וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: המועצה למניעת אלימות בספורט לא ממלאת את תפקידה

דו"ח המבקר קובע כי המועצה ומשרד הספורט לא עושים די כדי למנוע את האלימות במגרשים ולא עונים על הדרישות בחוק למניעת אלימות בספורט שעבר לפני כשש שנים. "שיתוף הפעולה בין ראשי הגופים לקוי". השרה רגב: "בימים הקרובים אציג שורת החלטות למלחמה באלימות"

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
דו"ח חריף. מבקר המדינה שפירא/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן

מבקר המדינה קובע כי משרד הספורט והמועצה למניעת אלימות בספורט לא עושים די כדי למנוע את האלימות במגרשים, וכי המועצה אינה ממלאת את תפקידה כנדרש בחוק למניעת אלימות בספורט, שעבר לפני כשש שנים.

בדו"ח המבקר שהותר היום לפרסום נקבע כי המועצה לא המליצה על תוכנית פעולה להתמודדות עם אלימות בספורט, לא הציגה תוכניות חינוכיות למניעת אלימות בספורט לילדים ולבני נוער, ולא הצליחה לבנות מסד נתונים המתבסס על נתונים של גופים שיש להם מידע על אירועי אלימות, ולא יזמה חלופה אחרת לבניית אותו מסד. בנוסף, המועצה לא יזמה מחקרים או סקרים עם גופים אחרים לפיתוח ידע שבתחום פעילותה.

המשרד, מצדו, לא גיבש תוכנית כוללנית ליישום החוק לאיסור אלימות בספורט, שתציג יעדים, לו"ז להשגתם וכלי מעקב ומדידה, וממילא לא שיתף את הגופים הנוגעים בדבר - המשטרה, משרד החינוך, ההתאחדות לכדורגל, איגוד הכדורסל, בגיבוש תוכנית כזו. בנוסף, המשרד לא הוביל להשלמת היישום של מרבית המלצות ועדת צור וועדת זליכה.

כתוצאה מאלו, קובע המבקר, לא קיבלה ההתמודדות עם האלימות בספורט את תשומת הלב הראויה, ולא מוצה הפוטנציאל הגלום בקיומו של מערך אחד שיוביל פעולות חינוכיות למניעת אלימות ופעולות עונשין לאכיפה.

המבקר הצביע על שיתוף פעולה לקוי בין ראשי המועצה והמשרד, המשקף פער בין האופן שבו כל אחד מהם רואה את חלוקת תחומי האחריות ביניהם.

מירי רגב שרת הספורט בטקס פתיחת עונת כדורסל הנשים. ניב אהרונסון
"אפס סובלנות לאלימות". רגב/ניב אהרונסון

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה בתגובה: "הדו"ח מתאר את מה שעלה מהמציאות בשטח במשך שנים. הבעיות והכשלים החמורים הובאו לשולחני עם כניסתי לתפקיד ונידונו לעומק בוועדה שהקמתי. טיוטת הדו"ח הנ"ל, ממצאי ועדות העבר ומסקנותיהן מהווים בסיס למדיניות אותה אני מובילה ועיקרה – אפס סובלנות לאלימות. הדיון המעמיק הבשיל לכדי ביצוע ובימים הקרובים אציג שורת החלטות מהותיות שבאמצעותן אנו נלחם באלימות במגרשים באופן נחרץ ומשמעותי כפי שלא נעשה בעבר".

תגובת ההתאחדות לדו"ח מבקר המדינה בנושא האלימות בספורט: "ההתאחדות לכדורגל תמשיך לפעול ככל יכולתה וביתר שאת במאבק באלימות ובגזענות בספורט בכלל ובכדורגל בפרט. אנו ערים לאתגרים ולמחויבות הגדולה, וכל המלצה בדו"ח המבקר שיש בה כדי לסייע בשיפור המצב תאומץ ותיושם. אנו מברכים על תרומת הדו"ח למאבק משותף לכלל המערכות לטובת הספורט והחברה בישראל ושואבים עידוד מכך שנציגי המבקר הקפידו לציין פעולות חיוביות ואפקטיביות שביצעה ההתאחדות בנושאים האמורים, כמו גם הקריאה לטיפול מערכתי באלימות ובגזענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully