וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "כשבכל היציעים דגלי פלסטין, המשחק הופך להרבה מעבר לספורט"

6.10.2015 / 7:19

בבית"ר חגגו את ה-1:3 הטעון בסכנין, דובב גבאי לא התנצל על החגיגות עם הדגל: "אנחנו במדינת ישראל וככה זה צריך להיות". בקבוק ליטר וחצי נזרק על קליימן: "מכניס את כולם לטירוף ושגעת". מחמאות לאצילי ("יודע להגיע למשחקים גדולים"), תוכנית מיוחדת לאיינבינדר

one

המון לחץ השתחרר אמש (שני) בבית"ר ירושלים בעקבות הניצחון 1:3 על בני סכנין, לאחר תשע שנים שבהן לא ניצחה הקבוצה בדוחא. השחקנים חגגו עם הקהל ובחדר ההלבשה במיטב שירי היציע ותיבלו ב "שישו ושמחו בשמחת תורה". לאחר המשחק יצאה הקבוצה לאכול בחדרה, ורק לאחר 4:00 לפנות בוקר הגיעו השחקנים לבתיהם עייפים אך מרוצים.

דובב גבאי, שכבש שער בכורה העונה בליגה, אמר בסיום: "אני חושב שהגיע הזמן שבית"ר תנצח כאן. שימחנו המון אנשים, כאן באיצטדיון וכמות אדירה בבית. דגל ישראל? אנחנו במדינת ישראל וככה זה צריך להיות. האוהדים דיברו איתנו השבוע, בהודעות ושיחות טלפון, הסבירו לנו היטב מה המשמעות של המשחק, ובאנו מאוד דרוכים".

אחרי תשע שנים: בית"ר ירושלים ניצחה את בני סכנין 1:3 בדוחא

אוהדי בני סכנין התפרעו לאחר המשחק, אוהדים יידו אבנים לעבר שוטרים

אחרי ההתפרעויות: גם בסכנין המומים מהתנהגות הקהל שלהם

עומר אצילי חגג צמד נהדר: "השערים השמחים בקריירה"

עוד לפני המשחק: שלושה אוהדים נעצרו, עימותים בכניסה למגרש, אבן על כח משטרתי

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. ברני ארדוב
"אנשים לא מבינים מה היה כאן בכלל, זה לא דומה לשום משחק של קבוצה אחרת בדוחא"/ברני ארדוב
"כנראה שכל האווירה בימים האחרונים ומה שקורה בירושלים השפיעה. הייתה להם שנאה בעיניים, יותר ממשחק רגיל נגדם"

חלק מהשחקנים הופתעו מהאווירה העוינת, וכמעט כולם העלו תמונות ברשתות החברתיות כשהם מצולמים או עטופים בדגל ישראל. אחד מהם היה אלעד גבאי, שרשם בדף הפייסבוק שלו: "חוויתי כמעט הכל בכדורגל אבל מה שהיה היום מילים לא יכולות להסביר". בוריס קליימן הוסיף ואמר: "זה משחק שמכניס את כולם לטירוף ושגעת, זה לא עוד משחק וזה נותן לנו כוח אדיר. הקללות והחפצים שזרקו רק גרמו לי להיות מרוכז יותר ובמוטיבציית שיא".

שחקן נוסף הגיב על האווירה בדוחא ואמר: "כנראה שכל האווירה בימים האחרונים ומה שקורה בירושלים השפיעה. הייתה להם שנאה בעיניים, יותר ממשחק רגיל נגדם. זה גורם לך לחשוב גם על מה שקורה במדינה ולאן אנחנו בכלל הולכים. באנו מוכנים לזה. ברגע ששלומי אזולאי השווה היה חשש גדול. כל האיצטדיון היה בטירוף וזה שוויון בדקה קריטית לקראת המחצית, משהו שיכול לשבור קבוצה. אנשים לא מבינים מה היה כאן בכלל, זה לא דומה לשום משחק של קבוצה אחרת בדוחא, לא במקרה בית"ר לא ניצחה כאן תשע שנים. לא באנו עם כל הלחץ הזה של ההסטוריה אלא באנו לשמח אנשים וזה הצליח בגדול".

לקראת עליית הקבוצה לאוטובוס עצרו מספר שחקנים להסתכל שוב על דוחא ריק. אחד מהם הסביר אולי את כל מה שחשו, כשאמר: "חנן ממן אמר פעם שבבית"ר הוא מרגיש את היהודי שבו, היום הבנתי למה הוא מתכוון. זה לא צריך להיות ככה אבל בשבוע כזה, עם כל מה שעובר על המדינה, החיבור לדגל והאווירה במדינה היו חלק מהמשחק הזה. כשכל היציע דגלי פלסטין, המשחק הופך להרבה מעבר לספורט, אם תרצה או לא תרצה".

עוד באותו נושא

אבו יונס: "אנחנו לא צ'לסי, לא מבין איך האוהדים הפכו את זה לשדה קרב"

לכתבה המלאה
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. ברני ארדוב
הופתעו מהאווירה העוינת, לא יכלו להסתיר את שמחתם בסיום. שחקני בית"ר חוגגים/ברני ארדוב
"זה לא צריך להיות ככה אבל בשבוע כזה, עם כל מה שעובר על המדינה, החיבור לדגל והאווירה במדינה היו חלק מהמשחק הזה"

דובב גבאי ניסה לנתק קצת את כל האווירה הפוליטית ואמר ש"הכל משפיע, אבל צריך לנטרל את הפוליטיקה מהכדורגל. זה עצוב מאוד מה שקורה במדינה. זה לא משנה אם האירועים מתרחשים בירושלים, חיפה או אילת. זה קורע את הלב. זה מאחד את העם שלנו מאחורי זה וככה זה צריך להיות. אני רוצה מכאן לשלוח את תנחומיי למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים, כולנו איתם".

אגב, גבאי אמר לאחר המשחק נגד הפועל כפר סבא כי בשנים האחרונות הגול הראשון שלו בליגה מגיע בדרך כלל במשחק גדול והוא מאמין שכבר בדוחא זה יקרה: "אמרתי או לא אמרתי? עם באר שבע הבקעתי גול ראשון נגד מכבי תל אביב ובדרך כלל זה גם נותן לי את הדחיפה שאני צריך. אני רוצה עוד הרבה כאלה".

במהלך המשחק נזרק לכיוונו של בוריס קליימן בקבוק ליטר וחצי מלא שנפל בינו לבין שופט הרחבה. לירן ליאני ציין זאת בדו"ח וסכנין תועמד על כך לדין, כמו גם על השלכת חפצים, אבוקות וחזיזים. בצוות השיפוט אמרו בסיום: "אם הבקבוק הזה פוגע בשופט רחבה או בקליימן, זה ישר לחדר מיון". במקביל, שלושה אוהדי בית"ר נעצרו לפני ובמהלך המשחק. סך הכל היו שישה עצורים והמשטרה הגדירה את האירוע ככזה ש"עבר בשלום", עד לאירועי סיום המשחק ויידויי האבנים.

קשר בית"ר ירושלים עומר אצילי. ברני ארדוב
"אולי באמת עדיף שמחאת האוהדים תתרכז בכך שאצילי לא יימכר בינואר או בסוף שנה, יותר חשוב מהכל"/ברני ארדוב

המאמן המנצח סלובודאן דראפיץ' הגיע משוחרר לעמדת הראיונות, אפילו עם חיוך קטן: "אמרתי שלשום שאני ניצחתי פה את בית"ר של רוני לוי 0:1 ואני אחזיר על זה. זה לא קל במצב של הקבוצה, עם כל הלחץ והאווירה מסביב. אנחנו עדיין לא בכושר הכי טוב שלנו, יש לנו דברים לעבוד עליהם, לתקן טעויות ולהיות טובים יותר. השבועיים האלה יעזרו לנו מאוד להכניס שחקנים לכושר, להכניס את דן איינבינדר לעניינים ולהיות חדים ומחוברים יותר".

על עומר אצילי וקליימן אמר: "אצילי זאת עבודה טובה מקצועית שנעשתה איתו (שוב מחייך). הוא כישרון גדול שהתפרץ בסוף העונה שעברה והוא עוד יכול ורוצה להשתפר הרבה. בוריס קיבל ביטחון מאיתנו וידענו מה הוא שווה. יש עוד שחקנים איכותיים שיתרמו לנו המון. יש לנו עכשיו שני משחקים קשים, באר שבע ומכבי תל אביב, וצריכים להתכונן טוב טוב למשחקים האלה. אין זמן לחגוג ואנחנו לא בסיטואציה כזאת".

אגב, בנוגע לאצילי, בבית"ר הרשו לעצמם להתבדח בסיום ואמרו: "אולי באמת עדיף שמחאת האוהדים תתרכז בכך שאצילי לא יימכר בינואר או בסוף שנה, יותר חשוב מהכל. הוא גבר שיודע לבוא למשחקים גדולים ולא חושש. עדיין, אם היה כאן 3:2 ו-3:3 היינו מרביצים לו שלא מסר לדובב גבאי ב-3:1".

שוער בית"ר ירושלים, בוריס קליימן. ברני ארדוב
איך הוא לא בנבחרת? קליימן/ברני ארדוב

בבית"ר כינו אתמול "בושה" את העובדה שבוריס קליימן לא הוזמן אפילו כשוער שלישי לסגל הנבחרת. בבית"ר אמרו: "הוא הכי טוב בליגה מתחילת העונה. מעדיפים את ברק לוי שאין לו כמעט משחקים כשוער ראשון או שוער שלא נמצא בסגל של הקבוצה שלו בבלגיה. פעם גוטמן אמר שמי שישחק בקבוצה שלו ויהיה טוב הוא שיוזמן, כנראה שהוא שכח את זה".

שחקני בית"ר יחזרו להתאמן ביום רביעי, כאשר בקבוצה רוצים לערוך משחק אימון כבר ביום חמישי נגד מכבי נתניה שעדיין לא אישרה זאת. לדן איינבינדר הוכנה תכנית אימונים, כאשר במועדון מאמינים כי השבועיים הללו ייתנו הזדמנות לשפר גם את כושרם של אלעד גבאי, חסוס רואדה וניקיטה רוקאביציה שלא עשו הכנה לעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully