וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים ניצחה את מכבי תל אביב 82:89

האלופה פירקה את יריבתה המרה, כשכבר הוליכה ב-26 הפרש ביד אליהו. הקבוצה של גיא גודס רק המתיקה את הגלולה, אך המאמן עלול לשלם בתפקידו על ההשפלה. דונטה סמית' הצטיין עם 17 נקודות, פישר הוסיף 14, 22 ללנדסברג

one

האם חזינו הערב (ראשון) במשחקו האחרון של גיא גודס כמאמן מכבי תל אביב? בהחלט ייתכן. אם לקלאסיקו של הכדורסל הישראלי הצהובים נכנסו בסוג של משבר, הם יוצאים ממנו שבורים לגמרי, על סף זעזוע, באחת מנקודות השפל הגדולות של המועדון בשנים האחרונות. הפועל ירושלים ניצלה זאת כדי לנצח את יריבתה המרה 82:89 ביד אליהו, והוכיחה שני דברים: שהיא הקבוצה הטובה בישראל נכון להיום, ושבקצב הזה, ייתכן שתיפגש למשחקי ההכרעה של העונה מול קבוצה שלא עונה לשם מכבי תל אביב.

זה לא היה כוחות כבר מהפתיחה. דיאור פישר (14 נקודות ב-100 אחוז מהשדה), עליו מכבי תל אביב ויתרה במהלך הקיץ, התחיל נהדר והצעיד את האלופה ליתרון בן 12 נקודות. כנראה שהקבוצה הנוכחית של גיא גודס לא ממש יודעת כיצד להתמודד עם משברים גם בתוך משחקים, שכן ברגע הזה היא פחות או יותר נשברה: ג'וש דאנקן, טוני גפני וכמעט כל שחקן אחר שלבש אדום ניצל זאת, וברבע השני הפער הגיע עד 26 נקודות. ברבע השלישי חלק מהכבוד של המארחת סוף סוף הופיע, ובתחילת הרבע האחרון ההפרש ירד ל-5 נקודות בלבד, אך לא יותר.

עם כל הכבוד לניסיון הקאמבק הנאה, כלום לא עבד הערב במכבי תל אביב. להוציא את סילבן לנדסברג (22 נקודות) וטרבור אמבקווה (12), כל השחקנים של גודס היו הרבה, הרבה מתחת לרמתם. ג'ורדן פארמר וטיילור רוצ'סטי (1 מ-7 מהשדה), שלכאורה היו אמורים להרכיב את אחד הקווים האחוריים החזקים ביורוליג, סיפקו תצוגת נפל של אנוכיות והחטאות; דווין סמית' שוב נעלם, וקלע נקודות ראשונות רק באמצע הרבע השלישי; ואף אחד משחקני המשנה לא טרח להופיע. ומיותר לציין שבערב או קולעים 43 אחוז ל-2, 36 אחוז ל-3 ו-67 אחוז מהעונשין, אי אפשר לנצח כמעט אף קבוצה. בטח שלא את האלופה.

מנגד, יהיה זה עוול לא להזכיר גם את הצד המנצח הערב. הפועל ירושלים לא פתחה היטב את העונה, החליפה את ה-MVP של סדרת הגמר אשתקד (ברייסי רייט) בשחקן רכש שעוד לא נכנס לעניינים (מאט ג'נינג), ובכל זאת, לפחות במחצית הראשונה, הראתה הערב כיצד צריכה לשחק קבוצה - קבוצה אמיתית, עם תכנית משחק של ממש, פרגון בהתקפה ומשמעת בהגנה. לקראת סיום אמנם הגיעה התפרקות לא ברורה שאפשרה את ניסיון הקאמבק הצהוב, אך דונטה סמית' הנהדר (17 נקודות ו-6 ריבאונדים) דאג שהניצחון יישאר בצד האדום. ירושלים יכולה לחגוג, למכבי תל אביב לא נותר אלא ללקק את הפצעים. ייתכן שביום חמישי מול ססארי כבר יעמוד מאמן אחר על הקווים ביד אליהו.

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב עם עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
נגמר הסיפור? גיא גודס/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1:

מכבי תל אביב פתחה עם יוגב אוחיון, ג'ורדן פארמר, דווין סמית', איתי שגב וטרבור אמבקווה, בעוד ירושלים העלתה את אי ג'יי רולנד, יותם הלפרין, דונטה סמית', ליאור אליהו ודיאור פישר. האחרון התכבד בסל השדה הראשון במשחק, אחרי כשתי דקות, הצהובים החטיאו מחוץ לקשת, ופישר קבע 3:7 לירושלמים. דונטה סמית' הוסיף שלשה, פארמר ענה בשלשה משלו, אך פישר הנהדר המשיך לשלוט בצבע והעלה את האדומים ל-8:18. טיילור רוצ'סטי וסילבן לנדסברג עלו מהספסל, אמבקווה החטיא דאנק בסיומו של מהלך מביך למדי, ודאנקן ניצל זאת כדי לקבוע 8:20. ארינזה אונואקו עוד הפציע עם חמש נקודות, אך הרבע הראשון הסתיים ב-12:23 לאורחת מהבירה.

רבע 2:

דאנקן המשיך את הרבע השני מהנקודה בה עצר ברבע הראשון, עם ג'אמפ קליל, טוני גפני נכנס לעניינים גם הוא וקבע יתרון שיא של 14:31. אמבקווה צימק, גפני צלף שלשה, הלפרין הוסיף אחת משלו ודאנקן קלע גם הוא מבחוץ והעלה את האדומים ל-22:40.מכבי המשיכה לשחק כדורסל סוליסטי ולא יעיל, ומנגד חגיגת השלשות נמשכה, וכשבר טימור הצטרף אליה, צמח הפער ל-23:43. דרגאן בנדר ניסה להציל את המולדת, נחסם בצד אחד, ביצע עבירה בלתי ספורטיבית בצד השני, ופישר וטימור ניצלו זאת כדי לקבוע 25:51. מכבי לא הפסיקה לשחק לבד ולהחטיא, אליהו קלע על הבאזר, ועם הירידה לחדרי ההלבשה זה 29:53 מדהים לאורחת, שקיבלה 12 נקודות מפישר, 10 מדאנקן ו-7 מגפני וטימור. את המארחת הוליך אמבקווה עם 9.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'ורדן פארמר שחקן מכבי תל אביב מול בר טימור שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
מחצית מדהימה של האדומים. טימור/ברני ארדוב

רבע 3:

הירושלמים עלו למחצית השנייה עם אותה חמישייה, בעוד מנגד עלה פניני על חשבון שגב. אליהו ודונטה סמית' קלעו סל ועבירה ופישר קבע 35:59. פארמר סוף סוף קלע מחוץ לקשת רולנד הגיב בשלשה משלו, אך לנדסברג לקח אחריות וצימק ל-66:48. הצהובים עברו ללחוץ על כל המגרש, העניינים התחממו בין לנדסברג ופישר, שספג עבירה טכנית ואיבד את קור הרוח שלו. מכבי ניצל הזאת, ורוצ'סטי ולנדסברג ניצלו זאת כדי להשלים ריצת 0:11, ועם העליה לרבע המכריע הראה לוח התוצאות על 56:66 בלבד לאדומים.

רבע 4:

הקאמבק הצהוב נמשך, ולנדסברג הוריד ל-66:61 בלבד והשלים ריצת 0:16. טימור קטע את נסיון הקאמבק עם שלשה גדולה, לנדסברג לא אמר נואש וצימק שוב, הפעם ל-71:65. רוצ'סטי החטיא, דונטה סמית' קבע 65:75, חמש דקות לסיום, אמבקווה ביצע עבירת תוקף ודונטה סמית' הוסיף שלשה שהעלתה את קבוצתו ל-67:78. הסמית' הצהוב הוריד ל-78:71, רולנד ענה עם שלשה מטורפת, גפני הוסיף חטיפה, קלע מהקו וקבע 71:83. משם, מכבי תל אביב כבר לא חזרה. זה נגמר ב-82:89 לאלופה.

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
השלים קאמבק כמעט לבדו, אך זה לא הספיק. לנדסברג/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סילבן לנדסברג 22 נקודות, 5 ריבאונדים ו-3 חטיפות, טרבור אמבקווה 16, 8 ריבאונדים ו-5 איבודים, דווין סמית' 13 ו-8 ריבאונדים, ג'ורדן פארמר 11 (4/10 מהשדה) ו-5 אסיסטים, טיילור רוצ'סטי 7 (1/7 מהשדה) ו-5 אסיסטים, ארינזה אונואקו 4, יוגב אוחיון 4, גיא פניני 3, איתי שגב 2. דרגאן בנדר שותף (15:37 דקות), אך לא קלע.

קלעו להפועל ירושלים: דונטה סמית' 17 נקודות (7/9 מהשדה), 6 ריבאונדים ו-5 איבודים, דיאור פישר 14 ו-5 ריבאונדים, טוני גפני 11, בר טימור 11, ליאור אליהו 10 ו-9 ריבאונדים, ג'וש דאנקן 10, אי ג'יי רולנד 8 ו-7 אסיסטים, יותם הלפרין 6, מאט ג'נינג 2 ו-5 אסיסטים.

דונטה סמית' שחקן הפועל ירושלים (שמאל) מול גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הרבה מנהיגות מהקו האחורי. רולנד/ברני ארדוב

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2: מכבי תל אביב 43 (18 מ-42), הפועל ירושלים 58 (22 מ-38)

אחוזים ל-3: מכבי תל אביב 36 (8 מ-22), הפועל ירושילם 59 (10 מ-17)

אחוזים מהעונשין: מכבי תל אביב 67 (22 מ-33), הפועל ירושלים 59 (15 מ-22)

ריבאונדים: מכבי תל אביב 33 (14 בהתקפה), הפועל ירושלים 40 (7 בהתקפה)

אסיסטים: מכבי תל אביב 21, הפועל ירושלים 24

חטיפות: מכבי תל אביב 10, הפועל ירושלים 8

חסימות: מכבי תל אביב 1, הפועל ירושלים 1.

איבודים: מכבי תל אביב 11, 17

נקודות מדד: מכבי תל אביב 86, הפועל ירושילם 114

שחקני מכבי תל אביב מתוסכלים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully