וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליניב ברדה: "אין לנו בעיות של אגו. אני אוהב שמכוונים לאליפות"

11.11.2015 / 7:40

"לפני שהגעתי המועדון היה בטראומה". "גמר הגביע השאיר צלקת". "מגיע לאלונה שניקח תואר". "לא נתתי לרגש להוביל". מפסגת ליגת העל, אליניב ברדה מדבר על השינוי בהפועל באר שבע ומבהיר: "אם אשאר עם שישה שערים ואדע שבתמורה ניקח אליפות? רק תגיד איפה לחתום". ראיון

one

בווידאו: ה-0:1 של הפועל באר שבע על הפועל חיפה

מבחינת הפועל באר שבע, אליניב ברדה היה כל הזמן השחקן הבכיר בסגל של ברק בכר. אלא שהשינוי המקצועי שעבר המועדון בפתיחת העונה, יצר תחושה שהעונה הזאת עשויה להסתיים בצורה רעה מבחינת הקפטן. אבל אז הגיעו הפציעות בהתקפה, ברדה קיבל את ההזדמנות ומאז בכר לא מוכן להוציא אותו מההרכב. השינוי שעבר ברדה מסמל את השינוי של הקבוצה כולה. באר שבע דוהרת, מכוונת למרוץ אליפות ארוך, ומבחינתו של ברדה הימים ההם בהם סופסל כבר מאחוריו.

"שחקן שמוחלף מתעצבן, ואני אחד שלוקח ללב ונותן את כולי", הוא מסביר. "בסופו של דבר יש מאמן שמחליט והוא הסמכות הבלעדית. כולם הולכים בקו שלו, וזה כולל גם אותי. אני לא חושב שנתתי לרגש להוביל אותי, למדתי מדברים שקרו. אף פעם לא דיברתי נגד המאמן. נכון שלא פתחתי במשחקים הראשונים, אבל לא שמעת אותי מתלונן. אמרתי שהמאמן בוחר את השחקנים, שכל החלטה שלו מקובלת עליי. מבחינתי, הקבוצה הייתה ונשארה הדבר הכי חשוב".

שחקן הפועל באר שבע בן שהר מחליף את אליניב ברדה. ברני ארדוב
כבר לא כועס על חילופים. ברדה עם בן שהר/ברני ארדוב

עמוק בפנים, גם ברדה יודע שחדר ההלבשה של הפועל באר שבע הרוויח מהפציעות האחרונות, אלה שפתחו צוהר להצלחה האדירה שלו במחזורים האחרונים, לחזרה של שלומי ארבייטמן ממעמקי הספסל ולפחות מרמור בחדר ההלבשה. "כשיש ניצחונות, אז מסביב הכול טוב וכשיש בעיות, הרבה יותר נעים לטפל בהם כשמנצחים, כמו שקל יותר לתקן טעויות אחרי ניצחונות מאשר אחרי הפסדים. והיום אנחנו מנצחים. יש סגל עמוק, עונה ארוכה. בשנתיים האחרונות באמת נתנו פייט למכבי, אבל לא פייט אמיתי, עד הסוף. העונה אנחנו מכוונים להצליח וללכת עד הסוף. אנחנו משתדלים לא להביט לצדדים, להסתכל על קבוצה אחרת, אלא מתרכזים בהפועל באר שבע. בלעשות הכי טוב בשביל הקבוצה".

כשבוזגלו ושהר יחזרו, בכושר הנוכחי של הקבוצה, בכר יתמודד עם סיטואציה לא פשוטה.

"תחרות היא הדבר הכי טוב שיכול לקרות להפועל באר שבע, אז יהיה לו כאב ראש חיובי. ברק יבחר, בהתאם ליריבה ולצרכים שלו ושל הקבוצה, את השחקנים בכושר המשחק הכי טוב באותה תקופה. שלומי ארבייטמן הוא הדוגמה הכי טובה. עמדתי לצדו כי ידעתי שאנחנו נצטרך אותו כמו שנצטרך שחקנים אחרים. עוד מעט יתחיל גביע הטוטו, נשחק בגביע המדינה. כל שחקן, זמנו יגיע".

ובכל זאת, נדמה שהדבר העיקרי שיקבע אם באר שבע תזכה בתואר העונה הוא חדר ההלבשה. אתם בשלים לאליפות?

"בשנתיים האחרונות היינו במקום הזה. אולי לא רצנו עד הסוף, אבל היינו שם. איימנו על התואר בשלב מסוים. אין לנו בקבוצה שום בעיה של אגו היום".

שחקן הפועל באר שבע, שלומי ארבייטמן. ברני ארדוב
הדוגמה הטוב ביותר לכך שמי שבכושר מקבל את הקרדיט ומספק את הסחורה. ארבייטמן/ברני ארדוב

בעונות הקודמות, לפחות בהתחלה, היו כמה אלטרנטיבות לשליטה מכבי תל אביב. בעונה הנוכחית, בבאר שבע מבינים שהם נותרו האלטרנטיבה היחידה לאלופה. "בכדורגל קרו דברים מעולם, כי פתאום הגיעו קבוצות ממקומות אחרים. בית"ר נראית טוב בשבועות האחרונים, אבל אם תסתכל על הליגה אתה לא רואה קבוצות שמנצחות 0:5 ו-0:6 כי הקבוצות מאורגנות. לכן נצטרך לבוא לכל משחק מאה אחוז מוכנים כדי להמשיך לאיים. זה מקום שאסור לנו ליפול בו. אני לא מסתכל עלינו כאלטרנטיבה, אלא כמועדון שרוצה לעשות התקדמות. להתחיל ללכת עד הסוף בכל מפעל, גביע או אליפות".

כמה הקמפיין של מכבי תל אביב עוזר לכם?

"אולי עוזר בקטע של עומס משחקים, למרות שאני לא רואה איך זה משפיע עליהם אחרי ארבעה ניצחונות רצופים".

לקחת קשה את גמר הגביע.

"עד היום לא ראיתי את המשחק בשידור חוזר בטלוויזיה. אפילו לא פעם אחת. המשחק הזה השאיר לי צלקת. באנו עם תקוות גדולות וסיימנו עם אכזבה ענקית. אבל תמיד יש את העונה שאחרי. והעונה יש לנו מטרות חדשות ותקוות חדשות".

משהו השתנה העונה בתפישה שלכם. בעונה שעברה חששתם לדבר על אליפות, העונה ברק בכר והצוות מבקשים מכם לא להתחבא. המסר הוא אחר.

"לפני שהגעתי לכאן המועדון היה בטראומה. הפועל באר שבע נשארה בליגה, שנתיים ברציפות, במחזור האחרון. היא יכלה להיות בליגה השנייה היום. אבל פתאום הלכנו מקצה לקצה. מקום שני וחצי גמר, מקום שלישי וגמר גביע. המועדון מתחיל לכוון למקומות אחרים. לכן אנשים טיפה מרשים לעצמם לדבר. אף אליפות שלקחתי בקריירה לא עשיתי בדיבורים. אבל אני אוהב שמכוונים לאליפות ומאמינים. מהיכן זה מגיע, אתה שואל? במשך שתי העונות האחרונות צברנו ביטחון ואמונה, עם אצטדיון חדש ודחיפה מטורפת מקהל".

והדחה מאירופה שעשתה לכם רק טוב.

"אולי בדיעבד, למרות שאני בטוח שאם תחזיר אותנו לאחור אף שחקן לא היה מוותר על אירופה, במיוחד באצטדיון כזה ועם קהל כמו שלנו. היה מגיע להם שנגיע לשלב הבתים של הליגה האירופית, להביא קצת קבוצות אירופיות לעיר".

באצטדיון החדש ההשפעה של הקהל גדלה. בחיפה התהליך הפוך - הקהל מגיע אבל אין תוצאות.

"האצטדיון משמעותי מאוד, האקוסטיקה נהדרת, שומעים דחיפה של קהל בצורה בלתי רגילה וזה נותן אווירה אירופית. בתור שחקן, כמה שיותר צופים זה הדבר האידיאלי. בכדורגל יש לחץ, לא משנה אם יהיו 500 צופים או 50 אלף. סמי עופר? צריך לדעת להתמודד עם לחץ ולנתב אותו למקומות נכונים".

אוהדי הפועל באר שבע. ברני ארדוב
אווירה של אירופה. האצטדיון החדש בבאר שבע/ברני ארדוב

ברדה רואה את העתיד המקצועי שלו רק בהפועל באר שבע. לפני מספר שבועות פרסמנו שהחלוץ רוצה לשחק עוד שנתיים והתגובה לא איחרה לבוא: במועדון סיפרו לנו לאחרונה כי הם נוטים להציע חוזה חדש. "חזרתי לישראל להפועל באר שבע, אז התשובה ברורה מאליה. הפועל זה בית, וברור שאני רוצה להמשיך. אני מחכה בסבלנות".

הוכחת לברק שאין מקום להפוך אותך לחילוף ראשון.

"חשוב לי להיות בכושר טוב ולהוכיח כל שבוע מחדש שמגיע לי לשחק. יש סגל יוצא מן הכלל טוב העונה. אין זמן לנוח אחרי משחק טוב אלא להפך עוד משחק טוב אחריו. אני לא צריך להוכיח כלום. הדבר היחיד שאני יכול להבטיח שאתן בכל משחק מאה וחמישים אחוז. נכון שהמספרים השתפרו, אבל בסופו של דבר אני אעשה מה שהכי טוב לקבוצה. לפני זה שיחקתי בעמדות אחרות, קשר באמצע או מתחת לחלוץ. אם אהיה עם שישה שערים עד סוף העונה ואדע שבתמורה ניקח אליפות, תגיד לי רק איפה צריך לחתום. המספרים האישיים פחות מעניינים. מגיע לאלונה שניקח תואר, על כל העבודה הנפלאה שהיא עשתה בבאר שבע. הקהל הצביע ברגליים באצטדיון החדש, בשביל אלונה זאת התמורה הטובה ביותר. היא הביאה הרבה נחת ואושר לתושבים".

שחקן הפועל באר שבע אליניב ברדה עם אלונה ברקת. יותם רונן
רוצה לזכות באליפות בשביל אלונה ברקת. ברדה חותם על החוזה ב-2013/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully