וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס הארדן מודה: "אנחנו נראים כמו אסון מהלך, זה חייב להשתנות"

הרוקטס מלקקים את הפצעים אחרי שספגו תבוסה בפעם השלישית ברציפות, מקהייל מגונן על הארדן. הטריו של סן אנטוניו חוגג את ציון הדרך: "השנים עוברות, ואנחנו לא נשחקים". קובי: "נכון לעכשיו, אני השחקן ה-200 הכי טוב ב-NBA". כל התגובות והמספרים

אימג'בנק GettyImages

פתיחת העונה ב-NBA ממשיכה לספק סיפורים במכביר. הלילה (בין ראשון לשני) קיבלנו עוד שני ציוני דרך משמעותיים: טים דאנקן, מאנו ג'ינובילי וטוני פארקר שברו את שיא הניצחונות ההיסטורי של הביג' תרי המפורסם של בוסטון בשנות ה-80, ורשמו ניצחון 541 יחדיו ב-87:95 של סן אנטוניו על בוסטון, בדרך להיות הטריו עם הכי הרבה ניצחונות בתולדות הליגה. בזמן שהספרס חגגו, הרוקטס ספגו השפלה נוספת, עם הפסד 109:89 מול מיאמי, שהפך אותם לקבוצה הראשונה בתולדות הליגה שמפסידה את שלושת המשחקים הראשונים שלה בהפרש של 20 נקודות ומעלה.

ג'יימס הארדן, יוסטון רוקטס. GettyImages
לא מוצא את עצמו. הארדן/GettyImages

מספרי הלילה

* הרוקטס הם הראשונים בתולדות ה-NBA שפותחים עונה עם שלושה נפסדים בלפחות 20 הפרש.

* הרוקטס פתחו את העונה עם שלושה הפסדים רצופים לראשונה מאז עונת 2010/11.

* זה היה המשחק השלישי בקריירה של ג'יימס הארדן שבו הוא זורק למעלה מעשר שלשות במשחק מבלי לקלוע אף אחת - הכי הרבה בתולדות ה-NBA. האיש והזקן עקף את אנטואן ווקר.

* הארדן ממשיך לאכול מרורים בכל פעם שהוא בא לשחק במיאמי. בסך הכל, במשחקים בהם הגיע למיאמי ב-NBA הוא קלע 44 מ-117 בלבד מהשדה ו-20 מ-65 מהשלוש. זו מגמה שהחלה עוד בקולג' - שם בשני משחקים קלע מעט (19) באחוזים רעים (3 מ-18 מהשדה).

* אוקלהומה סיטי ניצחה בכל שבעת המשחקים האחרונים בהם קווין דוראנט שיחק.

* מילווקי צנחה למזן 3:0 לראשונה מאז עונת 1976/77.

* טים דאנקן, טוני פארקר ומאנו ג'ינובילי הפכו לטריו עם הכי הרבה ניצחונות בתולדות הליגה, עם 541 כאלה - אחד יותר מהביג ת'רי המיתולוגי של הסלטיקס בשנות ה-80, לארי בירד, קווין מקהייל ורוברט פריש.

* גרג פופוביץ' וטים דאנקן רשמו ניצחון 953 בקדנציה המשותפת שלהם בסן אנטוניו - יותר מכל מאמן ושחקן ששיתפו פעולה אי פעם. הם עקפו את קארל מאלון וג'רי סלואן ואת סלואן וג'ון סטוקטון.

עוד באותו נושא

יוסטון הובסה ורשמה את פתיחת העונה הגרועה בתולדות ה-NBA

לכתבה המלאה
קווין דוראנט, ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
לא מפסיקים לנצח איתו. דוראנט/AP

התגובות

זמן קצר לפני פתיחת העונה הטיל הראפר Lil B קללה על ג'יימס הארדן, על רקע הטענות שהוא גנב לו כביכול את התנועה שהפכה לסמן ההיכר שלו. לא שיוסטון לקחה את זה ברצינות, אבל אחרי שלושה הפסדים בהפרש של למעלה מ-20 ויכולת דלה של כוכבם, גם הם מתחילים לחשוד. הרוקטס הובילו ב-19 הפרש במחצית וב-21 בתוך הרבע השלישי, אך לפתע נדמו ואפשרו להיט לרוץ 24:65 עד סיום המשחק.

זה היה המשך ישיר לפתיחת העונה החלשה של ג'יימס הארדן. האיש והזקן סיים משחק חלש מאוד עם 16 נקודות באחוזים איומים (2 מ-15 מהשדה, 0 מ-10 מהשלוש), ומתחילת העונה הוא קולע ב-22 אחוז מהשדה ו-9 (!) אחוז משלוש.

"אני בסך הכל לוקח את הזריקות שאני רגיל לקחת. אני מנסה לא לחשוב על ההחטאות האלה יותר מדי", אמר בסיום. "עד כמה שאני קלע טוב, עדיין יהיו לי ימים לא טובים באספקט הזה במהלך העונה. אני חייב להמשיך לנסות. עדיין לא נכנסנו לקצב. היינו לא טובים בפרי סיזן, ועכשיו זה ניכר גם בעונה עצמה. חסרים לנו הרבה שחקנים בכל העמדות. במחצית השנייה נראינו כמו אסון מהלך, אבל ננסה לשכוח מזה. הפסדנו שלושה משחקים ברציפות, אבל אנחנו לא ממש מודאגים מזה. יש עוד 79 משחקים, כמעט כל הקבוצות יפסידו שלושה משחקים ברציפות בשלב כלשהו. ככה זה ב-NBA".

קווין מקהייל בעיקר ניסה לגונן על כוכבו לאחר המשחק. "ג'יימס לא אשם, אין לו שום קשר לזה", אמר. "זה קשור לכל הקבוצה. אנחנו בתור יחידה אחת חייבים לשחק יותר בהתקפה, ולדעת להגיב בהגנה לימים שבהם הקליעה שלנו לא נכנסת. היינו בקצב במחצית הראשונה, פשוט לא הצלחנו לשמור על זה. ברור שאנחנו עדיין ממש לא במקום שאנחנו רוצים להיות בו בהרבה מאוד תחומים. זה המצב".

טוני פארקר, טים דאנקן, מאנו ג'ינובילי, סן אנטוניו ספרס. GettyImages
עדיין לא שחוקים. הטריו של הספרס/GettyImages

ביחס ליוסטון, חדר ההלבשה של הנציגה השנייה של טקסס, סן אנטוניו, נראה אחרת לגמרי בסיום הניצחון 87:95 על בוסטון בחוץ. הטריו האלמותי דאנקן-ג'ינובילי-פארקר אמנם לא נצץ במיוחד בניצחון ופינה את הבמה לקוואי לאונרד ולמרכוס אולדריג', אבל זה לא מנע בעדם לחגוג בגדול. "זה הישג אדיר. אלוהים בירך אותנו לשחק יחד כל השנים האלה, ועוד עם מאמן כמו פופוביץ'", התגאה פארקר בסיום.

"זה לא משהו שקורה לעתים קרובות מדי, אז ברור שזה דבר גדול", הוסיף ג'ינובילי. "העניין הוא שהיינו יכולים לראות את זה קורה מראש. בעונה שעברה התקרבנו לשיא הזה, ושלושתנו נשארנו, אז ידענו שבמוקדם או במאוחר זה יקרה, אלא אם הייתה לנו עונה איומה של 82:0. זה מראה כמה מוצלחים היינו ב-14 השנים שאנחנו משחקים יחד. למרות כל הזמן שעבר עדיין לא נשחקנו, לשחק איתם זו עדיין חוויה מיוחדת".

קובי בריאנט, לוס אנג'לס לייקרס. AP
ביקורת עצמית קשה. קובי/AP

ג'יימס הארדן הוא לא הסופרסטאר היחיד שמאוכזב מעצמו. גם קובי בריאנט, שנכנס לעונתו ה-20 כשחקן הלייקרס, רחוק מלהיות מרוצה ממצבה של הקבוצה, שספגה הלילה הפסד 103:93 לדאלאס. הבלאק ממבה סיים את המשחק עם 15 נקודות ב-3 מ-15 בלבד מהשדה, וכעס בסיום. "אני מסריח את הפרקט. הייתי מדרג את עצמי במקום ה-200 מבין שחקני ה-NBA", אמר עם קריצה לדירוג המסורתי של ESPN לפתיחת העונה, בו מיקמו אותו במקום ה-93 מבין שחקני הליגה. "אני פשוט לא מסוגל לקלוע משום מקום. אני משחק כמו חרא. בשלב כלשהו אצטרך להתחיל לזרוק לעזאזל את כל השטויות מסביב ולמצוא דרך להכניס את הכדור לתוך הטבעת".

ביירון סקוט לא ממש ידע כיצד להשיב לטענות של קובי, שקולע מפתיחת העונה ב-31 אחוז מהשדה וב-20 אחוז מהשלוש. "אני לא יודע מה יהיה, ברור לי שהוא לא שמח מהמצב. הוא מאוכזב מהאחוזים שלו, אבל ממשיך לשחק בקשיחות. הוא לוקח הכל קשה כמו תמיד. לדעתי זה עניין של זמן עד שמשהו אצלו ישתחרר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully