וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מקום בשבילם: איך אף אחד מברצלונה עוד לא זכה בשחקן החודש?

הפרס לשחקן המצטיין בכל חודש בליגה הספרדית מחולק מזה קצת יותר משנתיים, אולם מתוך 20 זוכים שהגיעו מתשע קבוצות שונות, עוד לא היה אף שחקן של האלופה המכהנת שזכה לקבל את הכבוד

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידיאו: ריאל ובארסה מתכוננות לקלאסיקו

פרס שחקן החודש בפרמיירליג הוא אחד הפרסים האישיים היוקרתיים ביותר בממלכה. הוא חולק לראשונה ליורגן קלינסמן, אז חלוץ טוטנהאם, באוגוסט 1994 ומאז זכו בו כמה מהשחקנים הטובים בעולם.

לפני שתי עונות, בספטמבר 2013, החליטו ב"לה ליגה" הספרדית לחקות את ההצלחה והחלו לראשונה לחלק פרס למצטיין החודש שלהם. לאחרונה, זכה חלוץ אייבר בורחה באסטון בפרס השחקן המצטיין של חודש אוקטובר 2015, שהיה הפרס ה-20 שחולק עד כה. אייבר היא הקבוצה התשיעית ששחקן משורותיה זוכה בפרס, אולם בעוד קבוצה קטנה כמוה כבר מתהדרת בזוכה, ישנה קבוצה אחרת, לא רעה בכלל, שאיש משורותיה עוד לא זכה לכבוד.

מדובר בלא אחרת מאשר ברצלונה. ליאונל מסי, ניימאר ולואיס סוארס כבשו לא פחות מ-81 שערי ליגה משותפים בעונה שעברה שהסתיימה עם אליפות (ולמעשה עם טרבל). העונה, בארסה במקום הראשון, ביתרון שלוש נקודות על פני ריאל מדריד ולפני שנתיים, כאשר הפרס חולק לראשונה, היא אולי לא הבריקה, אבל הייתה רחוקה כפסע מזכייה באליפות. למרות זאת, נאדה.

ליאו מסי, ניימאר, לואיס סוארס, ברצלונה. GettyImages
שמישהו ייתן להם פרס כבר. ניימאר, מסי וסוארס/GettyImages

דייגו קוסטה וקוקה היו שני הזוכים הראשונים בפרס, בתחילת עונת 2013/14, עבור אתלטיקו מדריד. לאחר מכן, כריסטיאנו רונאלדו זכה בו בפעם הראשונה מתוך שתיים ושתי זכיות יש גם לקרלוס ולה מריאל סוסיאדד, אנטואן גריזמן ודייגו גודין מאתלטיקו (גודין הוא היחיד שזכה פעמיים ברציפות) ואפילו לנוליטו, חלוצה של סלטה ויגו. מלבד כל אלה, זכו בפרס גם איבן ראקיטיץ' (המשחק כיום בבארסה, אך זכה בו במדי סביליה), ראפינייה (סלטה ויגו), קיילור נבאס (לבנטה), לוסיאנו וייטו (ויאריאל), ויטולו (סביליה) ואלברטו בואנו (ראיו וייקאנו).

לכוכבי ברצלונה עוד לא מצאו בהנהלת הליגה הספרדית זמן להעניק את הפרס, אולם גורמים המעורבים בנושא טוענים כי לא מדובר במסע נגד אלופת אירופה, אלא דווקא בניסיון להראות שיש עוד קבוצות בליגה מלבד שתי הגדולות (מה שלא ממש מסתדר עם שתי הזכיות של רונאלדו וזו של בנזמה). אולי החודש שחקן של ברצלונה יזכה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully