וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביום שאברהמי מונה לעוזר מאמן, קטש ידע שהמעמד שלו בסכנה"

3.11.2015 / 14:08

חברי ההנהלה שרצו להיפרד כבר בקיץ, האכזבה העצומה מבניית הסגל וההפסדים בכל המשחקים הצמודים. מאחורי הקלעים של פיטורי קטש מהפועל תל אביב, והביקורת על מינוי אברהמי במקומו

one

בווידאו: תקציר המשחק האחרון של עודד קטש כמאמן הפועל תל אביב

עודד קטש פוטר היום (שלישי) מאימון הפועל תל אביב אחרי עונה מלאה ועוד ארבעה מחזורים, וזאת בעקבות פתיחת העונה החלשה של הקבוצה. מה שגרם בסופו של דבר להדחתו של קטש היה ההפסד אמש לעירוני נהריה 80:75, אחרי יתרון 18:40 של קבוצתו במהלך הרבע השני. בקבוצה החליטו שלא להבליג על היכולת החלשה והקריסה, ובפגישה שנערכה היום הוחלט על סיום תפקידו. עוזר המאמן שרון אברהמי יחליפו בתפקיד באופן קבוע.

בתקופה האחרונה, כשהפסד רדף הפסד, האווירה במועדון הפכה למתוחה מאוד. "הייתה תחושה כבדה מאוד של מתח באוויר", מודה אחד משחקני הקבוצה, "כולם יודעים מה מצפים מהפועל תל אביב העונה, במיוחד אחרי מה שקרה בשנים האחרונות והעובדה שהקבוצה לא הגיעה לפיינל פור". חלק מהאנשים סיפרו שחלק מאנשי ההנהלה נמנעו מקשר עם המאמן, מחשש שהדבר יוביל למריבה.

כאמור, ההפסד אמש לנהריה היה הסיבה הרשמית לפיטוריו של קטש, אך לרבים בהנהלת הקבוצה יש בטן מלאה על תפקודם של המאמן ושל הסקאוט שבא עמו מאילת עידן אבשלום. עוד בסיום העונה שעברה טען ידידיה רפפורט, מהאנשים החזקים בהנהלת המועדון, כי יש להפסיק את ההתקשרות עם קטש לאלתר. בהנהלה הוחלט לתת למאמן ולאבשלום צ'אנס לעונה נוספת, לאחר שהובהר להם כי לא יינתן להם הצ'אנס לטעות העונה.

מאמן הפועל תל אביב עודד קטש. קובי אליהו
קיבל צ'אנס אחרון ופוטר הבוקר. קטש/קובי אליהו
במועדון אמרו על קטש: "הייתה התפרקות נגד ראשון לציון בסיום, התפרקות נגד נהריה, ובמהלך הקובע נגד מכבי חיפה הוא עולה עם ארבעה זרים ומקבל עבירה טכנית על החוק הרוסי"

מלבד השארתו של מתן נאור, עליה החליט היו"ר רמי כהן כמעט באופן בלעדי, לקטש ואבשלום ניתנה שוב יד חופשית בבניית הקבוצה. אלא שהשניים ביצעו לא מעט טעויות ובראשן החתמתו של וולי ג'אדג', סנטר שירד בעונה שעברה ליגה באיטליה עם פזארו כשבאמתחתו ממוצעים לא מרשימים. אם לא די ביכולת הלא טובה שלו, ג'אדג' שוחרר שבועיים אחרי פתיחת העונה בגלל שלא דיווח על פציעה. בשבוע וחצי האחרונים דרשו השניים לשחרר גם את ג'ון וויליאמסון, לאחר שלטענת המאמן הוא לא התאושש מפציעה. קטש ואבשלום גם הציגו מועמדים להחליף אותו, אבל במועדון לא אהבו את העברת האחריות לאמריקאי. בינתיים עלה רעיון לשחרר גם את ג'ף אלן שמחזיק בחוזה זמני, אולם בקבוצה סירבו למהלכים הללו בטענה כי זה ישאיר אותם עם חילוף אחד נוסף של זר עד לסיום העונה, כשאנחנו נמצאים שבעה חודשים ארוכים עד סיומה.

ההחלטה לא למהר לשחרר זרים נוספים נבעה גם משיקולים כלכליים. האדומים נאלצו לשלם פיצוי ליהונתן שולדבראנד על היציאה מחוזהו שנתיים לפני סיומו, השלימו את שכרו את יחזקאל סקוורר שעזב לנס ציונה ואף שילמו לכתומים דמי השבחה על גיל אמיתי, "המהלכים הללו - השחרור של יחזקאל, השחרור של יהונתן, ההבאה של גיל, שאלה היו המהלכים המרכזיים בישראלים שלנו הקיץ, הכול היה בשיתוף פעולה עם עודד", טוענים בהנהלת הקבוצה. אגב, למרות המצב הזה, ייתכן מאוד שוויליאמסון, שנבדק לאחרונה ונמצא בריא, או אלן, אכן ישוחררו בימים הקרובים כשלאברהמי תינתן ההזדמנות לחזק את הסגל.

טענה נוספת שעולה נגד המאמן עוד מהעונה שעברה היא יכולת לא מרשימה בניהול המשחקים, "הביאו את עודד קטש בתור איזה עילוי שמנהל משחק", אומר מקורב להנהלת הפועל, "מה קיבלנו בפועל? מאמן שקרס בעונה שעברה בכל המשחקים הצמודים, אבל בכולם. הפועל תל אביב לא הצליחה לנצח משחק צמוד אחד לאורך כל העונה שעברה.-והעונה? התפרקות נגד ראשון לציון בסיום, התפרקות נגד נהריה, ובמהלך הקובע נגד מכבי חיפה הוא עולה עם ארבעה זרים ומקבל עבירה טכנית על החוק הרוסי. אולי יש לו את התחושה למשחק, אבל הוא לא הוכיח את זה כאן".

שרון אברהמי מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לא הבחירה הראשונה של קטש כעוזר. אברהמי/ברני ארדוב
מאמן בליגת העל אמר הבוקר: "כשמאמן הולך הביתה, העוזר צריך ללכת ביחד איתו. בטח לא לתפוס את מקומו"

הצד השני הוא הגיבוי שקטש קיבל העונה, או אולי יש לומר חוסר הגיבוי. "ביום ששרון אברהמי מונה לתפקיד עוזר המאמן, עודד ידע שרצף אחד של הפסדים והוא לא יהיה פה", מספר אחד ממקורביו של המאמן המפוטר. קטש היה מעוניין בעוזר אחר במקומו של גיא קפלן, כשהמועמד המוביל שלו היה ליאור ליובין, איתו שיתף פעולה בהפועל גלבוע/גליל ואף זכה באליפות. בהנהלה מאידך, רצו עוזר מסוג אחר. אברהמי שבעונה שעברה פספס את העלייה לליגת העל עם אליצור קרית אתא, קיבל את ההצעה לאחר שכבר אימן את הפועל תל אביב בליגה הארצית ובלאומית, והיה אמור לאזן את החסרונות של קטש, אך ללא הצלחה.

אברהמי יעביר את אימוני הקבוצה החל מיום רביעי, וההישארות שלו קבוצה כבר זוכה לביקורת בקרב חלק מאנשי ליגת העל. "הלויאליות בכדורסל הישראלי בין מאמן לעוזר מאמן היא דבר קדוש. כשהמאמן הולך הביתה, העוזר צריך ללכת ביחד איתו. בטח לא לתפוס את מקומו", אמר היום אחד ממאמני ליגת העל.

בהפועל תל אביב מיהרו להגן על מאמנם החדש ואמרו היום: "יש שלוש סיבות בזכותן שרון מונה למאמן. הראשונה היא שאנחנו מאמינים בו וביכולות שלו. השנייה נובעת מכך שאנחנו מכירים את הנעשה בקבוצה, ויש לנו רצף של משחקים חשוב, כך שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מאמן שבא מבחוץ. השלישית היא שאנחנו לא מאשימים אותו במצב, הוא לא היה אחד הגורמים המשמעותיים בקביעת הסגל העונה, שזו רוב הבעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully