וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א העבירה שני משחקים מהרשות הפלסטינית בגלל המצב הביטחוני

המשחקים נגד ערב הסעודית ומלזיה הועברו אחרי פגישה בהולה בין גורמים בהתאחדות הפלסטינית, לקצין הביטחון של פיפ"א. באנגליה תוהים: "האם האצטדיון ברמאללה הוא המסוכן בעולם?"

אוהדי נבחרת פלסטין. רויטרס
לא יראו מוקדמות מונדיאל ברמאללה או חברון. אוהדי נבחרת פלסטין/רויטרס

ועדה מיוחדת של פיפ"א קבעה היום (רביעי) ששני המשחקים של נבחרת פלסטין בכדורגל, נגד ערב הסעודית ומלזיה במסגרת מוקדמות מונדיאל 2018, יתקיימו במגרש נייטרלי. הפלסטינים היו אמורים לארח את ערב הסעודית מחר ברמאללה ואת מלזיה ב-12 בנובמבר בחברון.

החלטת החירום הזו הגיעה אחרי ישיבה בהולה בין בכירים בהתאחדות לכדורגל הפלסטינית, לראש אגף הביטחון של פיפ"א. הסעודים והמלזים סירבו להגיע לשטחי הרשות הפלסטינית בטענה שהם חוששים מהמצב הביטחוני. המלזים אף שיגרו אתמול בקשה שלישית להעביר את המשחק למגרש נייטרלי. פיפ"א כאמור הודיעה היום שהיא מזיזה את המשחקים שאמורים להתקיים כעת ב-9 וב-12 בנובמבר, אך עדיין לא התקבלה הודעה איפה הם יתקיימו.

המשחק נגד ערב הסעודית היה אמור להתקיים כבר לפני חודש, אבל הסעודים שמסרבים להכיר בישראל - ועל כן לקבל ממנה אישורי כניסה או לעבור במחסומים של צה"ל - הודיעו שהם לא יכולים להגיע בגלל force majeure ("כוח עליון"). בין ההתאחדות הפלסטינית להתאחדות הסעודית התעורר סכסוך לוהט ופיפ"א הודיעה שהיא דוחה את המשחק.

נבחרת פלסטין מדורגת כרגע במקום השלישי בבית א' בשלב המוקדמות הראשון באזור האסייתי. היא הביסה את מאלזיה 0:6 בחוץ, אבל הפסידה לערב הסעודית וסיימה בתיקו נגד מזרח טימור. המשחק היחיד עד כה אותו היא אירחה, נגד איחוד האמירויות ברמאללה, הסתיים ב-0:0.

ב"סאן" האנגלי אגב, לא נותרו אדישים ובאחד מהמדורים באתר האינטרנט תהו אם האצטדיון ברמאללה הוא "המסוכן בעולם". "פלסטין סבלה מאלימות בלתי פוסקת בשנה האחרונה, מצב שהסלים לאחרונה בעקבות התקפות של פלסטינים על אזרחים ישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully