וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב פנתה, ארז אדלשטיין מסרב כרגע

8.11.2015 / 14:45

גורמים מטעם המועדון פנו בימים האחרונים למאמן נבחרת ישראל, אולם בשלב זה נתקלו בתשובה שלילית מצידו. ובינתיים, גיא גודס יעמוד הערב על הקווים ביד אליהו בסיטואציה בלתי אפשרית: האם היעדר הסכמה על המאמן הבא הוא סיבה מספקת להעמיד אותו במצב הזה?

one

"איך אני מתמודד עם ההדלפות? אוכל שניצל וסלט", אמר אפי בירנבוים ב-23 בנובמבר 2008, רגע אחרי שהביס את גבעת שמואל 61:81 ביד אליהו. למחרת הוא פוטר ממכבי תל אביב, אבל אף אחד לא הופתע. איש אפילו לא טרח להכחיש את המגעים שהחלו עוד קודם עם מחליפו, פיני גרשון.

"אני מרגיש בסדר גמור", סיפר בירנבוים בסיומו של אותו ערב הזוי. "אין עליי לחץ מיוחד, כי על מאמני כדורסל תמיד יש לחץ. אף פעם לא חשבתי שאני המאמן הכי טוב בארץ. מי אמר שאני צריך ללכת הביתה, איפה זה כתוב? אף אחד מהבכירים לא ניגש אליי להגיד לי משהו".

בירנבוים הוא המאמן האחרון שפוטר ממכבי באמצע העונה, וכעת, מורים כל הסימנים, שבו הצהובים ל"נוהל אפי". גיא גודס יעמוד הערב (ראשון, 20:30, ספורט 5) על הקווים ביד אליהו, במה שעשויה להיות הופעת הפרידה שלו מהמועדון שבו בילה עד כה 15 משנות חייו - שמונה כשחקן, שש כעוזר מאמן ועוד עונה וקצת כמאמן ראשי.

הערב: מכבי תל אביב - מכבי אשדוד (20:30, ספ' 5)

גודס: "אני מתמודד לא רע, לא יודע אם מחפשים לי מחליף"

אפליקציית הספורט שתסדר אתכם בחיים

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הופעת הפרידה הערב? גיא גודס/ברני ארדוב

כפי שדווח כאן ביום שישי, בשיחות המרתוניות שנערכו בין חברי ההנהלה אחרי ההפסד לבאמברג הושגה הסכמה כי יש לבצע שינוי בעמדת המאמן, אבל גודס עדיין מחזיק בתפקיד - בעיקר בגלל שזהות מחליפו עדיין עומדת במרכז חילוקי הדעות. השיתוק ההדדי ששורר במכבי מוביל לכאוס: חלק מבעלי המניות רוצים לראות את שרונאס יאסיקביצ'יוס; אחרים מושכים לכיוון של צוות ישראלי; ויש מי שרוצה מאמן ותיק ומנוסה שיידע לייצב את הספינה המיטלטלת.

לוואלה! ספורט נודע כי גורמים במכבי יצרו קשר עם ארז אדלשטיין והציעו לו את המשרה - אולם נתקלו בתשובה שלילית מצידו. במועדון יש מי שדוחף להמשיך ולהפעיל עליו לחץ, אף שמאמן נבחרת ישראל כבר התבטא בעבר כי באופן עקרוני הוא אינו לוקח על עצמו קבוצות באמצע העונה. הסירוב של אדלשטיין מתחבר לדיווח של אלי סהר ואבי סגל הבוקר בעיתון "ישראל היום", ולפיו גם שאראס השיב בשלילה לפנייה ממכבי לפני שבועיים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין. GettyImages
עדיין לוחצים עליו. ארז אדלשטיין/GettyImages

עינוי הדין של גיא גודס

בשורה התחתונה, מרוב מקבלי החלטות, מכבי לא מצליחה לקבל החלטות. דווקא המאמן שההנהלה אינה רוצה הוא זה שממשיך לכהן. בשעה שהוא עומד על הקווים, הבוסים שלו מתלחששים ביניהם ושולחים הודעות בטלפונים הסלולריים שלהם. הוא בוודאי מדמיין במה הם עוסקים. בעצם, הוא לא צריך לדמיין, מאחר שנציגים מטעמם דואגים להעביר את המסר הברור לכולם - חוץ מאשר למאמן עצמו.

פיטורים הם דבר כואב, וזה לא משנה אם אתה עובד סוציאלי, רואה חשבון, מסעדן או מאמן כדורסל. כולם, בסופו של דבר, הם בני אדם שזקוקים לפרנסה על מנת לכלכל את עצמם ואת בני משפחתם. וגם אם הפיטורים בלתי נמנעים, מן הראוי לבצע אותם בצורה אנושית ומכובדת - ובוודאי שלא להמתין שהמאמן עצמו יתפטר מיוזמתו ויוותר על השכר ועל הפיצויים המובטחים לו, וגם על התקווה הקלושה שמן הסתם מקננת בו, שלפיה הוא עוד ינצח במשחקים הבאים ויציל את הג'וב שלו.

אם מכבי החליטה שהיא אינה מאמינה בגודס ואינה חפצה עוד בשירותיו, עליה להימנע לפחות מעינוי הדין שהוא נאלץ לעבור. במשחק מול מכבי אשדוד/באר טוביה יכול אחד מעוזריו לעמוד על הקווים. ואם הצהובים לא יצליחו לסגור עם מאמן חדש עד למשחק הגורלי ביום חמישי מול דרושפאקה? כנראה שאין דוגמה טובה יותר כדי להמחיש עד כמה גודס הוא הבעיה הקטנה במה שקורה במועדון.

seperator

קבוצת פאר במאזן 3:1? מכבי לא לבד

בימים הקרובים תשמעו ותקראו לא מעט על האסון הכלכלי שטומנת בחובה הדחה מוקדמת מהיורוליג. מכבי תל אביב לא החמיצה את הטופ 16 מאז הנהגתו בעונת 2001/02, ויש רק עוד שתי קבוצות כמוה. אחת מהן, פנאתינייקוס, נקלעה גם היא לבור עמוק עם ניצחון בודד בארבעה משחקים.

ההפסד בקרסנודאר והתבוסה בברצלונה עוד התקבלו איכשהו בהבנה, בעיקר לאור שני הניצחונות שהשיגה פאו בגביע ובליגה על אולימפיאקוס, אבל הכל נשכח בסוף השבוע האחרון, עם ההפסד הסנסציוני לז'ילונה גורה. הבעלים דימיטריס ינאקופולוס מצא דרך להימנע, לפחות חלקית, מאותו אסון כלכלי שניצב לפתחו: הוא הודיע לתשעת השחקנים ששותפו כי יקנוס אותם בסכום כולל של 50 אלף יורו.

שלוש שנים חלפו מאז הפרידה הכפויה מז'ליקו אוברדוביץ', והמועדון המפואר לא מוצא את דרכו. סשה ג'ורג'ביץ' הוא המאמן החמישי שעומד על הקווים ב-OAKA בתקופה הקצרה הזו, וגם הוא לא היה בקיץ בראש רשימת המועמדים.

רק אחרי שהבעלים הקפריזי של פנאתינייקוס נתקל בסירוב משורת מאמנים אחרים, דוגמת סשה אוברדוביץ' מאלבה ברלין, הוא הגיע לג'ורג'ביץ' האגדי - ובכן, אגדי כרכז בעבר ופחות כמאמן בהווה, על אף הצלחותיו בנבחרת סרביה. פפו הרננדס, פנאיוטיס יאנאקיס ובמידה מסוימת גם סרג'יו סקאריולו יכולים להעיד כי לא כל מה שעובד בקיץ במסגרת הנבחרת הלאומית, יכול להצליח גם לאורך עונה שלמה במסגרת קבוצתית.

מאמן נבחרת סרביה סשה ג'ורג'ביץ'. GettyImages
כבר מזמן לא ג'וב חלומי. סשה ג'ורג'ביץ'/GettyImages

כעת גם ג'ורג'ביץ' מתחיל להבין מדוע רבים מעמיתיו סירבו לג'וב שפעם נחשב חלומי ומפתה. אחרי ההפסד בפולין הודיע לו ינאקופולוס שהוא מצפה לראות את השחקנים הצעירים משותפים יותר.

ובינתיים, כשאירופה כולה משוועת לסנטרים טובים, אפילו בינוניים, נרשם אחד הקאמבקים המעניינים של השנים האחרונות. יאניס בורוסיס הוא אחד שאף אחד לא רצה לגעת בו בקיץ, ולבסוף, ברגע האחרון, הוא מצא את עצמו בוויטוריה.

לשאול עכשיו "איך לא החתמתם את בורוסיס?" זו חוכמה בדיעבד, אבל בשורה התחתונה - הסנטר בן ה-32 פורח: אלוף היורוליג המכהן מדורג במקום הראשון במדד היעילות, מנפץ את שיאי הקריירה שלו בזה אחר זה, וביום חמישי, כפי שקורה בכל פעם שהוא מארח את אנאדולו אפס בשלבי הבתים, הפך את המגרש לרחבת הריקודים הפרטית שלו. ככה זה כשיווני פוגש טורקים.

* אהרל'ה ויסברג | מאחורי הק?ל??עים בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליגת האלופות של שרון דרוקר

לסיום, בחזרה לביצה המקומית. לשרון דרוקר יש ברזומה תארים בבלגיה, ביול"ב קאפ וביורוצ'אלנג', והוא גם המאמן שניצח את מכבי תל אביב יותר מכל מאמני ליגת העל כיום (האם גם שמו יעלה בימים הקרובים בהקשר של הצהובים?) - אבל אליפות בישראל עדיין אין לו.

אלא שהשפעה ישירה על זהות האלופה יש לו בהחלט. בעונה שעברה הוא הביס עם מכבי ראשון לציון את מכבי תל אביב 85:105, והצהובים נפרדו לאחר מכן מהצלחת; לפני שנתיים ניצח עם גלבוע/גליל בחיפה 76:79, וגם הירוקים אמרו שלום לתואר; ולפני שלוש שנים גבר עם ירושלים על מכבי בתל אביב 82:84, בדרך לעוד מהפך בפיסגה.

האם ניצחונה של ראשון לציון אמש על האלופה המכהנת מהבירה הוא הסנונית שבישרה את בוא התל אביב? נראה שדני פרנקו צריך להתחיל לחשוש.

שרון דרוקר מאמן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
ההיסטוריה תחזור על עצמה? שרון דרוקר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully