וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה ב-NBA: פליפ סונדרס הלך לעולמו אחרי שנכנע למחלת הסרטן

בגיל 60 בלבד, מאמן מינסוטה לשעבר שרשם 17 עונות כמאמן ראשי ב-NBA, כולל כמה נהדרות בדטרויט ובטימברוולבס, מת מסרטן מסוג לימפומת הודג'קין. לברון ג'יימס: "איבדנו אדם גדול"

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: פליפ סונדרס מגיב לעובדה שמינסוטה תבחר ראשונה בדראפט 2015

טרגדיה ב-NBA. פליפ סונדרס, מאמן מינסוטה, הלך היום (ראשון) לעולמו אחרי מחלה קשה. המאמן והג'נרל מנג'ר של הקבוצה סבל מסרטן מסוג לימפומת הודג'קין. רק ביממה האחרונה הוולבס הודיעו שהמחלה שלו לא תאפשר לו לעבוד בעונה הקרובה, והיום, כאמור, סונדרס נכנע והלך לעולמו בגיל 60.

פליפ סונדרס ב-2015. Al Bello, GettyImages
אבל כבד נפל על ה-NBA. פליפ סונדרס/GettyImages, Al Bello

בחודש אוגוסט האחרון סונדרס הודיע כי הוא טופל לאחר שאובחן אצלו סרטן מסוג לימפומת הודג'קין והוא העביר את האחריות על הקבוצה לעוזרו סם מיצ'ל, שב-2007 זכה כמאמן טורונטו בתואר מאמן השנה ב-NBA.

לאחר הטיפול הראשוני באוגוסט, סונדרס אמר כי מבחינת הרופאים המחלה שלו "בהחלט ניתנת לטיפול" וכי הוא מצפה לשוב העונה לתפקידיו בקבוצה, אולם הוא אושפז שוב בספטמבר, לאחר שמצבו הורע. היום, כאמור, הוא נכנע סופית.

פליפ סונדרס ב-1996. David Taylor, GettyImages
פליפ סונדרס ב-1996/GettyImages, David Taylor

סונדרס החל את קריירת האימון שלו ב-1977, והצטרף ל-NBA ב-1995, כשמונה לג'נג'ר מנג'ר של מינסוטה ועבד תחת קווין מקהייל. בדצמבר 1995 החליף את ביל בלייר כמאמן הקבוצה, והדריך אותה עד פברואר 2005, כשבדרך הצעיד כמה מהקבוצות הגדולות בתולדות המועדון, בכיכובו של קווין גארנט. בקיץ 2005 החליף את לארי בראון כמאמן דטרויט ותחתיו רשמו הפיסטונס את המאזן הטוב בתולדותיהם בעונה הסדירה (18:64), אך אכזבות בפלייאוף גרמו לפיטוריו בקיץ 2008. התחנה הבאה היתה וושינגטון, אותה אימן מאפריל 2009 ועד ינואר 2012, ובקיץ 2014 שב לקדנציה שנייה בשורות הטימברוולבס.

בסך הכל, רשם סונדרס 17 עונות כמאמן ראשי בליגת הכדורסל הטובה בעולם שתורגמו ל-1,248 משחקים. 654 מהם הסתיימו בניצחונות, ו-594 בהפסדים - כלומר, אחוזי הצלחה של 52.4.

פליפ סונדרס ב-2004. Streeter Lecka, GettyImages
הצעיד את מינסוטה ודטרויט לעונות הרגילות הגדולות בתולדותיהן/GettyImages, Streeter Lecka

עולם הכדורסל האמריקאי סופד לסונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully