וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פונטי: "טענות צריך להפנות אליי". ג'רבי: "לא חוויתי דבר כזה"

ראשי איגוד הג'ודו והספורטאים ערכו מסע"ת לאחר החזרה מהתחרות באבו דאבי, שם הישראלים השתתפו ללא הדגל. היו"ר סירב לענות לשאלות: "לא מגיע לנו לספוג השמצות וגידופים"

יוסי ציפקיס

נבחרת הג'ודו של ישראל שבה היום (שני) לארץ בצל הסערה שהתרחשה במהלך סוף השבוע באבו דאבי. הנבחרת קיבלה הוראה שלא להופיע לתחרות הגרנד סלאם עם סממנים מזהים מבחינת דגל הלאום, מהלך שעורר זעם רב בין השאר מצידה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שכבר הודיעה שתקיים כינוס דחוף בהשתתפות ראשי האיגודים ואף עירבה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאור החרם שהתרחש.

משה פונטי יו"ר איגוד הג'ודו. יוסי ציפקיס
לא ענה על שאלות. פונטי/יוסי ציפקיס

משה פונטי, יו"ר האיגוד, אמר: "יצאנו עם הרבה ספקות וחזרנו עם הרבה תקוות. אני מאושר ושמח שהייתי באבו דאבי, כי התקופה הזו לימדה אותנו המון. לא אתחיל להיכנס לכל מה שקרה שם. כל חיי חייתי בישראל. אני והמאמנים והספורטאים מייצגים את ישראל בעולם כל יום ומביאים כבוד. ישראל נחשבת כמעצמת ג'ודו. אני שמח שהשרה תמכה בי בכל מה שעשיתי ואני בטוח שמכאן והלאה היא תדע מה לעשות. אני סומך עליה.

כל טענה בעניין התחרות ומה שקרה באבו דאבי צריכה להיות מופנת רק אליי, לא לספורטאים ולמאמנים שזכו בשתי מדליות. לא הסתרנו שאנחנו ישראלים. תפקידי כיו"ר האיגוד הוא לסייע לספורטאים. ההחלטה לא להופיע עם דגל ישראל נלקחה מטעמי ביטחון. אחרי לבטים החלטתי שהספורטאים ישתתפו בתחרות למרות המגבלה הזו. הנבחרת ייצגה בכבוד את מדינת ישראל. זו הייתה גאווה ושמחה אדירה עבורי לייצג את ישראל שם.

לא מגיע לנו לספוג אחרי כל זה השמצות וגידופים כמו שקרו בימים האחרונים. יו"ר איגוד הג'ודו העולמי כתב בפוסט שלו בפייסבוק שהישראלים הם גיבורים ואני מצטרף אליו. תודה גם לאלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי שסייע לנו רבות. להגיע לאבו דאבי זו החלטה של שנה לפני ועבדתי על זה שנה שלמה. הגענו לשם, הכל היה שקט ומדהים. האירוח שלנו על ידי השלטון נעשה בדרך ראויה ומכובדת. קיבלנו כבוד של מלכים ולכל מקום שרצינו להגיע אליו, לקחו אותנו מיד, עם ניידות משטרה והכל.

אם השרה ויו"ר האיגוד העולמי יעשו את מה שהם הבטיחו לעשות, נראה מדינות שמכניסות אותנו כמו שצריך. יכול להיות שבשנה הבאה נופיע אפילו עם הדגל".

בסיום דבריו, פונטי סירב לענות על שאלות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
המאמן שני הרשקו עם הג'ודוקא ירדן ג'רבי. יוסי ציפקיס
חזרו גאים. ג'רבי והרשקו/יוסי ציפקיס

מאמן הנבחרת שני הרשקו: "אף אחד לא צריך ללמד אותי מה זה להיות ישראלי, יהודי, לכבד את הדגל. התפקיד שלי כמאמן נבחרת הוא להביא את הספורטאים להצלחה בכל תחרות ואם עשיתי את זה, עמדתי ביעדים שלי. באוקטובר 2016 יש עוד גרנד סלאם באבו דאבי. אני בטוח שכל מי שקשור ימצא את הדרך לכך שנגיע לשם גם בפעם הבאה. נשמח להתחרות עם דגל ישראל ולהשמיע שם את ההמנון עם מדליית זהב. אמרתי לפונטי שזו תחרות חשובה, כי היא מקנה הרבה נקודות. להגיד שאין לנו אומץ לב זה לא במקום. המצב במדינה קשה ואנחנו נסענו לאבו דאבי וזכינו שם במדליות. התחרנו בראש מורם.

יש פה שרת ספורט, ראש ממשלה והם צריכים למצוא את הפיתרון. לא בטוח שיש פיתרון. אנחנו חיים במדינת ישראל וזה המצב כאן. כולם עושים מאמצים שהמצב יהיה אידיאלי. אני בטוח שכולם רוצים למצוא פיתרון לבעיה הזו".

ירדן ג'רבי אמרה: "אני לא נוסעת כספורטאית יחידה. אנחנו עושים מה שפונטי אומר לנו. הם לקחו את ההחלטה הכי אמיצה שיש. רציתי שש שנים להתחרות שם וכל פעם קיבלנו סירוב אחר. ידענו רק ביום של ההגרלות שלא נתחרה עם הדגל וזה ממש עצבן אותנו. אני לא חושב על פוליטיקה. תמיד אייצג את ישראל בתור ספורטאית, לא משנה אם יסתירו לי את הדגל. כולם ידעו מאיפה אנחנו. זה סתם. אני שמחה שזכיתי במדליה, כי לראות את ה-IJF הזה היה מאוד קשה. לא חוויתי דבר כזה בחיים, כששרקו לנו בוז במרוקו היה מאוד קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully