וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב פנתה לנתניהו כדי שיתערב בחרם הספורטיבי ותיפגש עם תומאס באך

1.11.2015 / 11:28

בעקבות אירועי אבו דאבי: השרה עירבה את ראש הממשלה שתידרך את יו"ר מל"ל בנושא, ובתוך כך צפויה לטוס לפגישה עם יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי: "זה מחדל שלא אעבור עליו לסדר היום". גלעדי: "עוד לא ברור מה קרה באבו דאבי"

מירי רגב. ניב אהרונסון
צעד חריג. רגב/ניב אהרונסון

הסערה סביב הופעת נבחרות הג'ודו של ישראל בתחרות הגרנד סלאם באבו דאבי רחוקה מלהסתיים: בצל שתי מדליות הארד של ירדן ג'רבי ושגיא מוקי, מה שממשיך להעסיק את משרד התרבות והספורט ובראשו השרה מירי רגב היא העובדה שהמשלחת נאלצה להופיע ללא דגל ישראל וללא כל סימני זיהוי.

מוקדם יותר הודיעה השרה כי תקיים דיון חירום בהשתתפות ראשי האיגודים כדי למצוא פיתרון למצב. רגב גם פנתה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהנחה את מזכיר הממשלה ויושב ראש המל"ל להתערב בסוגיית החרם בספורט בעקבות האיסור על נבחרת הג'ודו להניף את דגלי ישראל. פרט לכך, רגב גם צפויה לטוס לפגישה דחופה בציריך עם יושב ראש הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך כדי למצוא פיתרון לסוגיה.

"האיסור על הנפת דגל ישראל בתחרות בינלאומית זה מחדל שלא אעבור עליו לסדר היום", אמרה רגב. "אני מתכוונת לרתום את כל הכוחות בישראל, לרבות ראש הממשלה והדיפלומטיה הישראלית על מנת למנוע חרם על הספורט הישראלי, על ערכיה וסמליה של המדינה הזו. אם נידרש לצעדים קשים ומורכבים, נדע גם את זה לעשות. לא נתפשר בעניין הזה. הספורטאים אינם אשמים, הם השגרירים שלנו. אנחנו עומדים מאחוריהם ומחויבים לאפשר להם להניף את הדגל ולהשמיע את ההמנון בגאווה בלי פחד ובלי מורא".

חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי, הגיב גם הוא לדברים: "האירוע המשמעותי והחשוב ביותר שאירע בסוף השבוע הוא החלטת איגוד הקליעה הבינלאומי והוועד המנהל של הוועד האולימפי הבינלאומי לבטל את קיום תחרות הקליעה בכווית מאחר ולא הונפקה ויזה לשופט הישראלי יאיר דוידוביץ'.
זהו אירוע מכונן לדעתי. הוא בא בעקבות החלטת ה-"Summit" האולימפי שהתכנס אך לפני עשרה ימים בלוזאן".

על התחרות באבו דאבי אמר: "עדיין אין לנו מידע מדויק על אשר התרחש שם. האם היו אלה שלטונות הביטחון המקומיים שדרשו שהספורטאים יתחרו ללא זיהוי וללא דגל כדי להגן עליהם? האם זו הייתה דרישת האיגוד הבינלאומי? על כך יצטרך להגיב הוועד האולימפי הבינלאומי. אני ממליץ להמתין לשובה של המשלחת מאבו דאבי מחר כדי לברר את העובדות.
אם אמנם הפעולה בביטול תחרות הקליעה בכווית מסמלת עידן חדש, יש להמתין ולראות".

מוקי עם ירדן ג'רבי. איגוד הג'ודו,
מקבלים רוח גבית מיעל ארד. ג'רבי ומוקי/איגוד הג'ודו

חברת הנהלת הוועד האולימפי והמדליסטית הראשונה של ישראל, יעל ארד, התייחסה לאירועים האחרונים באמצעות דף הפייסבוק שלה, וכתבה: "ספורטאי ישראל חייבים להיות נוכחים בכל תחרות ותחרות בעולם. בנוכחותם הם מנצחים את הניצחון הראשון. במקצועיותם את הניצחון הספורטיבי. אם נתבכיין על מר גורלינו, 'נעניש' את הגויים על התנהגותם בהימנעות מנוכחות והתמודדות, נפסיד פעמיים.

"יש לנו נטיה להתווכח עם עצמינו כאשר יש לנו משבר עם גורמים חיצוניים", המשיכה ארד. "לצעוק זה על זו במקום להתמודד בזירה האמיתית. הספורט העולמי הוא בבואה של מעמדה של ישראל בעולם, ועם זאת באיגודים הבינלאומיים, בוועד האולימפי העולמי יש לנו ידידים רבים ומנהיגים בעלי עמדות השפעה משמעותיות שמאמינים שהספורט חייב להיות גשר בין העמים, שצריך למנוע את עירוב הפוליטיקה והספורט. הוועד האולימפי העביר החלטה שמדינה שלא תאפשר לספורטאים להשתתף בתחרות ללא סמלי הלאום תאבד את זכותה על התחרות כקריטריון אולימפי וזו הסנקציה החריפה ביותר שה-IOC יכול להפעיל. השלב הבא הוא תפקיד האיגודים הבינלאומיים ושם צריך להפעיל עוצמות בכל הכוח ובכל דרך.

"ספורטאי ישראל ומנהיגי הספורט בארץ ניצבים ביומיום בפני מאבק עיקש על זכותן של הנבחרות להתחרות בטורנירים המתקיימים במדינות שאיתן אין לנו יחסים דיפלומטיים (בלשון המעטה). זהו תהליך שברמה האסטרטגית צריך לגייס את הארגונים הבינלאומיים, את ארגוני הספורטאים הבינלאומיים וכמובן בראש את הוועד האולימפי הבינלאומי. לשמחתי הם עומדים מאחורינו. אני מוציאה את הספורטאים מהמשוואה הזו, הם חייבים להתייצב ללא תנאי בכל תחרות. החרמה שלהם והימנעות תמיט אסון אמיתי על הספורט ולאף אחד בעולם לא יהיה אכפת. אז נגיד שהראינו להם מה זה? ונישאר מחוץ למעגל ההשתתפות. פונטי, מאמני נבחרות הג'ודו, הספורטאים (אלה שזכו ואלה שהשתתפו וייצגו), עשיתם מהלך אמיץ, נכון והבאתם גאווה לכולנו. ושלא נשכח שכל זה מהווה הדרך לקריטריון האולימפי הכל כך חשוב".

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully