וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת שחיתות באתלטיקה: נשיא ההתאחדות לשעבר נחקר

לאמין דיאק, שעזב את תפקידו באוגוסט השנה, חשוד כי לקח לכיסו 200 אלף יורו מאתלטים רוסים בתמורה להסתרת בדיקות סמים חיוביות. משטרת צרפת החרימה מסמכים רבים. קו שיתף פעולה

לאמין דיאק, נשיא התאחדות האתלטיקה לשעבר. Lintao Zhang, GettyImages
מסתבך. דיאק/GettyImages, Lintao Zhang

שערורייה חדשה בספורט העולמי: נגד לאמין דיאק, נשיא התאחדות האתלטיקה לשעבר, מתנהלת כיום חקירה כחלק מחקירת שחיתות והלבנת הון בנסיבות מחמירות. על פי החשד, דיאק לקח לכיסו סכום של 200 אלף יורו מאתלטים רוסים כדי להסתיר בדיקות סמים שהממצאים שלהן היו חיוביות.

החדשות הללו מגיעות ביום שבו נחשף כי משטרת צרפת פשטה על המשרדים של משרדי ההתאחדות שיושבים במונאקו, כשהשוטרים שהתייצבו במקום החרימו מסמכים רבים. נשיא ההתאחדות הנוכחי, סבסטיאן קו, נכח במטה ההתאחדות בעת הגעת השוטרים והתנדב בעצמו להשיב על כל השאלות שנשאל. "הוא השיב על כל השאלות שהוא נדרש עליהן", אמר גורם המעורה בפרטים לסוכנות הידיעות רויטרס, "אבל הם לא הגיעו כדי לתשאל את סבסטיאן קו".

אבל החקירה לא מתנהלת אך ורק נגד דיאק. גם גבריאל דולה, לשעבר מנהל המחלקה הרפואית והאחראי למניעת סימום בהתאחדות, נלקח למעצר בניס, והיועץ המשפטי של הארגון, חביב סיסה, מעורב אף הוא בפרשה ונחקר בעקבות שנאספו כנגדו על ידי הסוכנות למניעת הסימום.

החקירה החלה בעקבות טענות של רצת מרתון מרוסיה, ליליה שובוקובה, שטענה כי שתיים מחברותיה לנבחרת ניסו לסחוט ממנה סכום של 450 אלף דולר כדי להסתיר בדיקות סמים חיוביות. "אלוהים יודע מה קורה שם", אמר בעניין החקירה שר הספורט הרוסי, ויטלי מוטקו. "כבר אמרנו שיש בארגון שלנו בעיות. המנהלים הישנים כבר לא עובדים שם. למיטב הבנתי יש הרבה פשעים בעולם כרגע והדברים האלה לא ברורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully