וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן עוזב את נבחרת ישראל: "צריך להטעין מצברים"

איציק יצחקי, בריסל

14.10.2015 / 6:34

בתום פגישה עם יו"ר ההתאחדות, סוכם כי המאמן יעזוב את תפקידו: "רוצה לנתח בעצמי את התקופה הזאת ולבחור היטב את הדרך החדשה שבה אצעד". עיני: "גוטמן היה ונותר מאמן מצוין"

צילום: איציק יצחקי עריכה: מרום שפיצר

בווידאו: התגובות של הנבחרת להפסד וההדחה

אלי גוטמן עזב היום (רביעי) רשמית את תפקידו כמאמן נבחרת ישראל. המאמן נפגש עם יו"ר ההתאחדות עופר עיני וסוכם על פרידה.

"היתה לי זכות גדולה להוביל את נבחרת ישראל בשני הקמפיינים האחרונים", אמר גוטמן. "זאת היתה ונותרה פסגה מקצועית עבור כל מאמן ישראלי, שחולם באחד הימים להגיע למעמד הכל כך מחייב הזה. הודיתי לשחקנים ולאנשי הצוות המקצועי שהיו עזר כנגדי וחברי אמת. אני רוצה להודות שוב ליו"ר עיני על האמון, ההקשבה והתמיכה, כמו גם להתאחדות לכדורגל כולה על ההשקעה בנבחרת ישראל. תודות גם לאבי לוזון ושטרן חלובה, שהיו מי שמינו אותי לתפקיד וידעו לתמוך. אנצל את התקופה הקרובה כדי לנתח עם עצמי את הקמפיין האחרון ואת התקופה כמאמן הנבחרת, להטעין מצברים ולבחור היטב את הדרך החדשה בה אצעד. תודה מקרב לב לכל אוהדי הנבחרת ואזרחי המדינה, שהגיעו לתמוך ביציעים, ידעו תמיד ללחוץ יד ולומר מלה טובה במפגש אקראי ברחוב או במגרשים. זאת היתה גאווה גדולה לשרת אתכם".

"הצבתי לעצמי מטרה להגיע למקום שלישי, לא הצלחתי ואני זז הצידה", הוסיף גוטמן. "לפעמים התוצאה היא לא מה שאנחנו רוצים. אני אחראי על הדרך. ראינו של אחריות, כבוד, מקצועיות. הנבחרת ייצגה את עצמה בכבוד".

המאמן התייחס לעתידו: "אני רעב לחזור לאמן. למרות זאת זאת, אני לוקח את התקופה הקרובה לרענון, פסק זמן וחשיבה, על מנת למצוא את הקבוצה המתאימה ביותר, שאוכל לתרום לה את הידע שהיה לי עוד לפני. הפועל תל אביב? אני לא יודע. בנוגע למאמן הבא לנבחרת ישראל, אם ישאלו אותי - רק ישראלי. לא פשוט להעביר מסרים לשחקנים ישראלים דרך גורם שלישי".

עיני הוסיף: "אני מבקש להודות לאלי גוטמן, הצוות המקצועי והשחקנים על המאמצים שהשקיעו במהלך קמפיין מוקדמות יורו 2016, גם אם בסופו של דבר לא העפלנו לפלייאוף. אין לי ספק כי כולם עשו ככל יכולתם ושאפו להגשים חלום. אלי גוטמן היה ונותר מאמן מצוין ואני מבקש לאחל לו הצלחה גדולה בהמשך דרכו. אין בכוונתי לעסוק בימים הקרובים בזהות המאמן הבא של נבחרת ישראל, אלא בבחינה רצינית ומקיפה של הדרכים הנכונות לקדם את הכדורגל הישראל ואת נבחרות ישראל".

בתוך כך, שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב ויו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני החליטו להקים ועדה מקצועית משותפת לבדיקה וקידום הענף, כולל המלצות לקידום הנבחרת. רגב: "אזרחי המדינה, בדגש על אוהדי הכדורגל, נחלו אכזבה גדולה ומפח נפש לאור כשלונה של הנבחרת הלאומית להעפיל ליורו 2016. לאור זאת החלטתי לפעול על מנת לקדם ולהצעיד את הכדורגל הישראלי להישגים גדולים יותר בעתיד ולהביא תכנית לאומית לאישור הממשלה". עיני הוסיף: "על מנת לקדם את ענף הכדורגל, אנו צריכים לקדם תכנית ארוכת טווח החל מילדים ונוער ועד הנבחרת הבוגרת. לצורך כך הקמנו ועדה משותפת עם שרת הספורט וגורמים מקצועיים נוספים שיכינו תכנית שתבחן את הדרך לקידום ענף הכדורגל בכל הרמות, כולל המשאבים הנחוצים לכך".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
נגמר. גוטמן/ברני ארדוב

שרן ייני נשאל האם בנבחרת עוד האמינו במחצית: "במחצית האמנו. לחשו לנו שיש תוצאה טובה בקפריסין. האמנו עד שקיבלנו את הגול. הפערים ברמה זה מדהים, בצעד ראשון, כוח מהירות טכניקה. כל חץ שלהם זה לרגל. עשינו משחק הגנתי וככה אנחנו מקשים על היריבה וככה מצמצמים פערים. ברגע שהיינו צריכים לתת יותר המשחק נפתח ואז האחד על אחד שלהם עושה את ההבדל. אנחנו באופי שלנו הישראלי לוחמים. אז יכולים להתמודד. לנו קשה יותר ולהם יותר קל".
ייני נשאל האם הקמפיין הזה הוא כישלון וענה: "אני לא אוהב את המילה כישלון. אני לא בא לומר שהצלחנו או משהו כזה. אבל בסופו של דבר, אמרתי בראיון בוואלה שאנחנו מדורגים במקום השלישי ואנחנו צריכים לסיים שם אחרת זה כישלון. מבחינת הפוטנציאל והרצון ולהגיע לרמה הזאת הוא קיים. אני מקווה שנצליח לגבש את התכנית הזאת. צריך לבנות הכל מגיל 13, אולי כשאהיה בן 38, אם עדיין ירצו אותי, ילד צעיר יעשה את ההבדל".

איתן טיבי אמר: "הקמפיין התחיל טוב, נגמר פחות טוב. לצערנו רצינו להיות בטורניר גדול. לא הצלחנו לעשות את זה. מקווה שבהמשך הדרך יהיה יותר טוב. אני חושב שלא הלכנו אחורה, אבל שבמשחקים מכריעים כשהיינו צריכים לקחת נקודות לא לקחנו אותם. זה מה שהשפיע. פתחנו את הקמפיין בצורה מצוינת, אבל צריך להמשיך קדימה. הנבחרת התבססה על מכבי תל אביב, אבל בכל מסגרת יש קבוצות אחרות. השחקנים של מכבי צריכים להתאים עצמם לנבחרת. זה היה הרבה יותר קל כי אנחנו מכירים אחד את השני הרבה יותר טוב. זה לא עזר לנו להשיג את מה שהיינו צריכים להשיג. יש דרישות אחרות. הליגה שלנו שונה מליגת האלופות, הדרישות שונות. יש לנו שחקנים מצוינים בנבחרת, לא רוצה להתעסק במכבי".

אופיר מרציאנו רשם קמפיין לא רע, אבל אתמול רשם אולי את משחקו הרע ביותר. הוא סיכם: "התחלנו את הקמפיין כמו שצריך, יפה. מעל הציפיות. אחרי שני הניצחונות הראשונים, אנדורה, והניצחון הגדול על בוסניה, אבל לא ידענו לנצל את המומנטום מול ווילס ובלגיה בבית. אם היינו מוציאים שם יותר התוצאה הייתה אחרת. חבל שלא עשינו את זה. צריך ללמוד מזה לקמפיינים הבאים". לגבי מעמדו בנבחרת לעומת הקבוצה אמר אמר: "אני שמח שנבחרתי להיות השוער הראשון של הנבחרת. אני מודה לאלי שהאמין בי בכל רגע. לא חשבתי על הקבוצה, ייצגתי את הנבחרת כי זה הכי חשוב בשבילי. מחר נבוא לאימון ונתמודד עם הכל, כמו מקצוען. התפקיד שלי להוכיח בכל משחק שאני ראוי".

שחקן נבחרת ישראל שרן ייני מול שחקני נבחרת בלגיה קווין דה בראונה, רומלו לוקאקו. רויטרס
דרוש שינוי מערכתי. ייני אמש/רויטרס

הבלם טל בן חיים סיכם את הקמפיין כך: "אנחנו מאוכזבים מאוד. יכולנו להשיג תוצאות יותר טובות. הגענו למשחקים מכריעים, כשאתה מוביל בבוסניה 1:0 וסופג שני שערים, זה מאכזב. לא סיפקנו את הסחורה, לא היינו מספיק טובים. מבחינת רצון אי אפשר לבוא בטענות לאף שחקן. אנחנו מאוד מאוכזבים, חושבים שיכולנו להוציא הרבה יותר. כמובן שיהיה קשה. בלי קשר להגרלה אני מרגיש פספוס ענק. אני חושב שזה היה הזמן, עשינו את זה יותר קשה ממה שזה היה באמת. כואב לי לומר את זה, אבל לא היינו מספיק טובים ברגע האמת".

"אני מסכים שהייתה לנו הזדמנות ממש טובה לעשות את זה", המשיך בלם מכבי תל אביב. "כואב לנו שלא עמדנו בציפיות, קודם כל של עצמנו. ציפינו מעצמנו ליותר. בשורה התחתונה, אני לא בורח מאחריות ואומר את האמת. יכולנו להוציא הרבה יותר. זה קל לדבר אחרי, ברגע האמת, כשהיינו צריכים להופיע, לא הופענו מספיק טוב".

"אי אפשר להשוות בין הליגה הישראלית לנבחרת", סיכם בן חיים. "אנחנו משחקים ברמה יותר גבוהה. נבחרת היא כוכבי הקבוצות, בלגיה ראשונה בעולם היום, ווילס הייתה בדרג הרביעי. נבחרת עם שחקנים ששייכים לרמות הגבוהות ביותר. עדיין מתמודדים מול שחקנים ברמה יותר גבוהה, עם כל הכבוד לליגה שלנו".

"מאוכזבים, אבל ממשיכים הלאה", הודה אוראל דגני. "אני מקווה שילמדו לקחים, יפנימו וימצאו דרך שהכדורגל בארץ והשחקנים ישתפרו, ושנגיע לרמות הגבוהות ביותר כדי שנגיע גם למפעלים החשובים באמת. לפי דעתי צריך לעשות תוכנית ארוכה, כדי שבאמת נגיע למקומות האלו".

שחקן נבחרת ישראל, טל בן חיים. GettyImages
מאוכזב. בן חיים/GettyImages

עוד לפני שנודע סופית על עזיבתו, גוטמן סיכם את המשחק: "רצינו להשאיר את המשחק על אפס אפס במחצית הראשונה ולהיות קשובים למה שקורה במשחק מול בוסניה וככל שהמשחק יתקדם להכניס כמה שיותר שחקני התקפה כדי לנצח, אבל עמדה מולנו הנבחרת הטובה בעולם".

גוטמן הוסיף: "אין לנו את היציבות ויציבות זה שם המשחק. קבוצה בליגה שהיא לא יציבה לא יכולה לקחת אליפות, נבחרת שהיא לא יציבה לא יכולה להעפיל".

"הנקודה המשמעותית שאני מצטער עליה היא המשחק נגד וויילס בבית. בפרספקטיבה לאחור יכול להיות שהיינו צריכים לשחק שונה. כשהפסדנו את המשחק הזה, המומנטום נעצר, מבחינתי זו הנקודה שאני מצטער עליה".

"השאלה מה יהיה עם הנבחרת דורשת עבודת מחקר כי זאת למעשה השאלה של הכדורגל הישראלי ברמת הנבחרות, לאן זה הולך? אני רק יכול לומר בתום הקמפיין הזה, עם יד על הלב, כל החיים שלי אני שם לעצמי אתגרים להיות לפני הקבוצות שטובות ממני וגם פה שמתי את האתגר הזה ושמתי לעצמי מטרה להיות מקום שלישי. לא הצלחתי. צריך לשבת עם עצמי ולחשוב. אפגש עם עיני ונודיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully