וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתקציר: ראול זכה באליפות ה-NASL עם ניו יורק קוסמוס ופרש רשמית מכדורגל

אגדת העבר של ריאל מדריד תלה את הנעליים לאחר שהוא וקבוצתו הניפו את התואר עם 2:3 בגמר מול אוטווה: "דרכים חדשות מתחילות. ריאל תמיד תהיה הבית שלי, אך זה לא הזמן לחזור"

אימג'בנק GettyImages

אחרי 1,016 משחקים, 427 שערים ו-0 כרטיסים אדומים ב-21 עונות כשחקן בוגרים, ראול, החלוץ הספרדי הגדול, תלה את הנעליים הלילה (בין ראשון לשני) באופן רשמי.

בגיל 38, אגדת העבר של ריאל מדריד אמר שלום לקריירה בסטייל, עם תואר מספר 22: אלוף ה-NASL, ליגת הכדורגל הצפון אמריקאית, הנחשבת לליגה המשנית ל-MLS המוכרת. במשחק גמר הפלייאוף, ראול, מרקוס סנה (שפרש גם הוא הלילה) וניו יורק קוסמוס, גברו 2:3 על אוטוואה פיורי, כאשר הספרדי מבשל את השער השלישי לארגנטינאי גאסטון סלרינו, שכבש את כל שלושת השערים של ניו יורק במשחק.

ראול שחקן ניו יורק קוסמוס חוגג אליפות. רויטרס
יש אליפות/רויטרס

10,166 צופים נרגשים, שיא למשחק פלייאוף בליגת ה-NASL הצנועה, הגיעו לשוארט סטדיום בהמפסטיד, ניו יורק, על מנת להיות חלק ממסיבת הפרידה של ראול, שלאחר המשחק הונף על ידי חבריו לקבוצה אל על. בין הצופים הנרגשים היו גם אלסנדרו נסטה, שמאמן כיום את אחת הקבוצות האחרות בליגה, מיאמי FC וכוכב הניקס כרמלו אנתוני, הבעלים של קבוצה מפורטו ריקו שעומדת להצטרף אף היא לליגה. אנתוני הגיע היישר מהמשחק בו הניקס גברו על ניו אורלינס בעזרת 29 נקודות שלו. בנוסף, שני דגלים גדולים נפרסו ועליהם נכתב "להתראות, אגדה" ו"תודה על 21 שנים של כדורגל".

ב"מארקה" הלכו על כותרת בסגנון דומה: "להתראות לאגדה" והשחקן עצמו אמר לאחר המשחק: "מעבר לתארים, הכי חשוב לי שתמיד זכיתי לחיבה רבה מצד אנשים רבים, כל המועדונים בהם שיחקתי וגם משחקנים יריבים. זה הפרס הכי משמעותי מבחינתי. התחלתי את הקריירה על מגרשי חול ואני עדיין מרגיש כמו ילד מהשכונה שמשחק באמצע הרחוב. אני רוצה להמשיך ליהנות מהתשוקה הזו, גם אם לא כשחקן פעיל. דרכים חדשות מתחילות היום".

ראול הוסיף: "לזכות בתואר במשחק האחרון שלי זה חלומי. עוד יגיע הזמן המתאים לדבר על העתיד שלי. מעכשיו מחכים לי חיים חדשים, פרויקטים חדשים. אני מאושר, אבל גם קצת עצוב. ריאל מדריד תמיד תהיה הבית שלי, אבל כרגע זה לא הזמן לחזור לשם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

צפו בתקציר המשחק

מי שנפרד מראול היה רוברטו קרלוס, המגן השמאלי הברזילאי שהיה שותפו במשך שנים ארוכות בריאל מדריד הגדולה: "ראול הוא מפה, ממדריד, הוא גדל בתוך המועדון ועשה הכול בריאל מדריד. בגלל זה הוא שונה מכריסטיאנו רונאלדו, שהגיע ממנצ'סטר יונייטד. לרונאלדו יש את ההיסטוריה שלו עם המועדון על המגרש, אבל לראול יש גם היסטוריה מחוץ למגרש. הייתה לנו קבוצה נהדרת כששיחקנו יחד, נהננו מאוד".

בטור ב"אס" כתב תומאס רונסרו: "ראול, תמיד היית מיוחד כזה. שחקן מהשכונה, מהרחוב, כזה שחי מתרגילים מתוחכמים, שעושה 'סומבררו' לשני בלמים שכל אחד מהם שוקל 95 קילו ועובר ביניהם. עזבת את הכדורגל בדיוק כמו שהגעת אליו ב-1994, עם אישיות ייחודית ותשוקה, עם מחשבה על כל פעולה על המגרש. שום דבר לא ברח ממך, הקפטן הנצחי שלנו. אינטיליגנציה טהורה. אתה נפרד, אבל הכדורגל לא יניח לך להיעלם. מעכשיו, אנחנו המדרידאים נחלום על החזרה שלך הביתה. הברנבאו יתום מאז שעזבת אותנו לפני חמש שנים. מאז זכינו בדסימה, באליפות ובגביע הביניבשתי, אבל חסר לנו מישהו מהסגנון שלך, מודל לחיקוי. אלפי אנשים נשארו עד אמצע הלילה בספרד כדי לעקוב אחרי המשחק האחרון שלך ולתמוך. בכינו מאושר, לא מעצב. 22 תארים ב-21 שנים. נתת לנו כל כך הרבה ולא נוכל להחזיר לך לעולם באותה כמות, בטח לא דרך מילים. עזרת לנו להבין למה אנחנו מדרידאים. ראול הנצחי".

ראול שחקן ניו יורק קוסמוס חוגג אליפות. רויטרס
שיר פרידה. ראול והשמפניה/רויטרס

נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, פרסם טור באתר המועדון: "כל אוהד ריאל מדריד מודע לחשיבות האדירה שלו, ראול הוא דמות מרכזית בכל הנוגע להיסטוריה המודרנית של ריאל מדריד. הוא מייצג את ערכי המועדון והעקרונות שלו, שטבועים בריאל מדריד. כנשיא המועדון, זו הרגשה מיוחדת לראות אותו מסכם את הקריירה. זו פרידה מאחת מאגדות המועדון הגדולות בכל הזמנים והייתה לי הזכות לחלוק איתו חוויות ותארים בלתי נשכחים, כמו הזכייה באליפות אירופה התשיעית.

מעל הכול, אשאר עם משהו שמאחד את כולנו באופן מיוחד. הגאווה שבהשתייכות לקבוצה שאובססיבית לניצחונות. עבור כל אוהד של ריאל, ראול היה, יהיה ותמיד יישאר, דוגמה לכנות, עבודה והיכולת לסרב לקבל הפסד, אדם שתמיד יש לו תשוקה לכדורגל. ב-16 העונות שלו בריאל, הוא תמיד ייצג את ערכי המוסד הזה. 16 התארים בהם זכה בריאל מראים את הגדולה שלו, הנאמנות והמחויבות.

צעירים וכל מי שחולם להיות חלק מהמועדון יעזור לעצמו אם ייקח דוגמה משחקן שתמיד הציג התנהגות ברמה הגבוהה ביותר. אנו מודים לו היום על 741 משחקים בהם הגן על העקרונות של ריאל, 741 משחקים בהם הראה אחריות כקפטן וכבוד לחברים לקבוצה, אוהדים, יריבים ושחקני עבר. להיות מלך ההופעות של ריאל תמיד היה עבור ראול חלק מהמחויבות ותחושת הנאמנות. עבור אוהדי ריאל, זה היה כבוד. איפה שהוא לא נמצא כיום, אני בטוח שנשיא הכבוד שלנו אלפרדו די סטפנו חש את הגאווה והאהבה שכולנו חשים כלפי ראול. הוא אחד היורשים הבולטים של די סטפנו.

תודה ראול, שעזרת לעשות את ריאל עם המסירות והכישרון שלך. תודה שהבנת בצורה מושלמת שאצלנו אף פעם אסור לוותר. תודה על כל מה שהיית עבור הכדורגל ותודה שנשאת את סמל המועדון שלנו בכל דבר שעשית. ראול היקר, הדוגמה שנתת תיזכר לעד בריאל מדריד. אתה יודע שהדלתות שלנו תמיד פתוחות עבורך, כי במשך שנים הנעת את האגדות בלבן וגם אתה אחת מאותן אגדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully