וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברט רות'בארט: "קל לרשום סטטיסטיקה כזו עם שחקנים כאלה לידך"

18.11.2015 / 9:47

סנטר הפועל ת"א פרגן לחבריו אחרי הניצחון על קרית גת. באשדוד חוגגים צמרת, סולומון: "צביקה דוחף אותי כמו שלא דחפו אותי לפני זה". בחולון, נס ציונה וקרית גת צפויים לבצע שינויים בסגל בקרוב

one

הפועל תל אביב רשמה אמש (שלישי) את ניצחון הבית הראשון שלה העונה אחרי שני הפסדים, ויצרה מרחק קטן מהתחתית הבוערת. הקבוצה של שרון אברהמי התאוששה מההפסד המאכזב למכבי אשדוד בשבוע שעבר, ומפתיחה רעה מאוד נגד מכבי קרית גת בדרך לניצחון 70:83. תוכנית המשחק של האדומים, לנצל את היתרון של רוברט רות'בארט על העולה החדשה, עבדה מצוין, והסנטר סיים עם 18 נקודות ו-8 ריבאונדים. מי שעוד זכו לשבחים הם טיילור באטל שקלע 18 נקודות ומסר 7 אסיסטים, ותמיר בלאט שקבע שיא קריירה של 12 נקודות.

"הרגשה ממש טובה לנצח בבית", סיכם רות'בארט את המשחק, "הקהל שלנו תומך בנו כל הזמן גם בהפסדים ואנחנו רוצים להחזיר להם ומאוד שמחים שניצחנו היום בבית. אנחנו בונים על מומנטום חיובי ורוצים ללמוד גם מהניצחונות וגם מההפסדים. לא התחלנו את המשחק טוב כקבוצה ועם המתח שיש כרגע זה לא היה פשוט, אבל המשכנו עם הגנה טובה יותר. כיף ככה לגמור משחק שכולם נותנים כתף. טיילור באטל הוא אחד המוסרים הכי טובים בליגה והוא דואג לכולנו בקבוצה, גם תמיר נתן משחק מצוין וזה קל לרשום סטטיסטיקה כזו עם שחקנים כאלה לידך. אני בעיקר שמח על הניצחון המועדון הזה, צריך ניצחונות, ואני פחות מסתכל על הנקודות האישיות שלי".

בקבוצה מסמנים את משחק הליגה הקרוב נגד בני הרצליה כמשחק מפתח כדי לחזור לחלק העליון של הטבלה אך יצטרכו להסתדר שוב ללא רביב לימונד, שעדיין לא החלים מהפציעה שלו ויחזור אולי רק למחזור שלאחר מכן מול הפועל ירושלים.

שחקן הפועל תל אביב רוברט רות'בארט. ברני ארדוב
התאקלם היטב אצל האדומים. רות'בארט/ברני ארדוב

הקבוצה החמה בליגה, זו שמחזיקה ברצף הניצחונות הגדול ביותר, היא מכבי אשדוד של צביקה שרף. הקבוצה מעיר הנמל השלימה אמש את ניצחונה הרביעי ברציפות, כשניצחה בחוץ את עירוני נס ציונה 74:91. אשדוד ברחה לנס ציונה במהלך הרבע השני ולא הביטה לאחור כשההפרש חוצה את רף 20 הנקודות בשלבים רבים של המחצית השנייה. בסיום המשחק חגגו השחקנים של שרף עם הקהל שהגיע מאשדוד, כשגם המאמן הותיק הצטרף לשמחה הגדולה.

הסיפור הגדול של המשחק היה התצוגה של אור סולומון, ששנה שעברה לא השתלב בנס ציונה, ועזב אותה בקיץ לאשדוד למרות שהחזיק בחוזה לעונה נוספת. סולומון רשם דאבל דאבל שני ברציפות עם 16 נקודות ו-11ריבאונדים.

"הרבה שאלו אותי אם אני רוצה להראות להם, אבל התייחסתי למשחק הזה כמו כל משחק, צביקה הכין אותי הכי טוב למשחק הזה, ושמח שככה זה יצא", סיפר סולומון בסיום והתייחס לקבוצתו וליכולת הנהדרת שלו לאחרונה, "כל שבוע וכל משחק זה עבודה חדשה, זה קרב חדש, לא מסתכלים מעבר למשחק הבא, יש לנו את קרית גת שזה המשחק הבא שלנו וזה מה שמעניין. הדבר העיקרי זה הביטחון שאני מקבל מצביקה, הוא הולך אותי ואני רוצה להודות לו, הוא דוחף אותי, ורק האמונה והביטחון שלו דוחפים אותו ולא היה לי את זה באף קבוצה לפני זה".

אור סולומון שחקן מכבי אשדוד (שמאל) מול טיילור באטל שחקן הפועל תל אביב. לירון מולדובן
דאבל דאבל שני ברציפות. אור סולומון/לירון מולדובן

הפועל חולון פתחה את העונה עם שני ניצחונות בשלושת המחזורים הראשונים, אבל מאז הקבוצה של אלעד חסין רושמת שלושה הפסדים רצופים, ובשל העובדה שהיא גוררת משחק חסר נגד מכבי ראשון לציון, ירדה אחרי הפסד החוץ למכבי חיפה 66:62 למקום האחרון בטבלה. בחולון שקלו לבצע שינויים פרסונליים בסגל עוד לפני ההפסד ברוממה, כששני המועמדים העיקריים הם הפורוורד מייק מוסר והרכז כריס רייט שהגיע עם ציפיות רבות, אך לאחר שנפצע בהכנה לעונה לא מצליח לספק את הסחורה. בקבוצה עשויים לבצע את השינוי עד משחק הליגה החשוב נגד עירוני נהריה ביום שני הקרוב בבית.

"יכולנו לעשות הרבה יותר במשחק הזה", אמרו בקבוצה אמש, "עצרנו את חיפה על 66 נקודות, אבל כשאתה מאבד 22 כדורים וקולע בפחות ב-20 אחוז לשלוש אתה תתקשה לנצח. נצטרך לעשות חושבים מה עושים, כי הקבוצה הזאת לא נבנתה בשביל מאבקי התחתית".

שחקן עירוני נס ציונה יובל נעימי לפני שחקן הפועל תל אביב ג'ף אלן. ברני ארדוב
חזר מפציעה אבל לא מנע עוד הפסד. יובל נעימי/ברני ארדוב

קבוצה מאכזבת נוספת היא עירוני נס ציונה שכאמור הובסה בבית 91:74 בידי מכבי אשדוד. בנס ציונה סימנו את המשחק כמשחק משמעותי להמשך הדרך, אך איבדו את הראש במהלך הרבע השני ולמרות ניסיון קאמבק מרשים ברבע השלישי נעצרו והובסו. הפרצופים על ספסל הקבוצה דקות ארוכות לאחר סיום המשחק סיפרו את מצב העניינים, כשבשבועיים הקרובים יעמדו הכתומים לשני משחקים קשים מאוד נגד מכבי ראשון לציון בבית ומכבי חיפה בחוץ שגם בהם ייעדר הקפטן טל דן.

במועדון שוקלים לבצע שינוי בסגל כשקמרון ג'ונס, שרושם 8.9 נקודות למשחק, הוא המועמד העיקרי להחלפה.
"איבדנו איפשהו ריכוז", אמר הסנטר איגור נסטרנקו בסיום, והתקשה לענות מה לא עובד בקבוצה, "לא חושב שזה החיבור בין השחקנים, יש לנו הרבה דקות שאנחנו משחקים טוב מאוד בהגנה, ואז איפשהו מאבדים את הריכוז. אנחנו לא מבצעים את הדברים כמו באימונים. אנחנו מתקשים לשמור על מומנטום חיובי, שיחקנו בלי אנרגיות, צריכים להתכונן למשחק נגד ראשון ביום ראשון, ויהיה בסדר".

נתי מאמן מכבי קרית גת. יוסי ציפקיס
חיים קשים בליגת העל. נתי כהן/יוסי ציפקיס

צמודה לנס ציונה בתחתית הלוהטת היא מכבי קרית גת שגם לה שני ניצחונות בלבד משבעה משחקים. הקבוצה של נתי כהן קיוותה לשים את התבוסה להפועל אילת מיום חמישי האחרון מאחוריה, ואף פתחה את המשחק בדרייב אין בצורה טובה, אך קרסה במהלך המחצית השנייה וצמצמה את ההפרש רק בסיום בדרך להפסד 83:70. בקרית גת יבצעו בקרוב מאוד שינויים בסגל כשככל הנראה שניים מתוך דווין אוליבר, ג'ייסון לאב וטריי מקיני ג'ונס ישלמו את המחיר וישוחררו.

"מבחוץ זה נראה רע אבל אני באמת מאמין שאנחנו לא ניראה ככה בהמשך", אמר נמרוד טישמן בסיום המשחק, "בפנים זה נראה יותר טוב אבל שוב אנחנו פותחים את המשחק עם יתרון, קבוצות חוזרות ואנחנו נכנסים לפאניקה ומאבדים את המשחק. זה בעיקר מנטאלי צריכים להבין שבמשחק יש עליות וירידות ולא אחרי כל סל להוריד את הראש אלא להמשיך קדימה וללחוץ. יש בעיה וללא ספק רואים את זה, אנחנו לא שומרים על אותו קצב 40 דקות, יש לנו קבוצה שצריכה לשחק הרבה יותר טוב אני מאוד מקווה שנצליח לצאת מהמשברון הזה כמה שיותר מהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully