וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הספורט אוסר על איגוד השייט לצאת לאליפות העולם בעומאן

כשנה לפני אולימפיאדת ריו, שחר צוברי, נמרוד משיח ומעיין דוידוביץ' ספגו פגיעה קשה בהכנות כשלא יוכלו להשתתף בתחרות החשובה בעקבות איסור של השב"כ. אמיר: "לא יעלה על הדעת"

יו"ר איגוד השייט, גילי אמיר: "לא יעלה על הדעת שספורטאי הצמרת שלנו, המועמדים לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בריו ומהווים חלק מהצמרת העולמית, ייעדרו מאליפות העולם"

שבעה ימים לפני יציאת משלחת ישראל לאליפות העולם בגלשנים בעומאן, קיבל היום (שלישי) איגוד השייט בישראל הודעה רשמית ממשרד התרבות והספורט כי הוא אינו מתיר למשלחת ישראל לצאת לתחרות. בהודעה שהתקבלה נמסר כי השב"כ אוסר את יציאת המשלחת, זאת למרות שכבר לפני מספר חודשים התקבלו ויזות להשתתפות בתחרות, שתיערך בין ה-17 ל-24 באוקטובר.

האליפות החשובה נערכת נערכת כשנה לפני המשחקים האולימפיים בריו והיא מהווה תחרות מטרה החשובה ביותר לכל הגולשים הבכירים בעולם. נבחרת ישראל השקיעה אינספור שעות אימון וכספים רבים בהכנות מיטביות כדי להגיע מוכנים לתחרות זו. אי השתתפות באליפות העולם משנה את אופן ההכרעה במבחנים האולימפיים של הגולשים הישראליים ופוגעת בתוכנית ההכנה למשחקים האולימפיים בריו.

השייטת מעיין דוידוביץ'. עמית שיסל,
תפספס הכנה משמעותית. מעיין דוידוביץ'/עמית שיסל

איגוד השייט פעל בחודשים האחרונים בכל דרך אפשרית על מנת להשיג אישורים מכל הגורמים הנוגעים בדבר, בארץ ובחו"ל והגיע לדרגים הגבוהים ביותר, כדי להבטיח את השתתפות ישראל בתחרות. תודות למאמצים הרבים שנעשו קיבלה נבחרת ישראל אישור (ויזה) וסידורי אבטחה מקומיים, אולם כל אלה לא הצליחו למנוע את ההחלטה שהגיעה היום ממשרד התרבות והספורט.

יו"ר איגוד השייט גילי אמיר: "לא יעלה על הדעת שספורטאי הצמרת שלנו, המועמדים לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בריו ומהווים חלק מהצמרת העולמית, ייעדרו מאליפות העולם ולא ישתתפו בתחרות החשובה ביותר השנה. אי השתתפות הישראלים מהווה לטעמי פגיעה קשה בספורט ועלולה ליצור תקדימים. עשינו כל מאמץ כדי שנבחרת ישראל תצא לאליפות העולם. דאגנו ליידע בעניין את כל הגורמים מבעוד מועד. אנו כרגע קרובים מאד לרגע האמת ואני מקווה שיעשה דיון מיידי בנושא ויימצא פתרון ליציאת משלחת ישראל לעומאן".

נמרוד משיח. איגוד השייט,
מכה לקראת ריו. נמרוד משיח/איגוד השייט

ממשרד התרבות והספורט נמסר: "ע"פ החלטת ממשלת ישראל כל משלחת ישראלית רשמית מחויבת באישור יציאה ואבטחה של השב"כ. מזה חודשיים וחצי מנסים בשרות הביטחון הכללי ליצור קשר עם גורמי הביטחון המקומיים בעומאן על מנת לקבל את האישורים הנדרשים אך ללא הועיל. על כן השב"כ אוסר על יציאת המשלחת".

"שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, הנחתה את מנכ"ל משרדה לפתור את הסוגיה מול הגורמים המקצועיים. אם הסוגיה לא תפתר באופן מיידי השרה רגב תפנה לראש הממשלה ולראש השב"כ בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully