וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורניר גמר הסבב יוצא לדרך: נובאק דג'וקוביץ' רוצה להמשיך בשנה החלומית

אחרי שזכה בקרוב ל-17 מיליון דולר, בשלושה תארי גרנד סלאם ושישה תארי מאסטרס ב-2015, רוצה הסרבי לזכות גם בדובדבן של השנה. רוג'ר פדרר, אנדי מארי ורפאל נדאל ינסו לעמוד בדרכו

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. GettyImages
איזו שנה מטורפת. דג'וקוביץ'/GettyImages

טורניר גמר סבב ה-ATP ייפתח מחר (ראשון) ויפגיש את הקרם דה לה קרם של הטניסאים בעולם. שמונת השחקנים הטובים בעולם חולקו לשני בתים - בית סטן סמית' ובית אילייה נסטסה. ארבעת הטניסאים בכל בית ישחקו אחד מול השני כשבתום שלושה משחקים של כל אחד, יעלו השניים עם המאזן הטוב ביותר מכל בית לחצי הגמר.

בית סטן סמית' כולל את: נובאק דג'וקוביץ' (1), רוג'ר פדרר (3), תומאש ברדיך (6) וקיי נישיקורי (8)

בית אילייה נסטסה כולל את: אנדי מארי (2), סטן ואוורינקה (4), רפאל נדאל (5) ודויד פרר (7).

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. GettyImages
רוצה להמשיך לשחק כמו ששיחק בחודש וחצי האחרונים. נדאל/GettyImages

לראשונה מאז 1996, כל אחד משמונת הטניסאים שיקחו חלק בטורניר זכה לפחות ב-10 טורנירים בסבב. בנוסף, זו השנה ה-12 ברציפות אותה מסיימים נובאק דג'וקוביץ', רוג'ר פדרר או רפאל נדאל במקום הראשון בעולם. נולה מגיע לטורניר עם רצף של 37 ניצחונות באולם ו-22 ניצחונות ברציפות בסך הכול.

בשנת 2015 לבד, דג'וקוביץ' רשם מספרים יוצאי דופן:
סכומי זכייה: 16,706,125 דולר
נקודות דירוג: 15,285
ניצחונות על משטחים קשים: 55
שבועות במקום הראשון בעולם: 45
ניצחונות בטורנירי גרנד סלאם: 27
משחקי גמר: 14
משחקי גמר במשטחים קשים: 10
משחקי גמר במאסטרס 1,000: 8
תארים על משטחים קשים: 7
תארי מאסטרס 1,000: 6
משחקי גמר בגרנד סלאם: 4
אחוז ניצחונות: 94%

לראשונה בתולדות טורניר גמר השנה (מאז 1970) מגיעים אליו ארבעה טניסאים בני 30 או יותר מכך: רוג'ר פדרר (34), דויד פרר (33), תומאש ברדיך (30) וסטן ואוורינקה (30). השיא הקודם היה של שני טניסאים בני 30 ומעלה. לא רק הטניסאים עצמם זכו בתארים רבים, אלא גם המאמנים שלהם. חמישה משמונת המאמנים השתתפו לפחות פעם אחת בטורניר גמר הסבב, כששניים מהם זוכים בטורניר ואחד מגיע לגמר. בוריס בקר, מאמנו של דג'וקוביץ', השתתף בטורניר הזה 11 פעמים וזכה בו שלוש פעמים. סטפן אדברג, מאמנו של פדרר, השתתף בטורניר 9 פעמים וזכה בו פעם אחת. מייקל צ'אנג, מאמנו של נישיקורי, השתתף 7 פעמים והגיע לגמר פעם אחת. יונאס ביורקמן, מאמנו של מארי, הגיע פעם אחת ביחידים ועלה עד לחצי הגמר והשתתף 8 פעמים בזוגות. מגנוס נורמן, מאמנו של ואוורינקה, השתתף פעם אחת בטורניר.

אנדי מארי צפוי לסיים את השנה במקום השני בעולם לראשונה בקריירה שלו. פדרר עדיין יכול לסיים שם, אבל הוא צריך לזכות בטורניר ולקוות למעידות של הבריטי.

רפאל נדאל אמר לקראת הטורניר: "לא היו לי פציעות השנה. בשנה שעברה סבלתי מפציעות, לא השנה. תמיד חשבתי שאעלה לטורניר גמר הסבב, אבל תמיד יש סיכוי שלא תעשה את זה. בסופו של דבר, אלה חדשות טובות להיות במקום החמישי בעולם. אחרי שנה קשה, אם אתה עדיין מסוגל להגיע לטורניר הזה עם המספר הזה, זה אומר שהרמה עדיין שם. אני צריך להמשיך לשחק בצורה שבה שיחקתי בחודש וחצי האחרונים. אני חושב שאם אשחק כך, אהיה במצב טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully