וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלו את דודו: בלוג פתיחת המחזור עם הפריצה של דודו שמריז

1.11.2015 / 12:50

למרות שהיה מלך הסלים בלאומית, קבוצות ליגת העל לא קפצו עליו. מכת פציעות נתנה לו את הבמה בחולון, והערב (21:05, ערוץ 1) הוא הבעיה של גיא גודס. בלוג המחזור בליגת העל עם הפריצה של דודו שמריז והקאמבק המרגש של כוכב גילאי הנוער

צילום מסך

מאז עלתה אליצור אשקלון מהליגה הלאומית בפעם השנייה לליגת העל, הייתה הקבוצה הדרומית על מפת הכדורסל הישראלי במשך עשור. הופעה בבית הגמר סל, חצי גמר גביע המדינה, שלל ניצחונות נפלאים ומתקן נהדר הפכו את אשקלון לקבוצה לגיטימית ויותר מכך בליגת העל. בתום עונת 2012/3 ירדה הקבוצה בפעם השנייה ברציפות ללאומית (מנפלאות עונת הקפאת הירידות) ומאז נמצאת בליגה הלאומית.

בשנה שעברה שוב דיברו עליה, לאחר ששחקניה לא קיבלו משכורות והקבוצה עמדה בפני סגירה, בעקבות מאבק בין העירייה להנהלה. כתוצאה מהמאבק הזה, ומחאה של אוהדי הקבוצה שהלכו ביחד עם העירייה, עברה התמיכה העירונית והקהילתית לקבוצת מכבי אליצור אשקלון, הנמצאת בליגה א', וקיבלה את השם אליצור "איתו" אשקלון, על שם האפסנאי המנוח של הקבוצה איתמר שרביט ז"ל שהלך לעולמו לפני שנתיים אחרי מאבק במחלה.

בעוד אליצור אשקלון נמצאת בצמרת הלאומית בלי קהל כמעט, ואליצור "איתו" אשקלון, עושה את דרכה לליגה הארצית, נראה כי הכדורסל האשקלוני זוקף את ראשו בליגת העל, דווקא בהפועל חולון. דודו שמריז הוא אחד משני שחקנים מקומיים שהפכו ללגיטימיים בכדורסל הישראלי בשנים האחרונות בצוותא עם אחיעד בוקרא. בעוד הסנטר אמור לעבור לאחר בוררות לקבוצה החדשה בליגה א', שמריז הגיע הקיץ להפועל חולון ואחרי שלושה מחזורים הפך לאחד משלושה ישראלים מובילים בקו האחורי ביחד עם גוני יזרעאלי ואייל שולמן, וזה קרה לא מעט בזכות מזל שלו, וחוסר מזל של אחרים.

שחקן בני הרצליה אבירם זליקוביץ' מול שחקן הפועל חולון דודו שמריז. מגד גוזני
לא קפצו עליו. שמריז שומר על זליקוביץ/מגד גוזני

בגיל נוער סומן שמריז כהבטחה בזכות יכולת הקליעה שלו. משפחתו, מהעשירות באשקלון, החליטה להעבירו למרכז על מנת שיוכל להתפתח והוא עבר לשחק בגיל נוער בעירוני רמת גן. כשעלה לבוגרים חזר לאשקלון והיה שחקן רוטציה משני בעונות האחרונות של הקבוצה בליגת העל, שבהן אביו וסבו תפקדו למעשה כבעלים של הקבוצה. כשירדה הקבוצה ללאומית הפך לכוכב של הקבוצה, ובעונה שעברה היה לנקודת האור בעונה החשוכה של אשקלון כשרשם 18.4 נקודות (מלך הסלים של הליגה הלאומית) עם 40 אחוזים מחוץ לקשת.

בקיץ, לאור ההתפתחויות סביב הקבוצה בה גדל, והרצון לעשות קפיצת מדרגה החליט שמריז לעלות לליגת העל. ביחד עם סוכנו הוא החל להציע את עצמו למספר קבוצות בליגת העל, ביניהן הפועל חולון והפועל תל אביב, אך רק לאחר שחולון כבר סיימה לבנות את הסגל שלה החליטה לצרף את מלך הסלים של הלאומית, לא מעט בשל העובדה שיצא לו שם של גאנר, שחקן ללא מצפון שמרבה להרים זריקות. "זה מאוד תלוי בקריירה ובתחנות שהשחקן עבר, אם הוא היה שחקן שהיה רק בקבוצות שלא הצליחו, והיה טופ סקורר, אז מאמנים יבואו ויגידו - טוב הוא רק שחקן של קבוצות קטנות, ולא מתאים לקבוצות שרוצות להצליח", מסביר מאמן חולון אלעד חסין למה הוא לא חשש לקחת את שמריז, "דודו באיזשהו מקום הסיטואציה באשקלון עזרה לו אבל גם פגעה בו. תייגו אותו כשחקן שיכול לשחק במקומות רק כמו אשקלון, וזה לא היה פייר".

גם בחולון התלבטו ארוכות האם להחתים את השחקן, שהיה רגיל לא לרדת מהפרקט בלאומית, והיה צפוי להפוך לשחקן של פחות מ-10 דקות בליגת העל, "בקיץ לילד הזה היו כמה אופציות, והוא הלך ואמר לסוכן שלו - אני רוצה רק חולון, לא מעניין אותי שום דבר. היו לו אופציות, ואנחנו חשבנו על אופציות אחרות, הוא היה אחד מתוך שלוש אופציות, והוא התעקש כל הזמן להיות בחולון, וזה מראה על המחויבות ועל האהבה שלו. בשבילו הפועל חולון זה הבית עכשיו, הוא לא רואה את זה בתור תחנה של לעשות כסף ולבוא לומר, אני אהיה פה שנה שנתיים ואמשיך הלאה. הוא מסוג השחקנים שלא צריך זמן כדי להכנס למשחק, וראינו את זה עוד בימים שלו באשקלון. הוא היה נכנס באשקלון לשתי דקות, בדקות הללו היה לו מצב לשלשה חופשית, הוא דופק אותה. הוא לא צריך להכנס למשחק, לגעת בכדור. יש שחקנים שעד שהם נכנסים למשחק, לוקח להם זמן. הם צריכים פיק אנד רול, לשחק עליהם תרגיל, איזה מהלך של מומנטום. הוא נכנס, אם יש לו זריקה, הוא שם אותה. אי אפשר לגנוב ולרמות ממנו. אמרתי שאין הרבה שחקנים היום בליגת העל שיש להם את זה. אין, פשוט אין. שחקנים שאתה תגיד להם שאתה משחק חמש דקות, ואתה מקבל מהם תמורה. זה אופי של סקורר, אופי של שחקן עם ביטחון".

מאמן הפועל חולון אלעד חסין. מגד גוזני
נתן לשמריז את המושכות. אלעד חסין/מגד גוזני

הסיפור של שמריז, השחקן שלא קפצו עליו יותר מדי, קיבל תפנית חדה בתחילת העונה. בן רייס קרע את הרצועה הצולבת בפעם השלישית וגמר למעשה את הקריירה. לפתע לחולון נוצר חור בעמדה מספר 3. רגע לפני פתיחת העונה גם כריס רייט קרע שריר ונעדר כחודש, ואם זה לא מספיק אז גוני יזרעאלי נעדר ממשחק הליגה בירושלים. לחור הענק הזה שנוצר בגארדים נכנס שמריז, שכמעט ומנע מחולון הדחה בגביע אך החטיא על הבאזר, ובליגה נראה טוב מאוד עם 29 דקות בממוצע למשחק ו-10 נקודות חשובות. "פתאום הוא מקבל חלק משמעותי מאוד בוידאו", מעיד אחד ממאמני ליגת העל, "בתחילת העונה לא חשבתי שהוא ישחק בכלל, ועכשיו, אפילו מתרגלים מה עושים מולו".

"הפציעה של בן רייס, והעובדה שכריס רייט נפצע גם, וגוני היה חסר משחק אחד, נתן לדודו דקות משחק והוא מוכיח את עצמו", מסכם חסין, "הוא משפר את ההגנה שלו, שזה אחד המפתחות שהוא יילך ויתקדם בקריירה שלו. את הקליעה תמיד היה לו ותמיד יהיה לו. הוא משדר הרבה מאוד ביטחון, הקבוצה מאמינה בו, באימונים הוא דומיננטי. מדינת ישראל הייתה פעם מלאה בקלעים, היום יש יבזורי, אורלנד, דודו שמריז ואולי גולן גוט. ארבעה שחקנים, זה הכל. דודו הוא שחקן כדורסל ברמה טובה, מבחינת כישרון, ואין הרבה שחקנים שיש להם את הקילר אינסטינקט כמו שלו. יש לו לאן להתקדם, חסר לו הרבה דברים של כדורסל ברמות הגבוהות, שאם הוא ישפר אותם - קריאת משחק, הבנת מצבים, הגנה ברמה גבוהה - אין הרבה שחקנים כמוהו. רק בגיל 25 הוא מראה מה שיש לו, וזה קצת עצוב, אבל הסיטואציה באשקלון כאילו הייתה בעוכריו".

בינתיים בראשון מחכה לשמריז מכבי תל אביב. אם הסיפור שלו ימשיך באותה מגמה, אל תתפלאו אם הוא יגרום לגיא גודס לא מעט כאבי ראש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
באמצע הקאמבק. סולומון/מערכת וואלה, צילום מסך

כנגד כל הסיכויים - קאמבק בגיל 21

קיץ 2012, קצת אחרי שקבוצת הנוער של מכבי ראשון לציון תחת נדב זילברשטיין משלימה זכייה שנייה באליפות, מחליטים הכתומים כצפוי להעלות את יניב סולומון, אחיו של אור, אולי השחקן שסומן כבעל הפוטנציאל הגבוה ביותר להצלחה בשנים הללו - לקבוצת הבוגרים. סולומון מתחיל את אימוניו עם נבחרת הנוער, אחרי שהיה המצטיין בטורניר אלברט שוויצר היוקרתי, וכבר באימון הבכורה נוחת לא טוב על הרגל וקורע את הרצועה הצולבת. הצפי היה כי אחרי שנה של החלמה, יוכל הפורוורד לחזור לפעילות. אלא שבמהלך 2013 חזר השחקן הצעיר להתאמן, ובאימון פשוט חש את אותה התחושה חוזרת והרצועה נקרעה שוב.

סולומון לא ויתר, ובחורף 2014 עבר שחזור שני של הרצועה. הפעם השיקום לקח הרבה יותר זמן ורק אחרי שנה הוא חזר לפעילות - כמעט שנתיים וחצי מאז אותו אימון בנבחרת הנוער. מי שקלטה את השחקן, שסומן כפוטנציאל להגיע למקומות הגבוהים ביותר בישראל, היא אליצור יבנה. בעונה שעברה הספיק לשחק שישה משחקים, הממוצעים היו רק 6 נקודות ו-3.3 ריבאונדים, אבל בפלייאוף נגד קרית אתא הראה מה יש לו לתת עם 13 נקודות ו-6 ריבאונדים. בעונה הנוכחית הוא כבר היה בדרך לעירוני רמת גן, אך נשאר לבסוף ביבנה, ונראה כי הקאמבק שלו נמצא בכיוון הנכון - אחרי שלושה מחזורים יבנה עם מאזן מושלם והפורוורד עם 13.3 נקודות ו-6.3 ריבאונדים למשחק. אם ימשיך בקצב הזה, בקיץ 2016 הוא יגיע לליגת העל, ויספק את אחד הקאמבקים היפים והמרגשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully