וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פונטי: "לא רצינו לסכן הספורטאים", ויצר: "עשיתם היסטוריה"

1.11.2015 / 23:26

יו"ר איגוד הג'ודו הסביר את ההחלטה להופיע באבו דאבי: "כולם ידעו שהספורטאים שלנו מישראל". יו"ר איגוד הג'ודו העולמי: "מה שהפוליטיקה לא יכולה להשיג, הספורט והג'ודו כן יכולים"

מוקי עם ירדן ג'רבי. איגוד הג'ודו,
האם אפשר היה להימנע מהסאגה הזו? ג'רבי ומוקי/איגוד הג'ודו

סיפור ההופעה של נבחרות הג'ודו של ישראל באבו דאבי רחוק מלהסתיים, אבל היום (ראשון) מי שמנסים להנמיך את הלהבות הם יושב ראש התאחדות הג'ודו העולמית, מריוס ויצר, ויושב ראש איגוד הג'ודו, משה פונטי, שבהודעה משותפת שפרסמו הם ניסו להסביר את ההחלטה למנוע מהישראלים להופיע עם סממנים מזהים. בהודעה הם מציינים כי ההחלטה קשורה לשיקולי ביטחון, אבל מנסים לזרוע תקוות אופטימיות לעתיד.

משה פונטי יושב ראש איגוד הג'ודו. מגד גוזני
"עשינו כל מה שאפשר כדי להבטיח שכל האירוע יתנהל בצורה חלקה". משה פונטי/מגד גוזני

"ההחלטה להביא למצב שהג'ודוקא הישראלים יתחרו תחת דגל של התאחדות הג'ודו העולמית באבו דאבי מבוססת על העיקרון של הוועד הפועל של איגוד הג'ודו העולמי, ונתמכת על ידי איגוד הג'ודו הישראלי ומשה פונטי", נכתב בהודעה המשותפת. "הסיבה העיקרית הייתה כדי להבטיח את בטחונה של המשלחת הישראלית ושל כל המשתתפים בגרנד סלאם אבו דאבי".

פונטי עצמו ציין: "לא רצינו לסכן את ביטחונם של האתלטים שלנו, ועשינו כל מה שאפשר כדי להבטיח שכל האירוע יתנהל בצורה חלקה. לא היה לנו פשוט להגיע להחלטה הזו, אבל נתמכנו בהצעה שהתקבלה על ידי איגוד הג'ודו העולמי ויישמנו אותה באופן מלא". בהודעה המשותפת נכתב כי "ויצר ופונטי הסכימו כי הכנסת האורחים של המארגנים המקומיים והאנשים באבו דאבי הייתה ללא דופי והתמיכה של כל מי שקשורה באירוע הייתה מעבר לציפיות. נשיא האיגוד העולמי גם ציין שאם ישראל תרצה לארח טורניר בעתיד, היא תזכה לתמיכה מלאה. ויצר גם הביע תקווה שהמצב הגאופוליטי ישתפר בקרוב כך שהג'ודוקא הישראלים יוכלו להתחרות באבו דאבי בשנה הבאה מבלי שום הפרעה".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ירדן ג'רבי עם שני הרשקו. איגוד הג'ודו,
"גיבורה". ג'רבי עם הרשקו/איגוד הג'ודו

לפונטי היה חשוב לציין כי לא ידע לפני ההגעה לאבו דאבי על הצורך בהסתרת הסממנים הישראליים, ואמר: "לפני שהגענו לכאן, לא ממש ידענו למה לצפות וזאת הסיבה שנקטנו בצעדי זהירות על מנת להבטיח את הצלחת האירוע. כולם ידעו באירוע שהספורטאים שלנו היו מישראל, והתרשמתי מאוד כשראיתי את תשואות הקהל למתחרים שלנו, במיוחד על ידי הקהל הצעיר".

ויצר סיכם: "כל צעד ניתן לפרש בצורה שלילית או חיובית. אנחנו לחלוטין רואים את מה שקרה באבו דאבי כדבר חיובי. מבחינת האתלטים, הם עשו היסטוריה, וזה פותח דלת לעתיד. לארגן אירוע כזה כאן וברחבי העולם במסגרת סבב הג'ודו לא רק שמקדם את הג'ודו, אלא מקדם גם את הערכים שלנו בקרב בני הנוער. לראות את הצעירים מאבו דאבי מריעים לג'ודוקא ישראליים זה צעד בדרך קדימה. מה שהפוליטיקה לא יכולה להשיג, הספורט והג'ודו כן יכולים".

ויזר ופונטי סיכמו את ההצהרה המשותפת: "הספורט שלנו צריך גיבורים, הוא לא צריך קדושים. הג'ודוקא הישראלים הם גיבורים כמו כל אחד שהיה מעורב ואפשר את השתתפותם בתחרות". לפונטי אמר ויצר: "היה לך את האומץ לבוא לכאן ולספורטאים שלך היה את האומץ להתחרות. אנחנו עובדים יחד עם הוועדה המארגנת והמשלחת הישראלית כדי להפוך את האירוע להצלחה. התגובה של הציבור, האירוח של המארחים שלנו וההתנהגות של כולם מוכיחה שבסופו של דבר הספורט מנצח".

  • עוד באותו נושא:
  • משה פונטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully