וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיפה ועד אשדוד: סיכום הקדנציה של גיא גודס במכבי תל אביב

9.11.2015 / 14:43

ההבטחה שמומשה להחליף את בלאט, ההנחתה של גרשון, התבוסות בארנה, הניצחונות על ברצלונה וריאל, הזכייה בגביע, הסוויפ מול פנרבחצ'ה, ההדחה מול אילת, החלפת העוזרים, הפתיחה החלשה לעונה החדשה: 17 החודשים של גיא גודס ביד אליהו בתמונות

מערכת וואלה!

גיא גודס סיים את הבוקר (שני) את דרכו כמאמן מכבי תל אביב, בעקבות פתיחת העונה החלשה. נדמה שגודס, שבעונה שעברה איבד את תואר האליפות והודח בסוויפ ברבע גמר היורוליג, חי על זמן שאול מהרגע שנכנס לנעליו הגדולות של דיוויד בלאט. לרגל סיום כהונתו, הנה סיכום 17 החודשים שבהם החזיק בג'וב הכי לחוץ במזרח התיכון.

12.6.2014: דייויד בלאט משלים טרבל ועוזב ל-NBA

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם עוזריו, גיא גודס, אלון שטיין. ברני ארדוב
גודס/ברני ארדוב

מכבי תל אביב זכתה באליפות, לאחר שכבר הניפה את גביע המדינה ואת גביע אירופה, ועתידו של המאמן שהוביל אותה להישג היה ברור: מעבר ל-NBA. גודס, מצויד בהבטחה שקיבל ובגינה נשאר בעמדת העוזר ארבע שנים, הופך למועמד הטבעי להחליפו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

19.6.2014: גיא גודס ממונה למאמן מכבי תל אביב

גיא גודס חותם על חוזה כמאמן מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
גודס לאחר החתימה כמאמן מכבי תל אביב/אתר רשמי, מכבי תל אביב

זה היה צפוי, ואחרי שש עונות כעוזר מאמן - תחת נבן ספאחיה, צביקה שרף, עודד קטש ודייויד בלאט - גיא גודס קיבל את המינוי המיוחל לתפקיד המאמן הראשי ביד אליהו. שחקן העבר, ששיחק במדי המועדון במשך שמונה עונות וזכה איתו בשבע אליפויות, קיבל את התפקיד היוקרתי והלחוץ ביותר בכדורסל הישראלי.

11.8.2014: פיני גרשון ממונה לתפקיד עוזר מאמן מכבי תל אביב

דני פדרמן (ימין), פיני גרשון, גיא גודס, שי רקנאטי, מכבי תל אביב בכדורסל. ניב אהרונסון
גודס, גרשון, דני פדרמן ושי רקנאטי עם מינויו של גרשון/ניב אהרונסון

סימנים ראשונים של חוסר אמון מצד ההנהלה: המאמן רצה את ננו גינזבורג בתור עוזר, וקיבל דווקא את פיני גרשון הוותיק, מאמן הקבוצה לשעבר, במהלך שהוסבר כרצון של ההנהלה להוסיף ניסיון לצוות המקצועי. בתמורה להסכמתו למהלך, קיבל גודס שדרוג כלכלי וחוזה לעונה נוספת.

ספטמבר 2014: הפסדים בגמר גביע ווינר ובגמר הגביע הביניבשתי

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב עם עוזריו פיני גרשון אלון שטיין. יוסי ציפקיס
גודס עם עוזריו, גרשון ואלון שטיין/יוסי ציפקיס

קדם העונה של הצהובים לא הולך לפי התוכניות. סופו מגיע עם עודף משקל, אלכס מאריץ' מוחתם כגיבוי, ואם זה לא מספיק, אז בגמר גביע ווינר, שחונך את הארנה החדשה בירושלים, מכבי מפסידה במשחק צמוד להפועל ירושלים. כמה ימים לאחר מכן מגיעים גודס ושחקניו לברזיל לצמד משחקים נגד פלמנגו בגמר הגביע הביניבשתי, וחוזרים גם משם ללא תואר.

נובמבר 2014: תבוסות בירושלים ובדרבי, הפסד ביתי לזאגרב

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גודס המום בהפסד לירושלים בארנה/ברני ארדוב

העונה של מכבי תל אביב מתחילה בצורה נוראית. במחזור החמישי היא מגיעה לארנה ומובסת ב-30 הפרש, התבוסה הקשה בתולדותיה. בהמשך השבוע מגיע צדביטה זאגרב החלשה ליד אליהו ומדהימה את הצהובים בניצחון שמכניס את המערכת ללחץ. הסחרור ממשיך בתחילת השבוע שלאחר מכן, כשהפועל תל אביב מביסה את הצהובים ב-20 הפרש ביד אליהו, ובנוסף לכול גיא פניני גומר את העונה. האוהדים מתפרעים, מעמדו של גודס מתערער.

חורף 2015: זכיה בגביע, ניצחונות ביתיים על ברצלונה, ריאל מדריד

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גודס חוגג עם חבר/ברני ארדוב

גודס שרד את התקופה הרעה בנובמבר, ופרח בהמשך החורף: עם פתיחת הטופ 16 מכבי תל אביב ניצחה את ברצלונה וריאל מדריד והביסה את הפועל ירושלים ב-20 הפרש בליגה. בפברואר, ואחרי דחיה בשל סופת השלגים בבירה, מצליחים הצהובים לרמוס את ירושלים בארנה 76:94 וזוכים בתואר הראשון של גודס בצהוב.

9.4.2015: ניצחון בברלין והעפלה להצלבה

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב מול אלבה ברלין. GettyImages
סמית' מנצח את אלבה ברלין/GettyImages

מכבי הגיעה למשחק במחזור האחרון של הטופ 16 בברלין כשהיא חייבת לנצח את הקבוצה שגברה עליה בהיכל חודשיים קודם לכן. במשחק מותח בערב שבת רושמים הצהובים ניצחון דרמטי 64:73, ומי שמככב הוא דווין סמית', שחתם על חוזה לשלוש שנים ביותר ממיליון דולר לעונה וצלף 28 נקודות.

20.4.2015: הדחה בסוויפ מול פנרבחצ'ה אולקר

מאמן מכבי תל אביב גיא גודס. ברני ארדוב
גודס מרים ידיים מול פנרבחצ'ה/ברני ארדוב

"נס מילאנו" מ-2014 לא שוחזר, והקבוצה של גודס לא הצליחה לגנוב ניצחון חוץ בטורקיה מול הקבוצה של ז'ליקו אובראדוביץ'. הניסיון לכפות לפחות משחק רביעי כשל בהפסד ביתי 75:74, והעונה האירופית הסתיימה מוקדם.

17.6.2015: הדחה בחצי גמר הפלייאוף מול אילת

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גודס נותר ללא תשובות מול אילת/ברני ארדוב

כשהיא ללא סילבן לנדסברג ודווין סמית' הפצועים, ועל רקע סערת הקדמת הגמר, שמטה מכבי תל אביב - לראשונה בתולדותיה - יתרון 0:2 בסדרת חצי גמר הפלייאוף מול הפועל אילת, והפסידה 79:76 במשחק המכריע ביד אליהו. לראשונה זה 22 שנים, הצהובים מחוץ לסדרת הגמר, כשבפעם הקודמת גיא גודס, כשחקן, היה פצוע. למרות הכישלון, גודס מקבל את הקרדיט וממשיך לעונה נוספת.

18.7.2015: אבי אבן ממונה לעוזר מאמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גודס עם הצוות החדש, רפי בוגטין ואבי אבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שהעניינים עם פיני גרשון לא מסתדרים, מחליטים בהנהלה להכניס לצוות המקצועי את אחראי מחלקת הסקאוטינג, שבינו לבין המאמן היו לא מעט חילוקי דעות במהלך השנה הראשונה. בהמשך מוחתמים שחקנים שלא על דעת גודס, ביניהם ויטור פבראני ודראגן בנדר.

אוקטובר 2015: פתיחה חלשה ביורוליג, הפסד ביתי לירושלים

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב עם עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גודס מחליק בהיכל/ברני ארדוב

היורוליג נפתח עם שני הפסדים כואבים - תבוסה במוסקבה והפסד ביתי מול מלאגה, שהוריד את מכבי למאזן 2:0 לראשונה מאז 1998. שלושה ימים לאחר מלאגה, הגיעה אלופת המדינה ליד אליהו, והובילה במחצית ביתרון 25 נקודות. ההפרש צומצם עד לסיום, אך מעמדו של גודס ספג מכה אנושה. הניצחון על ססארי ביד אליהו במחזור השלישי היה בבחינת כוסות רוח למת.

נובמבר 2015: הפסדים לבאמברג ומכבי אשדוד

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גודס בהפסד לאשדוד/ברני ארדוב

גורלו של גודס נחרץ עם ההפסדים בגרמניה, שהוריד את הקבוצה למאזן 3:1 ביורוליג, ואתמול (שני) בליגה מול מכבי אשדוד, למרות יתרון 11 בפתיחת הרבע הרביעי. צביקה שרף, שלא פסל בבוקר הגעה למכבי במקום גודס, סיים את הקדנציה שלו בערב עם הפסד כואב באחד ממשחקי הבית הקלים על הנייר.

9.11:2015: גיא גודס מפוטר, עוזרו אבי אבן ממונה למאמן זמני

אבי אבן עוזר מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
אבי אבן, היום מחוץ להיכל ביד אליהו/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully