וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: גיא גודס פוטר מאימון הקבוצה

8.11.2015 / 12:17

ההפסד לאשדוד הביא לסיום דרכו של המאמן, מהקבוצה נמסר: "גיא הוא בן בית במכבי". הנטייה היא למינוי מאמן זר, בין המועמדים: קזלאוסקאס ובאוורמן. אבי אבן המאמן הזמני: "גיא נתן לי את ברכת הדרך, נוצר כדור שלג". צפו בדיון באולפן וואלה! NEWS

מערכת וואלה!

צפו בדיון באולפן וואלה! NEWS

זה היה באוויר, והחל מהיום (שני) זה רשמי: גיא גודס פוטר מתפקידו כמאמן מכבי תל אביב. בהנהלה הצהובה הוחלט לבצע זעזוע, אחרי פתיחת עונה רעה מאוד שכללה הפסד להפועל ירושלים ביד אליהו, הפסדים בשלושה מתוך ארבעת המחזורים הראשונים של היורוליג, כולל תבוסה קשה לצסק"א מוסקבה, והשיא הגיע אמש עם ההפסד הביתי המביש מול מכבי אשדוד החלשה של צביקה שרף.

מי שיחליפו באופן זמני הוא עוזר המאמן אבי אבן, בעזרתו של העוזר הנוסף רפי בוגטין. הנטייה של מכבי תל אביב היא להחתים מאמן זר, המועמדים המובילים שעשויים להילקח בחשבון הם יונאס קזלאוסקאס הליטאי, מאמן נבחרת ליטא שקיבל פנייה מהצהובים עוד לפני ההפסדים לבאמברג ואשדוד, ודירק באוורמן הגרמני, מאמן נבחרת אירן, שהיה קרוב לסגירה בקראסני וולגוגראד ברוסיה, אך החליט לסגת מהסיכום לפני כשבועיים.

גם דושקו איבנוביץ', מאמן נבחרת בוסניה והרצגובינה שממתין להצעות עבודה, עשוי לקבל הצעה היעדר אלטרנטיבה. שם נוסף שעלה הוא כוכב העבר הסלובני יורי זדובץ', שמאמן כיום בנבחרת סלובניה ובגזיאנטפ המדורגת במרכז הליגה הטורקית, ובין היתר הוצע לקבוצה גם סימונה פיאניג'אני האיטלקי.

כפי שפורסם כאן מוקדם יותר השבוע, גורמים מטעם המועדון פנו כבר למאמן נבחרת ישראל, ארז אדלשטיין, ונתקלו בסירוב מצידו - אך לא מן הנמנע כי ימשיכו לנסות ולשכנעו לקחת על עצמו את התפקיד. גם שרונאס יאסיקביצ'יוס, שמשמש כיום כעוזר המאמן בז'לגיריס קובנה, קיבל פנייה והשיב בשלילה.

מלבד אדלשטיין ויאסיקביצ'יוס, רשימת המאמנים הפנויים אינה ארוכה. לגבי דן שמיר יש תמימות דעים בקרב חברי ההנהלה לגבי כישוריו ולגבי הרצון לראות אותו בתוך המערכת, אולם במועדון לא משוכנעים שהוא בשל לתפקיד המאמן הראשי. צביקה שרף רמז אתמול בראיון בגל"צ כי לא יפסול אפשרות לחזור לקדנציה שישית במועדון, אף שהוא חתום במכבי אשדוד וניצח את הצהובים אתמול.

צפו: מכבי תל אביב הושפלה עם הפסד ביתי 88:83 לאשדוד

אתמול נערך דיון חירום בהנהלה: "מנסים להרגיע את המערכת"

עוד לפני ההפסד: מכבי תל אביב פנתה לארז אדלשטיין

אחרי ההפסד לבאמברג: פדרמן הסיר את התנגדותו לפיטורי גודס

יונאס קזלאוסקאס מאמן צסק"א מוסקבה. רויטרס
המחליף? יונאס קזלאוסקאס/רויטרס

גודס הגיע הבוקר לאימון ונפרד מהשחקנים, וביקש מהם להראות מחויבות. אנשי ההנהלה אמרו לשחקנים, במעמד ההודעה על הפיטורים: "אתם לא יכולים להיראות כך. מכבי זו קבוצה עם מחויבות לסמל, ואסור לבייש את המועדון". לפגישת החירום הבוקר הגיע גם אודי רקנאטי, בעוד שדייויד פדרמן שוהה בלונדון.

ממכבי תל אביב נמסר: "לאחר מחשבה רבה ולבטים קשים, התקיימה היום פגישה עם גיא גודס בה הוחלט כי יש לעשות שינוי וכי גיא לא ימשיך לאמן את מכבי תל אביב. למכבי יש הערכה גדולה לגיא הן כאיש מקצוע והן כאישיות. גיא הוא בן בית במכבי, שחקן בעל עבר מפואר, עוזר מאמן ומאמן במשך כ-15 שנים במועדון. אנחנו מאחלים לגיא בהצלחה בהמשך דרכו ומשוכנעים שדרכינו עוד ייפגשו בעתיד.

"אנו מחוייבים להמשיך ולעשות כל מה שנדרש בכדי לחזור למסלול הניצחונות כפי שמועדון מכבי תל אביב עושה זה עשרות שנים, וחובת ההוכחה היא גם על השחקנים שזוכים ללבוש את הגופיה הצהובה-כחולה. יש לנו אמון מוחלט שאבן ובוגטין יעשו את כל מה שניתן וצריך עד מינוי מאמן קבוע".

המאמן הזמני אבי אבן אמר בתום האימון: "גיא נתן את ברכת הדרך ורוצה שנעשה הכל לקראת יום חמישי. אין ספק שזה מצב לא פשוט, אבל בינתיים אנחנו כאן כדי לתת שקט למערכת.

"ביקשו ממני לקחת את הקבוצה עד שיימצא מאמן, אני פה כדי לתת את מאה אחוז לקבוצה, והמטרה ברורה: ניצחון בחמישי. אני חלק מהמעדון ורוצה לעזור. הדבר הכי חשוב שכל הקבוצה תהיה ביחד והיא תראה מחויבות לשחק בצורה הרבה יותר טובה מאשר היינו עד היום".

על הסגל שהותיר אחריו גודס, אמר אבן: "יש כאן שחקנים איכותיים שגיא התחבר אליהם והם הלכו איתו הרבה שנים. זה כאב להם, אבל צריך להסתכל קדימה. אנחנו מאמינים שנצליח ויש משחק ביום חמישי מאוד חשוב, כל הפוקוס של ההנהלה ושל כולם זה לבוא ולהצליח ביום חמישי. הבעיה הכי גדולה שזה היה כדור שלג, איבדנו ביטחון, גם השחקנים איבדו ביטחון אבל חייבים להראות מחויבות".

אבי אבן מעביר אימון לשחקני מכבי תל אביב. ורד כהן, מערכת וואלה! NEWS
אבי אבן מעביר אימון/מערכת וואלה! NEWS, ורד כהן

גודס מונה לאמן את מכבי תל אביב בקיץ 2014, כשהחליף את דיוויד בלאט. הוא החל את קריירת האימון במכבי ראשון לציון, עבר למכבי תל אביב כעוזר מאמן, עזב להפועל ירושלים שם שימש מאמן ראשי ובקיץ 2010 חבר לבלאט ביד אליהו, ויחד הם זכו ביורוליג ב-2014.

בעונה שעברה התמנה גודס במקום בלאט, שעבר לקליבלנד מה-NBA, וקיבל את פיני גרשון כעוזרו. תחתיו חוותה קבוצת הפאר הצהובה עונה קשה שכללה איבוד אליפות כבר בחצי גמר הפלייאוף, והדחה בסוויפ מול פנרבחצ'ה אולקר ברבע גמר היורוליג. למרות זאת הוחלט להעניק לגודס קרדיט ולאפשר לו להתחיל עונה חדשה, אך כעת גם הקרדיט הזה הגיע לסיומו.

את קריירת המשחק החל גודס (44) ב-1985 בהפועל חיפה, ובמהרה הפך לאחד הרכזים הצעירים הטובים בישראל. לאחר מכן עבר למכבי תל אביב (1987-2000) אך סבל מפציעה קשה שהקשתה על המשך הקריירה שלו. בין היתר שיחק גם בקזרטה האיטלקית, מכבי רעננה והפועל תל אביב, לפני שסיים את קריירת המשחק במדי מכבי ראשון לציון (2003/04).

אבי אבן מעביר אימון לשחקני מכבי תל אביב. ורד כהן, מערכת וואלה! NEWS
אבי אבן מעביר אימון לשחקני מכבי תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, ורד כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully