וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסם דו"ח קשה בנוגע לסימום ספורטאים ברוסיה

ועדה של WADA, ארגון למניעת סמים בספורט, חקרה חשדות קשים נגד איגוד האתלטיקה הרוסי במשך 11 חודשים והגיעה לממצאים, לפיהם דגימות של בדיקות סמים הושמדו. הרוסים צפויים לעונש כבד

הוועד למניעת שימוש בחומרים אסורים (WADA) המליצץ לאיגוד האתלטיקה הבינלאומי להשעות את רוסיה מכל התחרויות שלה. בהמלצה של הוועד נכתב כי אולימפיאדת לונדון 2012 חובלה כשחשדות כבדים עומדים נגד אתלטים רוסים.

ריצ'רד פאונד נשיא WADA. רויטרס
ריצ'רד פאונד/רויטרס

מספר אתלטים רוסים חשודים בשימוש בחומרים אסורים ושהיו אמורים להיות מושעים מתחרויות ב-2012, במידה שלא היו חלק מפרשת שחיתות קולקטיבית שבה היו שותפים איגוד האתלטיקה הרוסי וה-IAAF שהוא ועד האתלטיקה העולמי.

בתגובה, נמסר מאיגוד האתלטיקה הבינלאומי כי: "הנשיא סבסטיאן קו לקח את הנושא ברצינות והתייעץ עם חבריו בוועד בשאלה האם לנקוט סנקציות נגד ועד האתלטיקה הרוסי. הסנקציות יכולות לכלול השעיות זמניות, השעיות מלאות והעברת תחרויות אתלטיקה עתידיות".

ההמלצות של הוועדה, בראשות דיק פאונד - נשיא WADA לשעבר שחקר את הנושא במשך 11 חודשים, היו בין היתר השעיה של חמישה רצים למרחקים בינוניים וחמישה מאמנים לאלתר. בנוסף, נאמר שם כי המעבדה למניעת סימום בספורט שנמצאת במוסקבה צריכה לאבד את האשרה שלה. המעבדה הזו הואשמה ב"השמדה מכוונת" של 1417 דגימות כדי למנוע עדויות עבור החקירה. הוועדה גם טענה כי "אין סיבה להאמין שאתלטיקה היא ענף הספורט היחיד ברוסיה שהושפע מהפרשה הזו". פאונד אפילו אמר שהגילויים: "היו קשים ממה שחשבנו".

בדו"ח המפורט שהוגש, ומתפרס על פני 323 עמודים, הואשמה ממשלת רוסיה ישירות בהעלמת הראיות והסימום השיטתי. נאמר שם כי החקירה בת 11 החודשים לא מצא עדויות למעורבות של הממשלה, אבל "זה יהיה נאיבי בצורה קיצונית להאמין שהפעילויות ברמה שהתגלו נעשו ללא אישורים וידיעת רשויות הממשל הרוסיות". על פי הוועדה, שר הספורט הרוסי ויטלי מוטקו סיפק הוראות ישירות "לתמרן בצורה חשודה דגימות מסוימות".

מוטקו עצמו, שמוביל את הוועדה המארגנת של גביע העולם 2018 ברוסיה, הכחיש את הדברים המופיעים בדו"ח בפני פאנל של WADA, וטען שאינו יודע על ספורטאים שנסחתו. פאונד אמר כי הוא "לא מאמין שזה אפשרי שמוטקו לא היה מודע לכל העניין".

תוצאות הדו"ח פורסמו בזמן בו הוועד האולימפי הבינלאומי הודיע כי נשיא איגוד האתלטיקה הבינלאומי לשעבר צריך להיות מושעה מתפקידו כחבר בוועדות של המשחקים האולימפיים הבינלאומיים. WADA הודיעה כי גילתה "כישלונות שיטתיים" בתוך ה-IAAF ובאיגוד האתלטיקה הרוסי ש"מנעו או הקשו על בדיקות סמים". פאונד אמר שנמצאו "תשלומים כדי לשנות בדיקות סמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully