וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם האתלטיקה מצפים לראות את רוסיה מורחקת מהזירה הבינלאומית

בעקבות הממצאים החריפים של הסוכנות העולמית למניעת סימום תתכנס בשישי התאחדות האתלטיקה העולמית, וקו עשוי לקבל החלטה להרחיק את הרוסים. פוטין: "הכרחי מצידנו לשתף פעולה". קו: "זקוקים לתשובות"

סבסטיאן קו נשיא התאחדות האתלטיקה העולמית. GettyImages
הרבה ציפיות יש ממנו לקחת מנהיגות. קו/GettyImages

חובבי האתלטיקה נמצאים במתח רב לקראת הכינוס של הנהלת התאחדות האתלטיקה העולמית ביום שישי הקרוב בז'נבה, אז אמורה להתקבל החלטה לגבי המשך דרכה של רוסיה בזירה הבינלאומית. בינתים יותר ויותר אנשים מנסים להפעיל לחץ על יושב הראש סבסטיאן קו להרחיק את האתלטים הרוסים, זאת כדי לנקות את הדימוי שדבק בענף לגבי מעורבות של סמים והמעצר של יושב הראש הקודם לאמין דיאק שעל פי החשד קיבל שוחד בתמורה להעלמת מבחנות חיוביות, זאת כמובן לצד הממצאים של WADA (הסוכנות העולמית למניעת סימום בספורט) שפרסמה דוח קשה והגיעה לממצאים שלפיהם דגימות של בדיקות סמים הושמדו.

קו ממשיך לטעון שהוא האיש שיעשה את העבודה, ואמר: "אני אעשה כל מה שצריך ואני זוכה לתמיכה מלאה ברמה הספורטיבית. יצרתי קשר עם ההתאחדות הרוסית ואמרתי להם שאנחנו זקוקים לתשובות עד לסוף השבוע. אנחנו בוחנים מגוון סנקציות".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך דיון בקרמלין, מוסקבה, אוקטובר 2015. רויטרס
מבקש שקיפות. פוטין/רויטרס

על פי ההערכות, האתלטים הרוסים יורחקו מהזירה הבינלאומית, כולל מהמשחקים האולימפיים בריו, וכל זאת עד שתתבהר המדיניות לגבי בדיקות הסמים במדינה. גם WADA תומכת בקו וברצון לראות חמישה אתלטים רוסים מורחקים למשך כל החיים, בהם האלופה האולימפית ב-800 מטר, מריה סבינובה-פרנוסובה ומדליסטית הארד אקטרינה פויסטוגובה.

על רקע הטענות כי קו, ששימש במשך שבע שנים כסגן יושב ראש ההתאחדות, הוא מדגיש כי הוא דווקא לא ישן בשמירה. "שימשתי כסגן בארגון, אבל זה תופס אותנו בשוק". אגדת האתלטיקה הבריטית, דיילי תומפסון, אמר בנושא: "המצב הזה מצריך שיהיה מנהיג, וסבסטיאן קו הוא האפוטרופוס של מה שאני מחשיב כספורט המוביל בעולם, ועליו לקום ולהפגין מנהיגות. הוא צריך לוודא שכל שאר הפדרציות מבינות שיש השלכות חמורות למעשים כאלה. זה הולך להיות הרגע המכונן של הכהונה שלו".

ולדימיר פוטין, מצידו, כבר הורה לחקור את ממצאיה של WADA, ואמר: "זה הכרחי לספק את שיתוף הפעולה הפתוח והמקצועי ביותר עם הסוכנויות הבינלאומיות למניעת סימום. ברוסיה נעשה הכול כדי להיפטר מהבעיה הזו. אני מסכים שזו לא רק בעיה של רוסיה, אבל אם לקולגות הזרים שלנו יש שאלות, צריך להשיב עליהן, וזה חייב להיעשות בשקיפות. אני חוזר, חייבת להיות עבודה מקצועית וחרוצה עם העמיתים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully