וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר פיסטוריוס יעזוב את הכלא בשבוע הבא ויושם במעצר בית

האצן הדרום אפריקאי שהורשע בהריגת בת זוגו לפני כשנתיים וחצי לא ייצא לחופשי, אלא יעבור הליך שיקומי הנחשב נפוץ בארצו. בחודש הבא ידון בית המשפט בפרטוריה בערעור התביעה, הדורשת להרשיעו ברצח

אוסקר פיסטוריוס (משמאל) עם עורך דינו. GettyImages
פיסטוריוס עם עורך דינו/GettyImages

האצן הדרום אפריקאי אוסקר פיסטוריוס צפוי לעזוב את הכלא ולעבור למעצר בית ביום שלישי הקרוב, 12 חודשים לאחר שנשפט לחמש שנות מאסר בגין הריגת חברתו ריבה סטינקמפ.

משמעות המעבר אינה שחרור על תנאי, אלא המרה של מקום המאסר מהכלא לבית מסוים. בחודש הבא ידון בית המשפט העליון בפרטוריה בערעור שהגישה התביעה, הדורשת להרשיעה את פיסטוריוס ברצח. אם פסק הדין ישונה, הוא עשוי לשוב למאסר ולרצות עונש של עד 15 שנים.

בחודש אוגוסט האחרון היה אמור פיסטוריוס לעבור למעצר בית אצל קרוביו בפרטוריה, אך שר המשפטים של דרום אפריקה הורה להשיב את התיק חזרה לוועדת השחרורים.

הרשות הדרום אפריקאית לשיקום האסיר הודיעה כי פיסטוריוס בן ה-28, קטוע הרגליים הראשון שהתחרה בריצות במשחקים האולימפיים, יושם תחת השגחה - נוהל מקובל ונפוץ בדרום אפריקה עבור אסירים שאינם מוגדרים כמסוכנים. בהודעת הרשות צוין כי התנהגותו של פיסטוריוס כאסיר הייתה טובה ועומדת בתנאים למעבר למעצר בית. הוא ייאלץ להמשיך לעבור טיפול פסיכולוגי, ולא יורשה לשאת נשק.

פיסטוריוס ירה בסטינקאמפ ארבע פעמים בעת שהייתה בחדר השירותים בבוקר וולנטיינס דיי לפני שנתיים וחצי, אך זוכה מרצח בכוונה תחילה. הוא נדון לחמש שנים מאחורי סורג ובריח, אך יעזוב את בית הכלא כעבור שנה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully