שמח לשרוד ככל שהזמן עובר ומרוצה מהעובדה שהגעתי לאן שהגעתי. פעם הייתי זז מדירה לדירה ועכשיו יש לי בית. אני מאורס ויש לי משפחה. זה מאפשר לי להתרכז במשחק. אני נותן את הכל על המגרש, לא בגלל הכסף, אלא בגלל החברים שלי והעובדה שאני אוהב את המשחק. בורכתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully