וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לעתיד עם פולדי: הבשורה החיובית מחזרתו של פודולסקי

22.10.2015 / 8:18

הגרמני רק בן 30, וחזרתו לבמה המרכזית בגלאטסראיי היא בשורה לכל חובבי הכדורגל החיובי. כך הפך פודולסקי שניצח את בנפיקה לאליל החדש של איסטנבול, והרומן הזה רק מתחיל לפרוח

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידאו: שחקני נבחרת טורקיה חוגגים בחדר ההלבשה

כאשר נשאל לגבי זהות חבריו הטובים ביותר בגלאטסראי, השיב לוקאס פודולסקי: "עלי קמרטאש, ולי מוגלי ובולנט צ'ליק". אל תחפשו אותם בסגל הקבוצה – הם לא שם. מדובר בצלם המועדון, האפסנאי והטבח. וזהו, על קצה המזלג, אופיו של פולדי. החלוץ הגרמני הוא אדם של אנשים, החברמן האולטימטיבי. הוא לוקח הכול בקלות, מפזר חיוכים, שופע אופטימיות. האווירה בחדר ההלבשה משתפרת ברגע שהוא נכנס לתוכו. גם אם הוא יושב על הספסל, כפי שקרה במונדיאל 2014, תרומתו עצומה. כל גרמניה יודעת זאת, ומדליית הזהב של אלוף עולם שייכת לפודולסקי בזכות.

אבל למה שיישב על הספסל? בעונה שעברה, כאשר איבד לחלוטין את המקום בהרכב ארסנל, החלו להתייחס לפולדי כאילו מדובר בשחקן העבר, אך הוא בסך הכול חגג את יום הולדתו ה-30 רק הקיץ. הוא צעיר בארבעה חודשים מכריסטיאנו רונאלדו. האכזבה מיכולתו בשורות התותחנים ממש לא הייתה אמורה לחסל את הקריירה, וכך גם תקופת ההשאלה הכושלת באינטר בתחילת 2015. "שנה טובה, התחלות חדשות", צייץ פודולסקי בטוויטר בצירוף תמונה עם המאמן רוברטו מאנצ'יני, אך זה לא ממש הסתדר. "לוקח לו זמן להתאקלם. לאוהדים שלנו אין סבלנות, אבל לא תמיד הכול קורה באופן מיידי", הסביר אז מאנצ'יני וראה את חניכו מבקיע שער אחד בלבד ב-17 משחקי ליגה באיטליה. הגישה השלילית והתובענית של אוהדי הנראזורי הפריעה לגרמני. הוא היה זקוק למשהו אחר.

ליגת האלופות: גלאטסראיי ניצחה 1:2 את בנפיקה

לוקאס פודולסקי שחקן גלאטסראיי חוגג שער. רויטרס
היה זקוק למשהו אחר. פודולסקי/רויטרס

לב לא מוותר עליו

יואכים לב, שתמיד סמך עליו בעיניים עצומות, הבין זאת היטב. מאמן גרמניה, בהדרכתו קיים פולדי את רובם המוחלט של 126 המשחקים במדים הלאומיים, לא רצה לוותר עליו בשום אופן והמליץ לו באופן פומבי למצוא את הקבוצה הנכונה. כאשר חזר פודולסקי ללונדון ביוני, דרש לב: "לוקאס חייב לדבר עם ארסן ונגר כדי לברר אם הוא בתוכניות לעונה הקרובה ובאיזה תפקיד. אני רוצה שישחק ב-30 או 40 משחקים בעונה. שנתיים על הספסל הן לא הכנה טובה לאליפות אירופה". המסר היה ברור – בחירה נכונה תעניק לו את המקום בסגל בקיץ הבא. בינתיים, למרות כל הבעיות בקבוצותיו, תמיד זומן פודולסקי כדי לעודד את חבריו מהספסל, אבל לא צריך לפסול שיזכה גם לדקות משחק ביורו 2016.

פודולסקי הקשיב ופעל במהירות. הוא לא המתין לסוף חלון ההעברות, וכבר בתחילת יולי התקבל בזרועות פתוחות באלופת טורקיה. "היו לי הצעות רבות, אבל בחרתי בגלאטסראי כי ההרגשה היתה נכונה", הוא אמר. נשיא המועדון דורסון אוזבק התלהב: "עקבנו אחרי לוקאס הרבה זמן, ואנחנו משוכנעים שהאוהדים יאהבו אותו. הוא יוכל לשחק אצלנו שנים ארוכות". ונגר היה מעדיף לשמור את פודולסקי על תקן שחקן רוטציה, אבל הבין שזה לא הוגן כלפיו. "הוא זקוק למאמן שיתמוך בו ויבנה את המשחק סביבו. לא יכולתי להעניק לו זאת יותר, ולכן אני שמח שהוא יוכל לפרוח בקבוצה אחרת", אמר הצרפתי. לב הביע סיפוק גדול: "אני יודע שפולדי יקבל המון מוטיבציה מהכדורגל הטורקי והאוהדים". בקיצור, כולם היו מרוצים עד הגג. מה עוד אפשר לבקש?

יואכים לב מאמן נבחרת גרמניה. GettyImages
התעקש לראות אותו משחק. לב/GettyImages

תקרית בוראט לא עברה בשקט

ההתאקלמות באיסטנבול הייתה חלקה הרבה יותר בהשוואה למילאנו. החיבור בין הקהל לכוכב החדש היה מיידי, בין היתר כי פודולסקי מכיר היטב את המנטליות הטורקית עוד מימיו כנער בקלן, כי הרי רבים מחבריו היו יוצאי טורקיה. הוא העניק יחס אישי לכל אוהד שפגש, הקפיד לצייץ בטורקית בטוויטר מהיום הראשון, מבלי לוותר על האנגלית והגרמנית, והשמחה הייתה רבה כאשר מצא את הרשת כבר במשחק הבכורה – נגיחה נהדרת העניקה לגלאטסראי ונקודה יקרה בתיקו 2:2 במשחק החוץ מול סיבאספור.

מאז הוסיף פולדי שלושה שערים נוספים בליגה הטורקית. הכיבוש הראשון באיצטדיון הביתי מנע הפסד סנסציוני למרסין בתיקו 1:1. בחלוף שבועיים, ניצל פולדי בישול מצוין של ג'ייסון דנאייר כדי להבקיע בניצחון על גזיאנטפספור, ובאופן כללי שיתוף הפעולה שלו עם המגן הבלגי הצעיר המושאל ממנצ'סטר סיטי משתפר משבוע לשבוע. בתחילת אוקטובר, רשם הגרמני החמצה מזעזעת ממטר מול שער ריק במשחק מול בשאקשחיר, ובאנגליה היו צולבים אותו על פאשלה כזו, אבל הטורקים עודדו ותמכו, מה גם שבהמשך תיקן פודולסקי את המחדל והבקיע בניצחון 0:2.

עם בדרן כמו פודולסקי אפשר לצפות גם לתקריות דיפלומטיות לא מעטות, והראשונה התפוצצה במהרה אחרי הגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות. פולדי חגג את השיבוץ עם אסטנה הקזחית בציוץ תמונתו של בוראט בבגד הים המפורסם, תוך שהוא מבטיח: "לא יכול לחכות". הזעם בקזחסטן היה גדול, וכאשר הגיעה לשם גלאטסראי בסוף ספטמבר שרקו כל היציעים בוז לגרמני. הם היו מאושרים במיוחד כאשר הצליחו להשוות ל-2:2, והתוצאה הזו, בצירוף הפסד ביתי לאתלטיקו מדריד במחזור הראשון, העמידה את הטורקים במצב עדין מאוד. הם היו חייבים לנצח אתמול את בנפיקה כדי לשמור על סיכוי כלשהו להעפיל לשמינית הגמר.

השמאלית עדיין בכושר

פודולסקי שידר כהרגלו אופטימיות אין קץ. הוא התייחס לשיחת היום בטוויטר וצייץ: "בחזרה לעתיד שייך לעבר. העתיד הוא פולדי". זו הייתה ההצהרה לפני אחד המשחקים החשובים של העונה, ובערב היא הפכה למציאות. גלאטסראי ספגה שער מוקדם, אבל השוותה מפנדל של סלצ'וק, ואחרי ההפסקה הבקיע פודולסקי את שערו הראשון בליגת האלופות מאז הצמד במדי ארסנל באותו האיצטדיון, בניצחון 1:4 על גלאטסראי עצמה בדצמבר.

הבעיטה המרהיבה הוכיחה מעבר לכל ספק – רגלו השמאלית של פודולסקי עדיין במצב מצוין. זו בשורה נהדרת לכל מי שאוהב כדורגל חיובי ותוסס. אז נכון, לא מדובר בכוכב על, וגם התקופה של פולדי בבאיירן מינכן לא הייתה טובה בלשון המעטה, אבל הוא יכול להמשיך לשמח את האוהדים בשנים הקרובות ולהעניק רגעים של קסם על המגרש, ולא רק. החיבור שלו עם ווסלי סניידר, שמצא את ביתו באיסטנבול כבר לפני שלוש שנים, טוב כבר עכשיו, ואפשר לצפות לשיפור בהמשך. אם המוזה נחה על שניהם, גלאטסראי בהחלט מסוגלת לחולל סנסציה או שתיים בליגת האלופות, והביקור בליסבון בעוד שבועיים עשוי להיות מרתק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully