וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלה, ריאל ובלם ישראלי: המועדון העתיק בעולם חוגג יום הולדת 158

שפילד FC, מועדון הכדורגל הראשון בהיסטוריה, מציין 158 שנים להקמתו וכל עולם הכדורגל מברך. מהמפגש עם הגאון הברזילאי, דרך המשחק נגד אינטר ועד לשחקן הקבוצה שנולד בתל אביב

AP

בווידיאו: סיפורה של שפילד FC

מזל טוב, הכדורגל חוגג יום הולדת היום. ב-24 באוקטובר 1857, בדיוק היום (שבת), לפני 158 שנים, התכנסו כמה מחברי מועדון הקריקט של שפילד בחממה שהייתה שייכת לאביו של אחד מהם והקימו את שפילד FC, מועדון הכדורגל הראשון אי פעם והעתיק ביותר בעולם.

החברים קבעו לעצמם חוקים למשחק החדש, החוקים הראשונים שנקבעו בתולדות הכדורגל ונקראו "חוקי שפילד". שחקני הקבוצה ערכו תחילה משחקים פנימיים בלבד (שכן לא הייתה אף קבוצה אחרת בסביבה), כאשר לרוב היו משחקים "הנשואים מול הרווקים" או "המקצוענים מול השאר".

בהמשך, כאשר בכל עיר באנגליה החלו לצוץ עוד ועוד קבוצות, כל עיר גם קבעה לעצמה סט חוקים משלה (כך למשל, במשחק הראשון אי פעם של שפילד FC מחוץ לעיר, בנוטינגהאם, שיחקו 18 מול 18). שפילד FC עצמה יצרה במהרה יריבות עם האלם, קבוצה אחרת מהעיר, במה שהפך לדרבי הראשון אי פעם ומשוחק עד היום. הדרבי האחרון נערך לפני כשלוש שנים וב-2004, פיפ"א אף העניקה לשפילד FC תואר מטעמה, התואר הגבוה ביותר הניתן על ידי הארגון (Order of Merit), אשר הקבוצה היחידה מלבדה שקיבלה אותו הייתה ריאל מדריד.

שפילד FC מול אינטר מילאן 2007. AP
שפילד חוגגת מול אינטר ב-2007/AP

רק ב-1878 קיבלה על עצמה שפילד FC את החוקים שנקבעו במסגרת ההתאחדות האנגלית החדשה שקמה, ה-FA וב-1904 הגיע גם רגע השיא שלה עד היום, עם זכייה ב"גביע החובבנים" שאת הקמתו היא גם יזמה. לאורך השנים הארוכות שלה, הקבוצה טיילה בשלל ליגות ותחרויות, כאשר ב-2007 היא מעפילה מהליגה התשיעית לליגה השמינית באנגליה, ה"נורת'רן פרמיירליג", בה היא גם משחקת כיום. את העונה האחרונה היא סיימה במקום ה-15 מבין 22 קבוצות הליגה וכרגע היא במקום השלישי בטבלה אחרי 13 משחקים.

ויש עוד. לפני שמונה שנים, בעונת העלייה, הקבוצה חגגה 150 שנה לקיומה. נשיא פיפ"א ספ בלאטר הגיע לארוחה החגיגית שנערכה לכבוד האירוע ובאותו חודש, הקבוצה גם זכתה לשחק במשחקי ראווה מול אייאקס ואינטר, של מריו באלוטלי הצעיר ומרקו מאטרצי, אלוף העולם הטרי. אורח הכבוד באותם משחקים היה לא אחר מאשר פלה האחד והיחיד.

אם רציתם קשר ישראלי, גם כזה אפשר למצוא. בסגל הקבוצה משחק כיום ניית'ן אוקוי, שלפי אתר האינטרנט הרשמי של שפילד FC, נולד בתל אביב והוא "בלם ומנהיג, שהצטרף לקבוצה ביולי 2015 אחרי שהעביר את שנותיו הראשונות בקרדיף סיטי ולאחר מכן, בוולינג יונייטד". בחשבון הטוויטר שלו אגב, אוקוי מגדיר את עצמו כ"ניגרי, פולני, ישראלי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן העבר פלה במהלך ביקורו בשפילד ב-2007. GettyImages
פעם אפילו פלה בא לבקר בעיר/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • שפילד FC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully