וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט ביטל את העונש לאוהד בית"ר ירושלים על אירועי שרלרואה

אחרי שהורחק מהמגרשים והוענש בגלל ההתפרעות בבלגיה, בוטל העונש שהוטל על האוהד הקטין: "לא הובאו ראיות, רק תצלום". על ההשתייכות ללה פמיליה: "אין עונש קולקטיבי בישראל"

one

אחרי הסיקור התקשורתי הנרחב על התפרעות אוהדי בית"ר ירושלים בבלגיה במשחק מול שרלרואה, ואחרי הדרישה של המשטרה והפרקליטות להענשה חמורה של המתפרעים, בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את ערעורו של קטין, אוהד בית"ר, וביטל את כל ההגבלות שהוטלו עליו על ידי בית משפט השלום בעקבות המשחק בשרלרואה.

כזכור, במשחק בבלגיה במסגרת מוקדמות הליגה האירופית (5:1 לשרלרואה) אוהדים של בית"ר ירושלים התפרעו בצורה קשה, השליכו חזיזים למגרש ואבוקות, פגעו בשוער המקומי וגרמו להפסקת המשחק. עם חזרתם לישראל מהמשחק זומנו 12 אוהדים של בית"ר ירושלים לבית משפט השלום, שם הוטלו עליהם הגבלות של בין שנה לשנה וחצי הרחקה ממגרשי הכדורגל לאחר שנטען כי השליכו חזיזים, התפרעו, והפרו את הסדר במשחק בבלגיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אוהדי בית"ר בבלגיה/מערכת וואלה, צילום מסך

הקטין פנה לעו"ד איתמר בן גביר שהגיש בשמו ערר לבית המשפט המחוזי. הבוקר פרסם סגן נשיא בית המשפט המחוזי השופט, משה דרורי, את החלטתו כאשר קיבל את טענות הקטין והורה על ביטולן של כל ההגבלות.

בין היתר קבע השופט דרורי כי: "בפני בית משפט השלום לא הובאו כל ראיות, והמסמכים היחידים שהיו בפניו, היו תצלום העורר והכחשתו כי זרק אבוקה. עיינתי בצילום פעם ופעמיים ולא ניתן להסיק ממנו דבר, זולת עצם הימצאות העורר באותו המגרש, עובדה שאיננו מכחיש ואף כתב בתחתית התמונה, מזהה את עצמי מקלל את אוהדי היריבה", כתב השופט דרורי, שציין כי לא ניתן לקבוע כי העורר זרק אבוקה.

הפרקליטות טענה גם כי הקטין היה חלק מקהל אוהדים של לה פמיליה שהתפרעו, אלא שהשופט דרורי קבע בעניין זה: "קשה לי לקבל את עמדת המדינה כי מדובר בקבוצת אוהדים מפרת חוק כאשר אין הוכחה ספציפית למה שעשה העורר. אין במשפט הישראלי ענישה קולקטיבית. כל אדם נדון על פי מעשיו והתנהגותו". בסופו של דבר ביטל השופט את כל התנאים והקטין יוכל להיכנס כבר היום למשחקי כדורגל.

עו"ד איתמר בן גביר אמר בתגובה: "מדובר בהחלטה עקרונית בעל חשיבות רבה. מקווה שהפרקליטות והמשטרה יפנימו שאין להעניש את אוהדי ביתר ירושלים בצורה קולקטיבית, וודאי יפנימו שמשחקי כדורגל בבלגיה הם מחוץ לתחום השיפוט של ישראל. אוהדי ביתר הם מלח הארץ, ישראל היפה, ואמשיך להגן על זכויותיהם שנפגעות ללא הרף על ידי המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully