וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בברצלונה יודעים: "ניצחון מריר". הרופאים: "אסור להאיץ את ההחלמה"

שחקני הטרבליסטית חיזקו את מסי, שנפצע לראשונה מזה שנתיים וייעדר כחודשיים. לואיס אנריקה בטוח: "יש לנו מספיק איכויות". נבחרת ארגנטינה מתוסכלת, "ריאל מדריד" חוגגת ברחבי הרשת

צילום מסך

ברצלונה אומנם ניצחה אתמול (שבת) 1:2 את לאס פלמאס, התאוששה מההשפלה מול סלטה ויגו ואפילו עקפה את ריאל מדריד, אבל היא זכתה במה שניתן לכנות "ניצחון פירוס". כבר בפתיחת המשחק, ליאונל מסי דהר לשער, נתקל בשחקן יריב ונפגע בברך. הוא נאלץ לרדת מכר הדשא, נלקח לבית החולים ושם הבדיקות גילו קרע ברצועות הברך, מה שישבית את הפרעוש לתקופה של שישה עד שמונה שבועות.

כמובן שהדבר הראשון בו עסקו כל עיתוני ספרד הוא המשחקים אותם יחמיץ מסי. בשבוע הקרוב מצפים לבארסה שני משחקים לא פשוטים, בבית מול לברקוזן בליגת האלופות (בשלישי) ובחוץ מול סביליה בליגה (בשבת), כאשר לאחר מכן מגיעה תקופה קלה יותר ומסי אמור להחמיץ, נכון לרגע זה, משחקי ליגה מול ראיו וייקאנו (בבית), אייבר (בבית), חטאפה (בחוץ) ו-ויאריאל (בבית), משחק בגביע בשלב 32 האחרונות ומשחקים בליגת האלופות מול באטה בוריסוב, בבית ובחוץ. לא דברים שברצלונה תתקשה כנראה להסתדר איתם, גם בלי הכוכב שלה.

מי שבעיקר תסבול מכל העניין היא נבחרת ארגנטינה, שתיאלץ לקיים בלי מסי את כל ארבעת משחקיה הראשונים במסגרת מוקדמות מונדיאל 2018. הפרעוש לא יהיה שם עבור סגנית אלופת העולם וסגנית אלופת דרום אמריקה כאשר היא תארח בעוד כשבוע וחצי את אקוודור ואז תתארח בוונצואלה וכמעט בוודאות, גם כאשר היא תגיע לשבוע הענק שלה, עם משחק בית מול ברזיל (ב-13 בנובמבר) ומשחק בקולומביה, ארבעה ימים לאחר מכן.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה (למטה). AP
מסי הפצוע על כר הדשא/AP

המשחק בו מסי עשוי לחזור למגרשים הוא לא אחר מאשר הקלאסיקו, שייערך במחזור ה-12 בסנטיאגו ברנבאו מול ריאל מדריד. המשחק הזה נקבע ל-21 בנובמבר, ארבעה ימים אחרי שארגנטינה תשחק בקולומביה והשאלה הגדולה היא האם מסי יהיה מוכן בזמן וכמה הוא והקבוצה יסכימו לקחת סיכון לגבי הבריאות שלו, על מנת לשתף אותו בקלאסיקו.

לואיס אנריקה ראה את לואיס סוארס כובש צמד מכריע במשחק אתמול ואת ניימאר בועט פנדל לשמיים ולא מנצל את העובדה שהפנדליסט הקבוע של הקבוצה, מסי, שגם הוא מחמיץ לא מעט מהנקודה הלבנה, לא נמצא על המגרש. בסיום, המאמן ניסה להרגיע מעט את הקבוצה שלו לאור הפציעה ולהכניס בה ביטחון ואמונה בעצמה: "למסי יש חשיבות עצומה לקבוצה ואין צורך להסביר כמה הפציעה שלו משמעותית עבורנו, כי הוא פותר לנו הרבה דברים בשיטה בה אנו משחקים וכעת נצטרך למצוא פתרונות קבוצתיים. אבל אין לי ספק שהקבוצה הזו תמשיך הלאה. אלו דברים שקורים בכדורגל. לפעמים אין אף פציעה ולפעמים יש כמה. מה שחשוב עכשיו זה לא מי משחק, אלא הקבוצה כולה ויש לקבוצה הזו מספיק יכולות ואיכויות".

בברצלונה ציינו כי מסי לא נפצע קרוב לשנתיים, למרות כל התיקולים שהוא סופג. הפציעה המשמעותית האחרונה הייתה בנובמבר 2013, מול בטיס ואז הוא הושבת ל-59 ימים. בתחילת הקריירה מסי היה נוטה להיפצע יותר, כאשר פגיע מול צ'לסי במרץ 2006 השביתה אותו ל-75 ימים ומנעה ממנו לשחק בגמר ליגת האלופות עם ברצלונה ופציעה מול סראגוסה בנובמבר 2006 השאירה אותו עוד 81 ימים בחוץ. בעונת 2007/08 היו עוד שתי פציעות משמעותיות, 34 ימים בחוץ אחרי שנפגע מול ולנסיה בדצמבר 2007 ו-42 ימים בחוץ אחרי פציעה מול סלטיק במרץ 2008 ומאז, מלבד הפציעה ההיא מול בטיס ועד אתמול, שום דבר רציני במשך שבע וחצי שנים.

עוד באותו נושא

ספרד: ברצלונה ניצחה 1:2 את לאס פלמאס, רק 0:0 לריאל מול מלאגה

לכתבה המלאה
ליאונל מסי, שחקן ברצלונה, יוצא מבית החולים. צילום מסך
הפרעוש עוזב את בית החולים/צילום מסך

שחקני ברצלונה פנו בזה אחר זה לרשתות החברתיות על מנת לעודד את מסי: "ניצחון גדול! תהיה חזק מסי, תחזור חזק מאי פעם, כוכב", כתב ניימאר ואילו אנדרס אינייסטה הוסיף: "ליאו, הרבה עידוד לכיוונך. אני מקווה שתהיה איתנו שוב בקרוב". מארק ברטרה צייץ: "זה ניצחון יפה, בטעם מריר. תחלים במהרה, ליאו". איבן ראקיטיץ' כתב: "חבל מאוד על הפציעה. שולח לך חיזוקים". לואיס סוארס: "שלוש נקודות והצלחתי לעזור לקבוצה. תהיה חזק ליאו, החלמה מהירה חבר". ז'רמי מת'יו פרסם תמונה ישנה שלו מחבק את מסי: "החלמה מהירה לאגדה".

גם ברחבי העולם כמובן עסקו בפציעה בהרחבה: "המבט מבחוץ", נכתב ב"אולה" הארגנטינאי, שם ביכו על כך שמסי לא ישחק עם הנבחרת. "הכאב שבניצחון", נכתב ב"גלובו" הברזילאי והפציעה זכתה לכותרות גם ב"גאזטה" האיטלקי, ב"בילד" הגרמני, ב"ל'אקיפ" הצרפתי ואף ב"ניו יורק טיימס". ד"ר חוסה גונסאלס ניתח את משמעות הפציעה עבור ה"אס": "זו פציעה שגרתית בכדורגל והיא לא אמורה להיות חמורה אם מטפלים בה כמו שצריך. שמונה שבועות הם הכי הרבה זמן שהוא אמור להיעדר מהמגרשים. הטיפול כולל את קיבוע הרגל לשלושה שבועות ואז התחלה של שיקום לתקופה של עד חמישה שבועות. אם הכול עובד כמו שצריך, השחקן יכול להתחיל לרוץ תוך ארבעה-חמישה שבועות, כך שהוא יכול לחזור להתאמן אחרי שישה שבועות, אבל אסור לו להאיץ את התהליך, כי אז יש עיכובים מיותרים. הכאבים יכולים לחזור במהרה. הרבה תלוי גם ברמת ההשקעה שלו בשיקום כבר בשלושת השבועות הראושנים".

הממים:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully