וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "גרמניה שיחדה חברי פיפ"א כדי לארח את מונדיאל 2006"

פרשת שחיתות נוספת מתפוצצת בכדורגל העולמי, כשעל פי "דר שפיגל" הגרמנים שילמו לפני 15 שנה 13 מיליון מארקים גרמנים לארבעה נציגים, זאת בידיעת פרנץ בקנבאואר ויו"ר ההתאחדות הגרמנית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היעד נבחר בגלל הכסף?/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם ההחלטה לקיים את מונדיאל 2006 שנערך בגרמניה נרכשה בכסף? בעיתון הגרמני "דר שפיגל" מפרסמים היום (שישי) כי מנכ"לה לשעבר של חברת אדידס, לואי דרייפוס שילם 10.3 מיליון פרנקים שוויצרים (13 מיליון מארקים גרמנים) ששולמו למספר חברים בוועדה המכריעה על קיום טורנירי הגביע העולמי ובכך למעשה הבטיח את הזכות לארח את המונדיאל.

מי שעל פי הטענות היה האיש שהעביר את הכסף הוא דרייפוס, שהחזיק במניות בקבוצת מארסיי הצרפתית והלך לעולמו לפני שש שנים. ועל פי הדיווח הוא הניח את הכספים בידי מספר חברים בוועדה. על פי הטענות, הכסף ששולם הבטיח את קולותיהם של ארבעה חברים מאסיה שיושבים בוועד הפועל של פיפ"א.

מאמן מארסיי פרנץ בקנבאואר. Bongarts, GettyImages
ידע ולא עשה דבר? בקנבאואר/GettyImages, Bongarts

על פי הדיווח, גורמים בכירים בהתאחדות הגרמנית כמו שחקן העבר פרנץ בקנבאואר ויושב ראש ההתאחדות הגרמנית, וולפגנג נירשבך היו מודעים לשוחד ששולם. מי שהלווה את הכסף היא חברת אדידס המקורבת לנבחרת הגרמנית עוד לפני בחירתה לאירוח הטורניר ב-6 ביולי בשנת 2000. כשדרייפוס ביקש לקבל בחזרה את ההלוואה, גרמניה פנתה לפיפ"א כדי לקבל 6.7 מיליון יורו ועשתה זאת באמצעות העברת כספים שניתנו לצורך אירוע הגאלה של הטורניר.

בעקבות הפרסום, ההתאחדות הגרמנית הוציאה הודעה שבה נכתב כי "לאור החקירה האחרונה הקשורה לפיפ"א ובעקבות העיסוק בנושא בתקשורת, ההתאחדות הגרמנית ערכה חקירה פנימית באשר לאירוח טורניר מונדיאל 2006. לאחר בדיקה וחקירה יסודית, ההתאחדות הגרמנית לא מצאה ראיות לאי סדרים. מעבר לכך, אין ראיות שקולות החברים ניתנו באופן לא חוקי בכל שלב בתהליך הבחירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully