וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המצב הביטחוני: מלזיה דורשת להזיז משחק רשמי מחברון

פיפ"א קבעה שנבחרת פלסטין בכדורגל תוכל לארח משחקים במוקדמות מונדיאל 2018 ברמאללה וחברון. המלזים שאמורים לשחק באצטדיון דורא ב-12 בנובמבר, חוששים: "מודעים למצב הביטחוני"

שחקן נבחרת פלסטין בכדורגל, חוסאם אבו סלאח. AP
שחקן נבחרת פלסטין בכדורגל, חוסאם אבו סלאח/AP

המצב הביטחוני בישראל ושטחי הרשות הפלסטינית, שבשנים עברו גרם לא אחת להזזת אירועי ספורט מישראל למדינות נייטרליות באירופה, משפיע גם על הצד השני. ההתאחדות לכדורגל של מאלזיה שיגרה אמש (שני) בקשה בהולה לפיפ"א, בה היא דורשת להעביר את המשחק שלה נגד נבחרת פלסטין במוקדמות מונדיאל 2018, מחברון לאצטדיון נייטרלי. המאלזים הסבירו שהם חוששים להגיע לאצטדיון דורא בעיר בגלל המצב הביטחוני הרעוע בשבועות האחרונים. המשחק אמור להתקיים ב-12 בנובמבר.

זו הפעם השלישית בה המלזים דורשים להזיז את המשחק, אבל בינתיים פיפ"א נותרה איתנה בעמדתה לקיים אותו בחברון ולכן לא ברור אם ומתי הוא יתקיים. הפלסטינים הציגו ערבויות לבטחונן של הנבחרות האורחות ושכנעו את ההתאחדות לכדורגל העולמית שקבעה לפני כמה שבועות הם יכולים לארח משחקים במוקדמות מונדיאל 2018. למרות זאת, המאלזים עדיין חוששים ואתמול הם הסבירו: "אנו מודעים למצב בחברון ונביע את החששות שלנו בפני פיפ"א פעם נוספת. כבר כתבנו להם בנושא בעבר ודבר לא ימנע מאיתנו לעשות זאת שוב".

לפני כחודש נבחרת פלסטין הייתה אמורה לארח את ערב הסעודית ברמאללה במסגרת מוקדמות מונדיאל 2018, אבל הסעודים שמסרבים להכיר בישראל - ועל כן לקבל ממנה אישורי כניסה או לעבור במחסומים של צה"ל - הודיעו שהם לא יכולים להגיע בגלל force majeure ("כוח עליון"). בין ההתאחדות הפלסטינית להתאחדות הסעודית התעורר סכסוך לוהט ופיפ"א הודיעה שהיא דוחה את המשחק.

נבחרת פלסטין מדורגת כרגע במקום השלישי בבית א' בשלב המוקדמות הראשון באזור האסייתי. היא הביסה את מלזיה 0:6 בחוץ, אבל הפסידה לערב הסעודית וסיימה בתיקו נגד מזרח טימור. המשחק היחיד עד כה אותו היא אירחה, נגד איחוד האמירויות ברמאללה, הסתיים ב-0:0.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully