וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואל לביא על הפירוק של אליצור רמלה: "זה זעזוע עמוק, הענף בגסיסה"

אחת הקבוצות הבכירות בכדורסל נשים מתפרקת, ראש העירייה יואל לביא: "לא אוציא כספי ציבור מיותרים, נפנה אותם לאפיקים אחרים". לטענתו, החובות לישראליות יוחזרו ו"הזיכרונות יישארו". צפו בראיון באולפן וואלה! NEWS

אבי כהן

אליצור רמלה בכדורסל נשים, הקבוצה שזכתה בתואר היורוקאפ ההיסטורי בשנת 2011, צפויה להתפרק הלילה (רביעי) לאחר שיפוג המועד להסדרת מסמכי הבקרה התקציבית. הסיבה שעומדת מאחורי ההחלטה של רמלה היא חובות עבר שנערמו בעקבות בוררויות אותן הפסידה במוסדות פיב"א השונים בשנים האחרונות, שמוערכים בכ-200 אלף יורו. על פי בכירים באיגוד הכדורסל ברמלה שילמו את החובות לשחקניות מהעונה שעברה, אך לא יכולים לעמוד בהחלטות של פיב"א והחליטו למעשה לסגור את הקבוצה לאלתר.

יואל לביא, ראש עיריית רמלה והאיש החזק במועדון, התראיין היום לאולפן וואלה! NEWS וסיפר על הסיבות לפירוק ועל תחושותיו האישיות: "רק התקשורת התעוררה ביום האחרון, מבחינתנו זה כבר קרה מזמן. לא החתמנו מאמן, לא שחקניות, ההנהלה התפזרה. רעידת אדמה? תלוי למי. אנחנו חיים את זה, עבורנו זה זעזוע עמוק. זה ילווה אותי תקופה נוספת. אבל מנקודת המבט שלי, התקופה עברה, והתהילה נותרה איתנו".

יואל לביא, ראש עיריית רמלה. אבי כהן
"יש דברים שהם מבחינתי ייהרג ובל יעבור. להוציא כספי ציבור שנעשים בעיניי כבזבוז וראוותנות - זה לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלי". לביא/אבי כהן

על הסיבות לפירוק: "יש לזה הרבה סיבות, אבל הדבר ששבר את גב הגמל זה בוררות שנעשתה על ידי פיב"א, שהטילה עלינו לשלם שכר מלא לשתי שחקניות שלא היו איתנו בקבוצה, לא היו רשומות בבקרה, וזכו למלוא השכר, כשאחת מהן שיחקה בטורקיה ואחת ברומניה. אני אומנם אוהד, אבל נאמן לכספי הציבור, וכראש עירייה אנחנו לא צריכים לממן הליך בוררות שערורייתי שכזה.

"יש דברים שהם מבחינתי ייהרג ובל יעבור. להוציא כספי ציבור שנעשים בעיניי כבזבוז וראוותנות - זה לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלי. חבל לי רק על הכאב של האוהדים, שאהבו את הקבוצה במים ובאש. נפנה לאפיקים אחרים את המשאבים שלנו, ונפתח ענפים אחרים בעיר. העיר כולה נהנתה מההצלחה של הקבוצה, רציתי שתהיה תחושת שייכות לכל תושב, ואמונה שכל אחד מאיתנו יוכל להיות אלוף. וזה אכן קרה. עוד נעשה דברים טובים".

- כדורסל נשים בימינו זה בזבוז כסף?

"הענף אכן נמצא בגסיסה. קבוצות גדולות הפסיקו לתמוך בהן. הספונסרים היו עיקר התקציב, לא התמיכה הציבורית. תושבים מוכנים לתרום כסף, אבל לא החובות לשחקניות הכריעו. שחקניות ומאמנים שעדיים לא קיבלו שכר, יקבלו אותו. ההתנהלות הכספית תחת בקרה של רואי חשבון. אני קורא בתקשורת על דברים ששחקניות אומרות. כששומעים את הסכומים, זאת לא הזעקה הנכונה. אנחנו לא נחיה עם החלטות שערורייתיות כמו של הבורר בפיב"א. גם השתיקה של איגוד הכדורסל לא הוסיפה".

על הזיכרונות הגדולים: "האליפות הראשונה המדהימה, באולם הישן, אין שחקניות כאלה כיום, וכמובן הזכייה באליפות אירופה, לא האמנו שזה קורה. בקושי הצלחנו במשחק הראשון, אבל הבאנו איתנו ספר תורה למשחק השני, וניצחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully