וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאטר, ואלקה ופלאטיני הושעו ל-90 יום, איסה האיוטו נשיא פיפ"א בפועל

נשיא פיפ"א והמזכ"ל, כמו גם נשיא אופ"א, ספגו עונש כבד מוועדת האתיקה של פיפ"א בעקבות החשדות לשחיתות. המחליף הזמני בראשות פיפ"א: נשיא ההתאחדות האפריקנית, ששמו נקשר בעבר במעשי שוחד

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידאו: דרום אמריקה מתכוננת לפתיחת קמפיין מוקדמות המונדיאל

עכשיו זה רשמי: ועדת האתיקה של פיפ"א החליטה היום (חמישי) להשעות את נשיא הארגון, ספ בלאטר, למשך שלושה חודשים, שזה העונש המקסימלי שעליו היא יכולה להמליץ. כמוהו, גם נשיא אופ"א מישל פלאטיני, שהתכוון להתמודד לראשות הארגון העולמי, הורחק לשלושה חודשים, וגם ג'רום ואלקה, המזכיר הכללי של פיפ"א.

מי שיחליף באופן זמני את בלאטר בראשות התאחדות הכדורגל העולמית הוא איסה האיוטו הקמרוני, נשיא ההתאחדות האפרקנית (CAF) וסגן נשיא בכיר בפיפ"א.

נשיא פיפ"א ספ בלאטר עם נשיא אופ"א מישל פלאטיני. GettyImages
בצרות. בלאטר ופלאטיני/GettyImages

חברי ועדת האתיקה של פיפ"א נפגשו השבוע אחרי שבחודש שעבר הודיע משרד התובע בשוויץ כי פתח בהליכים פליליים נגד בלאטר בן ה-79. בלאטר מואשם בכך שחתם על חוזים שלא היו לטובת פיפ"א והעביר לפלאטיני תשלומים שהם בבחינת הפרת אמון. בעקבות ההחלטה, נראה שהסיכויים של פלאטיני להיבחר לראשות פיפ"א נמוכים מאוד.

גם סגן נשיא פיפ"א לשעבר, צ'ונג מונג-יון, שהתכוון לרוץ בבחירות בחודש פברואר, הורחק לשש שנים ונקנס בסכום של 103 אלף דולר. ההרחקה של כל המעורבים שיוצאת לפועל לאלתר היא מכל פעילות שקשורה לכדורגל ברמה הבינלאומית והלאומית. בכל מקרה, ניתן להאריך את ההרחקה ל-45 יום נוספים.

בעבר נטען בתחקיר ה-BBC כי האיוטו קיבל שוחד עבור זכויות הטלוויזיה למונדיאל בשנות ה-90. ב-2011 הוא ננזף על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי, ובאותה השנה פרסם הסאנדיי טיימס כי הוא קיבל שוחד בגובה של 1.5 מיליון דולר עבור קידום מועמדות קטאר לאירוח מונדיאל 2022. הוא הכחיש את הטענות, וןעולם לא נחקר אודותיהן.

איסה האיוטו סגן נשיא פיפ"א. AP
המנהל בפועל. איסה האיוטו/AP

עוד לפני ההודעה פלאטיני שחרר הצהרה מטעמו: "אתמול דווח שאספוג עונש השעיה, וזה דבר חמור מאוד שמגיע ממקור בכיר בפיפ"א, במיוחד לאור העבודה שוועדת האתיקה, שאמורה לעבוד בעצמאות מוחלטת, עוד לא התכנסה. ההדלפה המכוונת, שנעשתה בדרך לא מקובלת, היא ניסיון לפגוע במונטין שלי.

"בשבועות האחרונים הבעתי נכונות לשתף פעולה עם החקירות. פיפ"א, מנגד, התעלמה מהן. תמיד הבעתי את הכנות והאומץ שלי, וזו חובתי המוסרית. לא אעצור עד שאוודא שהאמת תיוודע. שלאף אחד לא יהיה ספק בנחישות שלי.

"הבוקר הגשתי את מכתבי התמיכה הנדרשים למועמדותי לנשיאות פיפ"א. כפי שעשיתי מאז 2007, אעמוד במחויבות שלי אחרי שאתייעץ עם 54 ההתאחדויות באופ"א, שיתכנסו בניון. אפגש גם עם כל ההתאחדויות והחברים בפיפ"א, ברוח הפתיחות שתמיד אפיינה אותי. אני בטוח שנתגבר על הקשיים בעזרת שקיפות מלאה ואחדות שיחזקו את הכדורגל".

כזכור, פיפ"א קיימה בחירות ב-26 בפברואר. בלאטר נבחר למרות שפרשת השחיתות נחשפה, ומספר ימים לאחר מכן הודיע הנשיא על התפטרותו לאחר מציאת מחליף זאת מכיוון שהוא חש שהוא לא זוכה לתמיכת ההנהלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully