וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

0 מ-21: מאזן האימה של מכבי תל אביב במוסקבה

15.10.2015 / 6:40

גיא גודס ושחקניו התארחו אצל צסק"א 21 פעמים במהלך הקריירות שלהם, ואיש מהם לא ניצח אפילו במשחק אחד. וגם: האם פארמר ורוצ'סטי מסוגלים לככב זה לצד זה ולהפוך לצמד ג'ורדן טיילור? המדור "מאחורי הק?ל??עים" פותח עונה ביורוליג

עריכת וידאו: מרום שפיצר

אולם הכדורסל המיושן והאפרורי בשדרות לנינגרדסקי במוסקבה לא נראה מאיים במיוחד. בשני צידי המגרש יש רק 5,500 מושבים, ומאחורי הסל עומד קיר שמכוסה בפוסטרים ובכרזות; האוהדים אינם מבעירים מדורות כמו באתונה ובבלגרד, אין להם תזמורת כמו בוויטוריה ובברלין, וגם היציעים לא תמיד מלאים כמו בתל אביב ובקובנה. ובכל זאת, צסק"א היא אחת הקבוצות הביתיות ביורוליג. קהל של קונצרטים - שנהנה מקונצרטים על הפרקט.

מאחורי הק?ל??עים בפייסבוק

במכבי תל אביב יודעים היטב מה מצפה להם במחזור הפתיחה. הצהובים יצאו מוכים וחבולים מחמשת ביקוריהם האחרונים באולמה של צסק"א, וחטפו חמישה הפסדים ב-100 נקודות הפרש (89:69 בממוצע). לא נראה שהמצטרפים החדשים לסגל עומדים לשנות את מאזן האימה: גיא גודס ושחקניו התארחו אצל האדומים ממוסקבה 21 פעמים במהלך הקריירות שלהם, ואיש מהם לא ניצח אפילו במשחק אחד.

השבוע, כשהזכרתי באוזניו של טיילור רוצ'סטי את השם המפורש "זכייה בגביע אירופה", הוא צחק במרירות. "שיחקתי פחות משנתיים בניז'ני נובגורוד, ופגשתי את צסק"א משהו כמו תריסר פעמים (תשע, ליתר דיוק; א"ו). הפסדתי בכולן. היו הארכות, והפסדים בנקודה, וגם תבוסות. אז תן לי קודם כל לנצח אותם סוף סוף. אחר כך נחשוב על כל השאר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרכז המתאזרח עומד על 0 מ-5 במרכז האוניברסיטאי במוסקבה, אבל בכל פעם שיביט לעבר הספסל הוא יראה אחד שאכל שם יותר מרורים ממנו. לפני 20 שנים קלע גודס 20 נקודות וספג את הפסד החוץ הראשון שלו לצסק"א; אחר כך נכנע שלוש פעמים עם מכבי כעוזר המאמן, ועוד פעם אחת כמאמן הראשי, בעונה שעברה. הוא היה הכי קרוב לניצחון דווקא כששיחק במכבי רעננה ב-2001, אבל גיא קנטור ביצע עבירה קריטית בשנייה האחרונה והקבוצה הפסידה 69:68.

בין ג'ורדן לטיילור

ג'ורדן טיילור שיחק במשך עונה שלמה בהפועל חולון, ועדיין נותר בגדר תעלומה. לצד תצוגות ענק נוטפות כישרון היו לו גם נפילות מהדהדות, ובסופו של דבר הצליח הרכז האמריקני להכפיל את שכרו ולהשיג חוזה במועדון צהוב-כחול נחשק: הוא קפץ מ-110 אלף דולר באולם הפחים ל-220 אלף דולר באלבה ברלין.

גם למכבי תל אביב יש את הג'ורדן טיילור שלה - ג'ורדן פארמר וטיילור רוצ'סטי. הג'ורדן טיילור הזה משתכר "מעט" יותר, כ-2.5 מיליון דולר בעונה, ולא מן הנמנע שהשאלה אם יוכל להפוך לישות אחת, מאוחדת ומחוברת, טומנת בחיבה את התשובה לגורל העונה כולה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שש שנים הנחיתו פיני גרשון ושרון דרוקר את אלן אנדרסון וצ'אק אידסון ביד אליהו, אבל השניים (גם גרשון ודרוקר, וגם אנדרסון ואידסון) דרכו אחד לשני על היבלות, ומי שהוכתרה לאלופת המדינה היתה בכלל גלבוע/גליל. שנה אחר כך, כשאידסון נותר ללא נוכחותו המעיקה משהו של אנדרסון, הוא פרץ ופרח, ומכבי זכתה בדאבל והגיעה גם לגמר היורוליג.

בינתיים, וברור שאנחנו רק בתחילת הדרך וכל מסקנה ראשונית מחייבת כוכבית לצידה, רוצ'סטי ופארמר עוד לא הוכיחו שהם מסוגלים להיות טובים באותו משחק.

כשפארמר קלע 22 ו-23 נקודות, רוצ'סטי נתקע על 5 ו-9. כשרוצ'סטי קלע 18 ו-15, פארמר הסתפק ב-10 ו-11. מכבי תל אביב קיימה עשרה משחקים מתחילת תקופת ההכנה, ועוד לא ראתה את השניים האלה קולעים יותר מ-12 נקודות באותו ערב. הם עומדים על 23 יחד בממוצע, ולא חצו את רף ה-32 בשום משחק נתון. הפגזות משותפות שלהם הן תנאי הכרחי להצלחה של הקבוצה כולה.

עוד באותו נושא

האח הקטן של אוברדוביץ': דימיטריס איטודיס בראיון לפתיחת עונת היורוליג

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב ג'ורדן פארמר, טיילור רוצ'סטי. קובי אליהו
נעים מאוד: ג'ורדן טיילור/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully