וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטניסאי איבו קרלוביץ' הפך לשיאן האייסים בכל הזמנים

למרות שהכה 26 אייסים, קרלוביץ' בן ה-37 הפסיד בטורניר בייג'ינג, אבל נכנס לדפי ההיסטוריה של הטניס כשהגיע ללא פחות מ-10,237 הגשות ללא מענה: "אני מקווה שהמספר הזה רק יילך ויגדל"

איבו קרלוביץ' טניסאי קרואטי. GettyImages
אף אחד לא מצליח לעצור אותו. בגזרת האייסים. איבו קרלוביץ'/GettyImages

זה אולי אכזב את איבו קרלוביץ' להפסיד לאורוגואי פאבלו קואבס במסגרת טורניר בייג'ינג, אבל הטניסאי הנהדר של קרואטיה נכנס לספרי ההיסטוריה של הטניס העולמי כאשר הפך היום (חמישי) לשיאן האייסים בכל הזמנים בסבב. קרלוביץ' הגיע ל-10,237 אייסים בכל שנות הקריירה שלו תוך שהוא חולף על פני בן ארצו, גוראן איבניסביץ'.

"זו הרגשה נפלאה", הודה קרלוביץ' שהפסיד 7:6 (5), 7:6 (6). "בשנה האחרונה ידעתי שזה אפשרי וקיוויתי שזה יקרה השנה. זה נפלא שזה קרה כאן. הסרב שלי הוא הנשק הכי גדול שלי ואני תמיד גאה בו. זו הרגשה נפלאה להצליח לעשות את זה והישג גדול מבחינתי, אבל עוד לא סיימתי. יש עוד הרבה שנים טובות לפניי ואני מקווה שהמספר הזה רק יילך ויגדל".

למרות 26 האייסים שהשיג, קרלוביץ' לא הצליח לחלוף על פני המדורג 37 בעולם שעלה על חשבונו לרבע הגמר אחרי שעה ו-33 דקות של משחק. למרות ההפסד, קרלוביץ' בן ה-36 עדיין נמצא במאבק כדי לרשום את השנה הטובה ביותר בקריירה שלו. הוא זכה השנה בשישה תארים והפך לאלוף המבוגר ביותר אחרי ג'ימי קונורס שזכה בתואר בגיל 37 וב-1989 הוא זכה בתואר בלא פחות ולא יותר מאשר בתל אביב. בנוסף, קרלוביץ' הוא אחד מארבעת השחקנים היחידים שניצחו את המדורג 1 בעולם, נובאק דג'וקוביץ'.

אגב, זהו לא שיא האייסים היחיד של קרלוביץ' השנה. מוקדם יותר השנה ברבע גמר טורניר האלה גבר הקרואטי המצוין על תומאס ברדיך בשלב רבע הגמר תוך שהוא מפציץ 45 אייסים, הכי הרבה למשחק בן שלוש מערכות. ובכל זאת צריך לציין ששיא האייסים זהו מדד שנאסף החל מ-1991 ומתייחס למשחקים בסבב ה-ATP, בגרנד סלאמים ובטורנירי הטניס באולימפיאדה (החל מ-2008). איבניסביץ', השיאן היוצא, הפך לטניסאי בוגר ב-1988, שלוש שנים לפני שהחל הדירוג לצאת לדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully