וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א אישרה: יורו 2016 ייערך בצרפת, כמתוכנן

בצל מתקפת הטרור על פריז, הבהיר גוף הכדורגל האירופי: "אנו בטוחים שכל האמצעים יינקטו כדי שהטורניר יאובטח כראוי". חלוץ העבר הצרפתי ז'יסט פונטיין: "אנחנו צריכים לוותר על אירוח האליפות"

עריכה: ניר חן

אחת השאלות הבוערות בעולם הספורט אחרי מתקפת הטרור על פריז, היא האם יורו 2016 יישאר בצרפת, והאם יורו 2016 ראוי להישאר בצרפת. על השאלה הראשונה ענתה הערב (שני) אופ"א באופן רשמי, בהודעה שמסרה לעיתונות: "אנחנו עובדים עם הוועדה המארגנת כבר שלוש שנים כדי להבטיח שהטורניר יהיה מאובטח, ובטוחים לגמרי שכל האמצעים יינקטו כדי לוודא שכך יהיה. הגרלת היורו תיערך כמתוכנן ב-12 בדצמבר בפריז, והאליפות תצא לדרך ב-10 ביוני, ותימשך עד ה-10 ביולי".

מי שמאמין שאליפות אירופה לא צריכה להתקיים בצרפת הוא דווקא חלוץ הנבחרת לשעבר, ז'יסט פונטיין. "כל מדינה אחרת יכולה לארגן את הטורניר הזה, אבל אנחנו לא. לדעתי צרפת צריכה לוותר על אירוח הטורניר", אמר פונטיין בן ה-82, שמחזיק בשיא שערים למונדיאל בודד (13 ב-1958).

"אני חושש מאוד שיום שישי השחור עלול לחזור על עצמו", הוסיף חלוץ העבר. "אני לא חושב שאנחנו מסוגלים להבטיח את האבטחה שנדרשת לאירוח אירוע כל כך גדול. זה פשוט מסוכן מדי. אתם באמת חושבים שאנשים יחזרו לסטאד דה פראנס בעתיד?"

לואי סאהה כתב בטלגרף: "כולנו יודעים שהסטאד דה פראנס יארח את הגמר, ועכשיו נשאלות שאלות האם צרפת צריכה לארח את הטורניר או לא. אני חייב להגיד בכנות, שאני לא יודע אם אנחנו צריכים. כרגע זה מרגיש כמו הדבר האחרון שצריך לחשוב עליו. אם נישאר המארחים, נהיה חייבים לדעת שהאבטחה תהיה מספיק טובה בכל המדינה, לא רק בפריז. אנחנו יודעים שיש עלינו מטרה כרגע, אבל אמרו את זה גם על ברזיל בפעם שעברה. אני מקווה שכל מה שקרה יאחד אותנו".

פיצוצים בסטאד דה פראנס כחלק ממתקפת הטרור בפריז, נובמבר 2015. Matthias Hangst, GettyImages
אפילו חלק מהאזרחים הצרפתים לא חושבים שהיורו צריך להיערך בצרפת. סטאד דה פראנס ביום שישי/GettyImages, Matthias Hangst
  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2016

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully